Volwassen kind uit huis zetten...hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaDeluxe, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    vind het best wel jammer voor die moeder, zo angstig leven en elke keer geconforteerd worden met iets.

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    ja weet ik, ik wind me er ook enorm over op, wat ik hem in mijn gedachten allemaal wel niet aandoe.... :evil:

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

@ MammaDeluxe: Denk dat dit zowel voor mamma als zoon een realistisch iets is.

Als hij ADD heeft zoals je schrijft, weet hij niet waar te beginnen en moeder en zoon belanden beiden van de regen in de drup. Die zoon heeft hulp nodig en moeder ook wel als ik het zo lees.

4. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Even off topic:

@MammaDeluxe: van harte met je zwangerschap. Heerlijk zo'n groot gezin!

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Thnx :D

@agatha en zonnestraal, ja dat is ook het meest realistische, ze hebben de hulp van een ad(h)d coach ingeschakeld, maar hij gaat lakoniek met zijn afspraken om dus het is de vraag of de hulpverlening echt tot stand komt...

Ik zal dit stukje kopieren en naar haar sturen, je hebt het mooi verwoord en uitgelegd, bedankt ervoor :) Ik was gister even met andere dingen bezig, dus ik had er een beetje overheen gelezen :oops:

6. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    uitschrijven zou het makkelijkste wezen maar helaas gaat dat niet zo makkelijk in dit land.
    ten eerste moet degene die zich uit wil laten schrijven dat in persoon doen met legitimatie en opgave van nieuw adres (je kan je nooit uit laten schrijven als je geen nieuw adres heb)

ten tweede kan de moeder dit wel doen maar dat is een ontzettende langdurige periode en kan alleen maar als de persoon ook daadwerkelijk niet meer op dat adres woont anders pleegt ze valsheid in geschriften.
    ze zal dan nl. de gemeente moeten verzoeken die persoon uit te schrijven.
    de gemeente stuurt vervolgens een aantal keer een brief (laatste aangetekend) naar dat adres, geadresseerd aan de zoon met het verzoek contact op te nemen, komt daar geen reactie op dan zal de gemeente uiteindelijk de gegevens van de zoon opsturen naar den haag (centrale persoonsregistratie) waar hij geregistreerd word met aantekening verblijfplaats onbekend.

vervolgens ben je zo'n 1,5 jaar verder :confused: :confused:

7. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik mag toch aannemen dat je je (volwassen! 25!) kind je huis wel uit kan zetten?

Jeugdzorg zal niets doen en de politie komt pas in actie als er iets gebeurt. Als hij een gevaar is voor zichzelf (suicide neigingen?) of zijn moeder bedreigt o.i.d. kan je hem gedwongen laten opnemen in een psychiatrische inrichting. Maar... zodra hij weer in de maatschappij komt zal hij toch ergens moeten wonen.

Zoals al eerder gevraagd werd: waar is de vader?

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    De vader is niet in beeld, omdat de zoon dat al jaren niet wil. Niet dat de vader veel boeiends toe te voegen heeft....

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

weliswaar zou het misschien wel lang gaan duren maar het is een begin, daarentegen kan ze met dat bewijs namelijk wél de politie laten zien dat ze bezig is met uitschrijving

dus denk dat het nog steeds een goed idee is om daar alvast mee te beginnen en allereerst alle sloten laten vervangen

groetjes nathalie ;)

10. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    MamaDeluxe: ik wens moeder en zoon veel succes, ik hoop dat ze er uit komen.
    (letterlijk en figuurlijk ;) )

Deel Deze Pagina