Grrrr, schaamteloos geloer!

Discussie in 'De lounge' gestart door NooNoo, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij wonen op een hoek dus hebben we meer 'inkijk' dan wanneer we in een tussenwoning zouden wonen.
    Vind ik ook niet zo erg, ik heb zelf ook meer te kijken zo :p

    Ik vind het wel erg als mensen uitgebreid naar binnen kijken! Er lopen hier geregeld mensen langs met de hond, en als ze dan van voren komen aangelopen en dus met hun gezicht naar mijn woonkamer, dan begrijp ik wel dat je automatisch naar binnen kijkt. Meestal kijken ze dan ook beleefd weer weg als ze zien dat ik er sta of wat ook.

    Alleen, er is één stel bij en dat vind ik gewoon schaamteloos asociaal! Die komen dus van de andere kant gelopen, dus als ze ons huis passeren staan ze met de rug naar mijn woonkamer toe. En ELKE keer als ze er langs lopen, draaien ze zich om en gaan uitgebreid naar binnen kijken.

    WTF?

    We wonen hier nu 1,5 jaar, eerst dacht ik: die zijn nieuwsgierig naar ons, kennen ons misschien of weet ik veel... Maar kom op zeg, na 1,5 jaar ben je toch wel een keer uitgekeken? Is er soms iets geks aan mijn huis? Ik heb bij mijn weten gewoon normale gordijnen, een normaal huis en ik sta ook niet in bikini de planten water te geven ofzo.

    Ik word er onderhand chagrijnig van, schaam je je niet kapot dat elke keer als je kijkt dat je oog in oog staat met de vrouw des huizes? Voel je je dan niet betrapt op je gegluur?
    Het is elke keer rond etenstijd, of als ik aan het koken ben dus ik zie het ook bijna elke dag... niet dat ik zelf de hele dag voor de ramen sta :D

    Anyway, ik heb me voorgenomen dat ik de volgende keer ga zwaaien. Ik ga zometeen eten koken en als ze er dan weer langs lopen en zich omdraaien om te kijken, dan doe ik mijn allerbeste Maxima-zwaai.
    Kijken of dat helpt... ;)
     
  2. xd24

    xd24 VIP lid

    27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Haha, sommige mensen:)
    Ik zo idd ook uitgebreid zwaaien. En op echt zon manier dat je wel weet wie ze zijn!
     
  3. thewiz

    thewiz Actief lid

    27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    ja, zulke mensen heb je nou eenmaal erbij. Extreem nieuwsgierig.... Heb er hier in de wijk ook een paar rondlopen... Goed, ik heb een apart interieur, veel roze en appelgroen. Maar goed, wat doe je eraan he.
    Ben benieuwd hoe ze reageren als je gaat zwaaien. Moet je eigenlijk filmen.... ha ha ha!
     
  4. xd24

    xd24 VIP lid

    27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    * trouwens, 33 weken zwanger en in bikini de planten water geven, dat zou ik wel s willen zien*
     
  5. Sjors82

    Sjors82 Niet meer actief

    Misschien vinden ze het interessant om te zien dat je zwanger bent en kijken ze of je al bevallen bent ;)
     
  6. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Haha! Wij wonen in een (vrij groot) dorp, ook op een hoek en idd: werkelijk ie-der-een kijkt naar binnen. Nu heb ik altijd in een dorp gewoond en daar was het niet anders, dus ik weet niet beter. Ik zwaai dan ook altijd beleefd en als ik de gluurders tegenkom maak ik ook altijd een praatje. Het zijn hier in ieder geval hele leuke, belangstellende mensen, die eigenlijk vooral blijken te gluren omdat ze m'n zoon zo leuk vinden en het zo speciaal vinden om te zien hoe hij opgroeit :D Dat vind ik dan wel weer een compliment....
     
  7. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Jaaaa, zwaaien! Ik wacht hier vol spanning op de reacties :D.
     
  8. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Hier gebeurd dat ook maar ik maak me er niet druk om eerlijk gezegd. Als ik zin heb steek ik mijn hand op en anders niet ;)
     
  9. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Haha, die bikini laten we maar veilig in de kast. Hoewel, ik kan 'm altijd nog inzetten als het zwaaien niet blijkt te helpen :D

    NooNooman had ook eens een theorie: misschien willen ze ons wel leren kennen? Zijn jonge mensen, en laatst zagen we ze met een kinderwagen lopen dus ze hebben ook nog eens net een kindje.
    Kan heel leuk zijn inderdaad, maar ik weet niet hoor... Goh, hoe hebben jullie elkaar leren kennen? Ja, ze zaten altijd bij ons naar binnen te gluren dus toen hebben we ze maar een keer aangesproken...

