Vond jij Sint en Piet vroeger écht leuk als kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Trirani, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vond jij van de Sint en Piet als kind?

1. Magisch, ook zonder cadeautjes is het Sint en Piet waar het om gaat!

2. Het waren vooral de cadeautjes en gezelligheid voor mij.

3. Ok, maar ik had het ook niet gemist.

4. Ik vond Sint en Piet niet zo leuk als kind.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Dit eigenlijk!

Altijd heel leuk! Toen mijn zus en ik 'het geheim' wisten zaten we in het complot en moesten we dus mee 'spelen' voor broertje en neefjes/nichtjes.. Dat was net zo spannend als toen we nog wel geloofde😂.

2. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ja leuk :)!

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.673
    1.432
    113
    Een heerlijke tijd, zoveel van genoten daarom is Quinten vast op 5 december geboren :cool:.
    Quinten geniet er ook volop van en is er nu alweer druk mee, zo prachtig om te zien

4. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ik vond het fantastisch! Natuurlijk waren de cadeautjes leuk, maar de spanning van het schoen zetten en pakjesavond waren het belangrijkst

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja heerlijk. Ik was even een beetje bang, maar daarna ooh ik was ' 'verliefd' op zwarte piet. Later als iemand vroeg wat ik wilde worden: zwarte piet. Leuk. Nu vieren we het ook nog met surprises en de hele familie.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vond en vind het fantastisch.
    Snap ook nooit wat er nou niet leuk aan is, maar goed.

7. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Ik vond de cadeautjes natuurlijk geweldig en pakjesavond ook. Maar sint en piet zelf niet zo. Volgens me moeder was ik er vaak een beetje bang voor. Ookal maakte me ouders ons totaal niet bang oid. Op school hoorde je wel eens dingen als mee in de zak naar Spanje.

Of toen een klasgenootje vertelde over gluurpieten die je in de gaten houden. Even later had iemand gezegd dat de sint sleutels had van alle huizen en dan 's nachts binnen kwam voor de cadeautjes.

Dat vond ik een heel eng idee. Maar sowieso had ik altijd tig vragen dus me moeder had me al vrij snel verteld hoe het echt zat.

8. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Ik keek er echt naar uit:) kreeg altijd kriebels in mijn buik als sint en piet langs kwamen op school. Weet ook nog goed dat mn vader vertelde dat ze nep waren.. wilde het niet geloven haha.

9. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Werkzaam als Hoofdconduteur bij de NS
    Hoogkarspel NH
    Ik heb ook goede herinneringen aan het sinterklaas feest.
    Sinterklaas is zelfs op visite geweest en was zijn ring verloren en die zat perongeluk in gepakt in een kado van mijn broer. Echt geweldig was dat.
    En pakjes avond bij mijn opa en oma en gestommel op de zolder horen en met mijn neefjes en nichtje naar boven rennen om de kado's op te halen.
    Daarna suprises maken met gekke gedichtjes. De kadootjes waren bij ons ook niet super groot en gek.
    Oja ook nog het zingen bij de kachel met een mooie tekening in je schoen met je wensen lijstje. En ook wel kritisch zijn want hoe kan zwarte piet binnen komen voor de kadootjes. Door de kachel ?
    Ik blijf het een magisch spannend feest vinden en kijk er naar uit om mijn kind het ook mee te laten maken. Jammer dat het op het moment zo verpest word.

10. Ja, superspannend! Eerst de intocht kijken op tv en dan hadden we in onze woonplaats meestal een avond-intocht. Dat was natuurlijk helemáál spannend, want dan was het ook nog donker.. Oh en, als je toch eens in het winkelcentrum liep en je kwam toevallig een zwarte Piet tegen.. Magisch!

Ik was wel vrij sceptisch en geloofde vrij snel niet meer (want cadeautjes passen niet door de verwarmingsbuizen en wij hadden geen schoorsteen ;) ), maar toen was het nog steeds geweldig! Tegen m'n zusje zeggen dat ik iemand op het dak zag lopen, 's avonds zingen bij de verwarming bij onze schoentjes.. :D

5 december vierden we meestal bij onze opa en oma en je wíst dat er op een gegeven moment iets zou gaan gebeuren, maar niet wanneer precies. Toen ik niet meer geloofde, merkte ik het wel als er een stiekem telefoontje werd gepleegd naar de buurman, omdat 'we er klaar voor waren', maar dan was het nóg spannend om af te wachten tot wanneer er op de deur gebonkt zou worden.. :D

Het cadeautjes uitpakken vond ik altijd het minst leuke van alles, maar ik voel me nu ik volwassen ben vaak nog steeds ongemakkelijk als ik iets van iemand krijg.

11. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik heb het tweede antwoord aangevinkt.

