vond dit erg grappig

Discussion in 'De lounge' started by Ellen291982, Jul 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

We (mijn man en ik) stonden in de lift van het Sophia ziekenhuis in Zwolle en zagen opeens dit staan op een bordje:
    Verlosafdeling en daar direct onder stilteruimte

dus meiden in het Sophia ziekenhuis moet je bij deze heel erg stil bevallen haha:D!

2. Dana

Dana Niet meer actief

hahaha, ik kom heel vaak in dat ziekenhuis en was me nog nooit opgevallen :D

3. Ellen291982

had het ook nog niet gezien. Mijn man zag het opeens!

4. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,028
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Sorry, ik vind dit niet grappig.

De stilte ruimte is om overledenen te herdenken, ik ben bang dat het geen toeval is dat deze bij de verloskamers is

5. Dana

Dana Niet meer actief

dat is wel erg ver gezocht, de stilteruimte heb ik namelijk gebruikt toen mijn oma was overleden (ook vlakbij haar verpleegkamer) in dat ziekenhuis en is echt niet bewust naast de verloskamers geplaatst.

6. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,028
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Rotterdam heeft één van de hoogste sterftecijfers van pasgeborenen...

7. Ellen291982

sorry dat wist ik niet. dacht dat een stilteruimte gewoon was om rustig een krantje te lezen of zoiets en waar zeker niet gebeld mag worden

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik dacht dat een stilteruimte was om te bidden of gewoon even stilte te hebben ofzo toch? Niet alleen bedoeld om doden te herdenken?

9. Dana

Dana Niet meer actief

weet ik maar dit is in Zwolle en deze stilteruimte is voor algemeen gebruik, niet alleen voor ouders die hun kindje zijn verloren, hoe tragisch dat ook is. ik begrijp je reactie wel hoor maar dat is in Zwolle niet van toepassing ;)

10. Dana

Dana Niet meer actief

precies, voor algemeen gebruik dus en niet alleen voor herdenking van doden.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    heb nog eens gegoogled en stilteruimtes zijn idd voor mensen die een moment voor zichzelf nodig hebben, willen bidden etc.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, de sfeer is weer gezet.

Snap dat je moest grinniken toen je het zag (zeker als je met dikke buik - opziend tegen de bevalling en hoe je je zal gedragen - rondbanjerd).

13. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

Apr 17, 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    je kunt ook gewoon het grappige van het bordje ervan inzien en niet meteen alles negatief bekijken....;)

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Was het niet Den Haag, die er als slechtste af kwam?
    *of zit ik ernaast...nouja, daar was dit topic ook helemaal niet voor. Het was gewoon iets luchtigs!*

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik begrijp ook wel dat je het grappig vond. Misschien moeten we even allemaal wat luchtiger zijn.

16. Dana

Dana Niet meer actief

mee eens! :)

17. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,028
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Heb je mijn handtekening gezien?

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Berte,
    En jij die van alle anderen?
    Sorry hoor, maar dit is de lounge.
    Bij het vlinderhoekje zou dit echt niet kunnen maar hier moet het kunnen, ik vind dat het kan.
    Het is nb opgezocht, wat stiltecentrum inhoud...
    Dat jij die associatie hebt, begrijp ik..maar probeer ook te begrijpen dat anderen dat, gelukkig, niet hebben.

19. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

Apr 17, 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    ja maar dan nog, dit topic is gestart omdat het er op het bord grappig uitziet, dus kan daar best iets luchtiger over gedaan worden

20. Ellen291982

@elmo precies ik had er verder niet over nagedacht vond de link van verloskamer (dus scrheeuwende, bevallende vrouwen en stilte een grappige tegenstelling

@fopspeentje zo bedoel ik het dus ook

meiden wil niemand ermee kwetsen zag gewoon de gein ervan in. niet denkende aan een ruimte voor overleden mensen. Dit is idd een luchtig topic zo bedoeld

Share This Page