    Ik ontmoet eigenlijk liever op een andere manier mensen :p
    Daarbij, ik word er ook nog eens hartstikke paranoïde van! We hebben het zitgedeelte achter en er zijn een aantal huizen die bij ons naar binnen zouden kunnen kijken, vanuit hun slaapkamerraam ofzo. Stel je toch voor hey, NooNooman en ik maken het weleens gezellig op de bank en dan doen we niet altijd de gordijnen dicht... misschien zitten ze daarom wel zo te gluren, willen ze weleens zien wat voor gezicht er bij die dikke kont hoort :$
     
  10. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Moet je mee uitkijken. Ze zien je waarschijnlijk koken EN je zwaait.
    Voor je het weet staan ze binnen en willen ze mee eten.
     
  11. Vuurtorentje84

    Vuurtorentje84 Bekend lid

    16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Komt mij heel bekend voor!:D

    Wij wonen in een appartement en schuintegenover ons woont een stel die ook continue aan het loeren! Vooral die meid die er woont en de hele dagen thuiszit omdat ze een burnout heeft! Ze kwam 3 weken terug mijn man tegen in de lift en ja hoor, is je vrouwtje thuis met zwangerschapsverlof?? :(

    Heb het gevoel alsof ze ons in de gaten houd en wij wonen er al bijna 4 jaar. Echt super irritant!
     
  12. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.277
    846
    113
    ik heb het ooit eens gehad dat we aan het schilderen waren met de ramen voor waren nog aan het overhuizen en de buurman was helpen en een paar oudere mensen stonden echt met hun neus tegen de ramen aan en handen boven hun ogen om te kijken, doet mijn buurmanhet raam open en zegt kom er toch in dan kun je het veel beter bekijken, die mensen wisten niet hoe snel ze door moesten lopen, ik lag dubbel van het lachen maar heb ze nooit weer gezien :D.
    Dus helpt zwaaien niet ....
     
  13. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hahaha Blaine, geweldig! Die zal ik onthouden.

    Ik zit hier ondertussen al trappelend van ongeduld te wachten tot ze langs lopen, nog niemand gesignaleerd...
     
  14. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb je niks voor de ramen dan?
     
  15. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Oh ja, gewoon zwaaien!
    Heb je nog handpoppen in huis ofzo, misschien een leuk toneelstukje opvoeren voor het raam :D.
     
  16. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Jawel hoor. Inbetweens die tot ongeveer de helft open zijn en in het midden twee grote bloempotten.
     
  17. thalina

    thalina Bekend lid

    24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    zo heeft mijn moeder iemand tegenover der wonen die altijd in het hoekje van de bank zit en altijd heeeeeeeeeeeeeeel uitgebreid loopt te kijken wat iedereeen doet die aan komt rijden/lopen/fietsen
    gewoon van het moment dat je auto er staat tot het moment dat ik binnen zit bij mijn moeder

    vorige keer kreeg mijn moeder nieuwe buren (somaliers, wonen niet veel getinte mensen hier)
    en ze ging er gewoon bij staan om alles even goed te bekijken;)
     
  18. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Inderdaad zwaaien. Schaamteloos af en toe.

    Een vriendin woont midden in het centrum van een vrij historisch en toeristisch stadje. Ook in een oud arbeiders woninkje, heel leuk om te zien. Maar goed, daar gluren echt élke dag mensen schaamteloos naar binnen met de neus op de ramen en handen om hun ogen :$
    En als je ze bevreemd aankijkt, gaan ze nog niet eens weg!! Zo asociaal. Zwaaien reageren ze ook niet op. En je ziet elkaar echt duidelijk, dat hebben we uitgetest.

    Dat doe je toch niet? Zijn trouwens bijna altijd oudere mensen ( bejaarden ).
     
  19. Trotsemama1

    Trotsemama1 Niet meer actief

    geen last van woon op 3 hoog:d
     
  20. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Vooral met die oudere mensen, raam open en vragen of ze een bril nodig hebben of indien ze er een ophebben vragen of ie aan vervanging toe is?
     

Deel Deze Pagina