Heeft jouw partner jou veranderd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 11 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb weer eens een "bezinnigsmomentje" gehad net :) . Ik moest ineens denken wat de invloed van mijn man op mij is geweest in de afgelopen jaren. Hij heeft op verschillende fronten invloed op mij en mij daarom ook veranderd. Ik noem er een paar:

- Hij heeft me meer zelfvertrouwen gegeven.
    - Hij heeft mij geleerd geduldig te zijn.
    - Hij heeft mij mijn levensovertuiging, mijn geloof beter doen inzien.
    - Hij heeft van mij een merkenfreak gemaakt! :oops: Vroeger kon het mij allemaal niet schelen, maar omdat hij echt van de (A)merken is, ben ik ook zo geworden.

Dit is even waar ik op kan komen nu, natuurlijk zijn er veeeel meer..

Nou vroeg ik me natuurlijk af; heeft jouw partner jou veranderd?

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Mijn man heeft echt heel veel invloed op mij gehad.
    Ik was 17 toen ik hem leerde kennen en alles behalve stabiel en zelfverzekerd.
    Een paar dingetjes:

Hij heeft ervoor gezorgd dat ik mezelf geworden ben.
    Mede dankzij hem weet ik wat echt belangrijk vind.
    Hij heeft me het gevoel gegeven dat ik belangrijk ben.
    Hij heeft me 'gedwongen' om te leren praten.
    Hij 'dwingt mij zonder het te weten ook tot eerlijkheid, ik heb zoveel respect voor wie hij is dat ik niet tegen hem kan liegen. Vroeger wilde ik nog wel eens liegen uit angst dat ik anders niet aardig of leuk gevonden zou worden.

Ach en zo kan ik nog wel even door gaan.

3. anom

anom Lid

7 sep 2007
    15
    0
    0
    mijn man heeft mij veel vrolijker gemaakt, vroeger had ik vaak een dip, alleen al door zijn aanwezigheid heb ik hier geen last meer van. hij heeft me geleerd spontaner en opener te zijn. ik ben zekerder van mezelf en eerlijker. tja, wat moeten we zonder onze ventjes!

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Meer zelfvertrouwen in ieder geval.

5. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Leuk topic, dan ben ik ook gelijk benieuwd naar wat je partner van jou leerd
    ;)

De grootste veranderign binnen mij ligt in het feit dat hij mij getemt heeft. Ik was in mijn vorige relatie een losbol. Nu ben ik netjes monogaam en het voelt super :D

Hij heeft meer zelfvertrouwen gevonden in zichzelf door mij. Hij lijdt het bedrijf nu zelf, zonder zijn compagnon. Hij heeft geleerd dat sociaal zijn ook leuk kan zijn. En heel eerlijk :oops: hij heeft geleerd wat echte sex is en hoe lekker dat kan zijn...

6. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    * voor mezelf opkomen

* zelf vertrouwen

* ik ben rustiger geworden>vroeger een feestbeest(do t/m za stappen)moet er nu niet meer aan denken.

7. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Niet veranderd, wel "verbeterd" :)

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    oh jeetje, veel!

meer zelfvertrouwen, rust gegeven in mijn leven. leren genieten van het leven.

9. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    - Ik ga ook minder uit (nu zeker sinds ik zwanger ben, maar daarvoor ook al)
    - Hij heeft me nog milieubewuster gemaakt (en ik was het al)

Maar toch ook wat negatievere dingen hoor. Hij is zelf iemand die andere kan overbluffen waardoor ik soms gewoon geen discussie met hem aanga, omdat ik al op voorhand weet dat hij me toch niet laat uitspreken...

10. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    - meer zelfvertrouwen
    - leren praten, vroeger hield ik alles voor mezelf en zei nooit wat er scheelde hij heeft me nu geleerd dat ik gewoon alles moet zeggen.
    - hij heeft me geleerd wat echte liefde is want dat kende ik totaal niet.
    -socialer zijn

hij heeft nog veel meer goeds gedaan in mijn leven maar kan er nu niet echt opkomen.

11. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Gestopt met roken :)

12. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Hij heeft mij niet écht veranderd. Het leven is nu wel veel leuker vind ik.
    Hij heeft mij geleerd met geld om te gaan. Is ook wel belangrijk!

13. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Mijn man heeft mij wel veranderd. Ik was ook een redelijke losbol maar door de situatie waarin ik hem heb leren kennen ben ik opeens volwassen geworden (werd ook wel eens tijd)
    Ben serieuzer geworden, ook meer open naar andere mensen toe.
    Dacht eerst altijd dat ik alles zelf wel kon maar ben er nu achter dat het veel makkelijker gaat als je het kan delen.

Ook is hij veranderd van een gesloten persoon naar meer open.

14. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Nee, veranderd heeft hij me niet..
    We zijn al samen sinds ons 14de dus we zijn samen "gegroeid" in de relatie.
    Maar of hij me veranderd heeft? Nee, dat vind ik niet.

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Yep mijn man heeft mij ook dingen met andere ogen doen inzien...

Ik kan als ik boos ben soms wel dagen mijn mond houden en hij heeft me laten inzien dat dat geen zin heeft en zonde van de tijd is. Vergeven vergeten...

Mijn man is ook heel positief en sta door hem ook wat positiever in het leven...

Verder ben ik gewoon super blij dat ik hem heb leren kennen..
    een hele verrijking voor de rest van mijn leven.. :D

16. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

mijn vriend zorgt er voor dat ik minder geld uitgeef ;)
    'vroeger' kocht ik alles wat ik wel leuk vond en nu we een huis hebben gekocht is t wel fijn dat ie af en toe de rem erop zet :)

en ik ga minder uit maar das ook meer uit mezelf, als hij niet meegaat heb ik ook weinig zin..

17. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben zeer zeker ook veranderd. Maar meer in het negatieve eigenlijk.

Vanuit thuis ben ik gewend om samen gezellig aan tafel te zitten tijdens het eten en de dag door te spreken --> aan tafel zitten heb ik inmiddels voor elkaar gekregen, maar de laptop moet aan of meneer gaat een boekje lezen.

Ik vind het leuk om over van alles en nog wat te praten, maar ik kan net zo goed stil houden want hij hoort me toch niet.

En zo zijn er nog genoeg dingetjes die mij langzaamaan veranderen.

18. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Mijn man heeft mij veel geleerd over de Bijbel, door hem ben ik in dat opzicht veel wijzer geworden en ook radicaler. Ook heeft hij mij mijn vertrouwen in jongens en mannen voor een groot gedeelte teruggegeven.
    Ik ben over het algemeen een stukje ouder en wijzer geworden, denk ik. Maar ik heb ook mezelf wel beter leren kennen door onze relatie.

Andersom heeft mijn man door mij wat meer zelfvertrouwen gekregen.

Doordat je je in bepaalde dingen aan elkaar aanpast, groei je vanaf een bepaald punt samen verder in een steeds groter-wordende eenheid, waarin je elkaar steeds meer aanvult en ik denk ook steeds meer waardeerd in de persoonlijke eigenschappen die van elkaar verschillen. Wel remmen we elkaar ook wel eens af en nemen dan geen van beiden de verantwoordelijkheid voor iets. Dat komen we dan later wel weer tegen. Gelukkig heb ik ook daar weer beter mee om leren gaan toen we ons huis moesten opknappen en de bruiloft voor gingen bereiden.

19. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Hij heeft me meer zelfvertrouwen gegeven, waardoor ik opener en vrijer ben geworden. Ook ben ik positiever over mijn eigen lichaam gaan denken, waardoor ik mezelf niet meer verstop onder lange truien of vesten. Verder heeft hij me geleerd nog kritischer te denken en op te komen voor mezelf. Ik voel me veilig en geborgen bij hem!

20. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dat we nu met z'n 3en zijn :)

Deel Deze Pagina