Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je moet vooral kijken naar wat de studie vraagt. Verplichte aanwezigheden, veel werkcolleges? Of valt er ook veel vanuit thuis te doen? En heb je thuis ruimte en tijd om echt te studeren? Dus om je een paar uur per week minstens helemaal terug te trekken? Mijn man volgt op het moment een studie psychotherapie naast zijn voltijdse baan. Dat zijn twee volle dagen college in een maand, de rest is zelfstudie. Het lukt tot nu toe, maar hij heeft er best moeite mee ruimte te maken om echt te studeren. Niet alleen omdat onze drie kinderen aandacht willen, je moet mentaal er ook ruimte voor hebben.
Even gezien wat je nu schrijft denk ik dat het een hele omschakeling voor je kinderen. Van zo weinig opvang naar 3 dagen. Ik vraag mij af of ze dat zo leuk vinden. Een go aan huis is dan idd een veel betere optie. Maar de andere optie: schakeljaar in 2 jaar doen met 2 avonden dat lijkt mij het meest ideale. Dat is wel voor jou ff doorbijten, maar jij wil het graag. En dan is er minder belasting voor de rest van het gezin.
Dan gaat de jongste al naar school dus zou het gaat om 3x bso. Maar dan zorgt mijn man ervoor dat hij in ieder geval 1x de kinderen uit school haalt. Dan wordt het 2x bso. Toch vind ik dat niet fijn, de dagen en tijden kunnen elk blok anders zijn. De deeltijdstudie is s avonds. Dat betekent dat mijn man 2x per week om 16.00uur thuis moet zijn. Dat lijkt me het meest ideale. Hij moet dan wel koken en de kids op bed leggen. Dit doen we eigenlijk altijd samen. De een kookt, de ander doet de kinderen in bad, dan gaan we eten en daarna gaan de kids naar bed. Hij vindt het wel lastig om dit alleen te moeten doen. Maargoed, daar vinden we wel een oplossing voor, ik kan vast koken en zelf eten zodat hij het alleen op hoeft te warmen. Of ik doe de kids meteen uit school in bad...
Ik heb 2 jaar geleden een WO master fulltime gevolgd en daarnaast 50 uur in de week gewerkt. Hierdoor in een burn out gekomen helaas. Ik heb nog geen gezin dus kan niet oordelen over belasting daarvan. Maar waar t bij mij vooral fout ging waren de groepsopdrachten. Medeleerlingen houden er geen rekening mee dat je werk/gezin hebt. Daarnaast moest ik 2 uur geen en 2 uur terug. Wat dus ook veel tijd in beslag nam. Die 2 dingen vond ik t zwaarst en moeilijk te combineren omdat die dingen tijd vragen die je niet hebt. De rest vond ik wel te doen.
Even serieus... waar hebben we het over.... 2 avonden....wat een aanstellerij Waarom zegt hij niet gewoon, uiteraard doe ik dat! Geen probleem!
Gezien de leeftijd van de kinderen moet dat toch niet zoveel moeite zijn? Het zijn geen ukkies meer. En op die 2 dagen vooraf koken idd.
En de kids overleven ook wel als ze op die dagen niet in bad gaan hoor . En eerst koken en daarna in bad kan natuurlijk ook gewoon. Of op die dagen soep met een broodje of iets simpels maken. Jullie hebben het geluk dat je dit patroon altijd zo hebt kunnen doen omdat je beiden regelmatig werkt. Hier een man die onregelmatig werkt en ik ben vaker ook onder etenstijd of in de avond aan het werk. Dan doen wij gewoon alles alleen. En dat lukt prima hoor. Ons patroon is daar op aangepast. Dus dat kan je hiermee ook doen. Even samen kijken hoe je het dan wil doen, zodat het het fijnste is voor iedereen.
gezien de "problemen"die je noemt denk ik dat het jullie zwaar tegen gaat vallen. de kinderen zelf naar bed doen en koken is lastig alleen. serieus? bad/douchen is onzinnig elke dag en al zou dat wel zo zijn alleen de kids regelen lijkt me een normaal iets voor elke ouder. 2 dagen bso teveel vinden, ze kunnen ook 2 x per week spelen bij iemand of nog iets doen en dat thuis komen net voor het eten lijkt me ? of zijn de kinderen zo moe na school dat ze op de bank zitten s middags.. en je wil niet dat iemand "last"' heeft van jou wensen.. ehh jij bent ook belangrijk he dus cijfer jezelf niet weg.
Zijn het echt problemen of meer overdenkingen? Want als het inderdaad als problemen wordt ervaren dan maak je borst maar nat. Als je aan een dergelijke studie begint zullen er altijd andere dingen tussendoor komen waar je mee om moet gaan. Je moet echt flexibel kunnen zijn. Maar als het weergegeven overdenkingen zijn waarbij je graag wil dat we meedenken, dan is het een andere invalshoek.
Hoi, Waar studeer je? Zijn de colleges op vaste dagen? Hoe zijn de statistiek vakken? Daar zie ik best tegenop. De helft is zon beetje statistiek in de Pre Master...