Ik zoek een recept voor iets uit de oven

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ben een beetje inspiratieloos maar wil vanavond iets uit de oven eten wat we nooit/zelden/weinig eten.

Mag overschotel/lasagne/vis/vlees en noem maar op zijn.

Het liefst wil ik niet te lang bezig zijn met voorbereiden en niet zulke hele dure ingrediënten.

2. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.267
    416
    83
    Gehakt ruk bakken met tijm, peper en zout. Champignons in plakjes gesneden, prei toevoegen. Krieltjes 5 min voor koken. Gekookte krieltjes door gehakt mengsel doen. Van 1 beker crème fraiche, 1 ei en geraspte kaas een sausje maken. Gehakt in ovenschaal, sausje erover verdelen en ongeveer 30 min in oven op 175 graden.

3. Verox

Verox Niet meer actief

Onze favoriet:
    Een pot rode kool, daaroverheen gehaktballetjes, dan aardappelschijfjes en kaas. Super simpel, zo klaar en wij krijgen altijd leuke reacties.

4. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Pasta koken - ui en knoflook aanbakken, salami in reepjes erbij even aanbakken, spinazie erbij. Alles mengen en in ovenschaal, kaas erover en hup de oven in op 200graden tot de kaas gesmolten is.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    -Lasagne bladen kopen
    -zelf bechamel saus maken
    -pasta saus maken van;
    • 2 potten passata
    • ui/knoflook/peper/gehakt toevoegen
    • 1 glas rode wijn
    • 2 potten passata toevoegen
    -mozzarella in plakken snijden
    -parmezaanse EN belegen kaas raspen

Dan het opstapelen

1 beetje pasta saus
    2 laagje bladeren
    3 pasta saus
    4 bechamelsaus
    5 laagje mozzarella
    6 lasagne bladeren
    7 pasta saus
    7 bechamelsaus
    8 parmezaanse EN belegen kaas
    9 lasanga bladeren
    10 lasanga saus
    11 afmaken met alle 3 de soorten kaas

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Forel uit de oven is heerlijk!

Vul de vis met takken peterselie, rozemarijn en schijfjes citroen wikkel deze in aluminiumfolie en doe daar hele teentjes knoflook en hele sjalotjes bij. Lekker met stokbrood en zelfgemaakte dilleboter.

7. mik81

mik81 Niet meer actief

Uhm ik maak in de winter (dus is nog een beetje vroeg maar voor mij mag dit altijd wel) wel vaak een gegratineerde stamppot. Dit kan zowel met rauwe andijvie als met boerenkool.

Als de stamppot klaar is doe ik deze in een ovenschaal. Hierover doe ik rode ui en kastanjechampignons die ik eerst even gebakken heb met zout, peper en Italiaanse kruiden. Vervolgens over het laagje uien en champignons een dot geraspte kaas of geitenkaas (net wat je wilt) en dan in de oven gratineren. Heerlijke stamp variatie al zeg ik het zelf :).

Oja ... en niet veel werk en geen dure ingrediënten :D!

8. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als basis spruitjes (eerst tien minuten koken, dan in de oven in een schaal) met daaroverheen zout, peper, nootmuskaat en geraspte kaas. E dit kun je dan aanvullen met wat je lekker vindt. Bijvoorbeeld met krieltjes en spekjes, of champignons en ui of zongedroogde tomaatjes, parmezaanse kaas en peterselie.

En een andere die ook heel lekker (en snel) is, maar wel een stuk ongezonder:

Gehakt, tortillachips, mais, salsasaus en geraspte kaas. (eventueel nog wat extra andere groenten bij doen)

Ook lekker is:
    Pasta, broccoli, roomkaas, spekjes, geraspte kaas (wel alles even voorkoken/bakken)

9. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Aubergine, Gourgette, paprika en rode uit. Snijden, in ovenschaal. Olie, peper, zout, tijm, rozemarijn en knoflook erop. 200g oven voor 45 min.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

bak rul gehakt met een halve paprika (in stukjes) erdoor, doe er een zak gesneden prei en wat water bij en laat het een kwartiertje pruttelen.

doe de helft van een zak aardappelschijfjes (verse) in een ovenschaal, het gehaktmengsel erop en afsluiten met een laag aardappelschijfjes.

Verhit in een klien pannetje 30gram boter, roer er een lepel bloem door en giet langzaam 3/4 kop melk/wateer toe to de gewenste dikte. Neem het van het vuur en roer en flink wat kerriepoeder en een beetje paprikapoeder door. iet het mengsel op de aardappels en 'bak' 20min op 220graden 9hete lucht heb ik).

Succes, Maggi zonder pakje.

Deel Deze Pagina