Ik vond de vele cadeautjes te gek en mijn ouders deden het erg leuk moet ik zeggen. En voor iedereen evenveel cadeau's en we mochten een paar keer de schoen zetten.
    Ik weet nog dat mijn ouders de cadeautjes altijd in een wasmand deden, maar ik dacht dus dat Sinterklaas kwam 'inbreken' om die wasmand op te halen. Dus ging dan steeds naar de badkamer, wachten of ik Sinterklaas zou zien, door het kleine badkamerraampje. :D

Ik heb het zo geweldig gevonden en wil het voor mijn dochter ook heel leuk maken. Ik hoop dat het nu een keer klaar is met dat 'zwartepieten-gezeur' in de media.

12. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    Ik vond het geweldig! Mijn vader zat bij de luchtmacht, dus vanuit defensie werd altijd een enorm sinterklaas-feest gevierd. Mijn eigen vader is zelfs tot 2 x toe Sinterklaas geweest! (Ik was nog te jong om dat door te hebben, hoewel mijn oudere broer even later zei dat hij vond dat Sinterklaas wel een beetje op papa leek).
    Sinterklaas is op mij altijd overgekomen als een zeer vriendelijke oude man, die ontzettend van kinderen houdt en daarom ook altijd cadeautjes mee nam en het goede zag in iedereen.
    En zwarte Pieten waren natuurlijk zijn trouwe helpers.
    En zeker toen ik later, toen ik niet meer geloofde, de geschiedenis van Zwarte Piet leerde kennen, vond ik het helemaal een mooie traditie en gebeurtenis (het feit dat de zwarte pieten als kindslaven vrijgekocht werden door Sinterklaas en hierna de betaalde baan als knecht kregen in dienst van de goedheiligman).
    Wat mij betreft dus lekker doorgaan met Sinterklaas en Zwarte Piet! :)

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Jaaaaa ik heb er echt mooie herinneringen aan.
    Al vond ik ze doodeng om te zien. Ik lag nachtenlang wakker als ze naar school kwamen. Zo spannend!
    En dan die cadeautjes de volgende ochtend in m'n schoenen...

Nu is het commerciëler geworden denk ik. Het magische is er af

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vond sinterklaas, wat spannend (wat zou hij over mij vertellen op school?) en zwarte piet geweldig :) . Met zijn streken, grapjes en kunstjes, het actieve zeg maar..! En natuurlijk de pepernoten die hij bij had.
    Hoewel het hygienischer is, vind ik het erg jammer dat je tegenwoordig steeds vaker verpakte pepernoten ziet.. Juist dat (binnen) pepernoten van de grond rapen en eten vond ik geweldig! Met z'n allen er achteraan...

15. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Sinterklaas vond ik altijd wat eng, maar zwarte Piet was mijn grote favoriet! Mijn eerste verliefdheid ook. :) Was helemaal weg van Piet.
    De "nieuwe" Sint nu vind ik ook wat joliger, de vorige was meer serieus. Deed het verder harstikke goed hoor! Maar ik vond hem wat eng toen ik klein was.
    Al vind ik het soms wel jammer hoe vroeger elk jaar alles in de winkels ligt. Hier zijn ze al bezig met kerst! Kerst! :$ Het was maar amper September of reclame hing al overal om je tafel op tijd te boeken voor kerst en oud en nieuw. Kerstboom komt er hier pas in na 5 Dec, elk jaar. ;) Eerst Sint en Piet, ook al vieren ze het hier niet. Zou niet graag hebben dat International Piet denkt dat wij geen Sint fan zijn. ;):D

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Oh ja, ik vond het geweldig. Al vond ik als peuter zwarte piet super eng, maar ja, ik woonde in Friesland en zag sowieso zelden bruine mensen, of ze van nature die kleur hadden of geschminkt waren, het was onbekend.
    Met mijn kinderen vier ik het ook, zij geloven dat hij bestaat, we vieren 5 december met pakjes, maar dat Sinterklaasjournaal laten we links liggen, het is al spannend genoeg zonder al die dingen.

17. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Wij gingen trouwens altijd bij mijn vader zijn werk sinterklaas vieren. Thuis kregen wij cadeautjes van mijn ouders maar op mijn vaders werk kwam echt de sint langs. Daar heb ik echt de warmte en plezier van overgehouden. Gebeurd dit nu nog bij sommigen op het werk?

18. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik vond het geweldig - de cadeautjes dan ;)
    Mn vader maakte altijd veel werk van de speurtocht naar de kado's, echt superleuk en zo wil ik het later ook zeker doen!
    Het was echt een spel, en hij zorgde ervoor dat het geheel onverwachts kwam of met allemaal puzzels dat ik door het hele huis met aanleidingen moest zoeken, hij deed dit nog ook nog toen ik als jongste ook al niet meer geloofde, maar het was echt te gek!!

Ik vond sinterklaas en zwarte piet altijd een beetje eng..
    Ik ging nooit bij ze op schoot omdat ik dat niet wilde, mn beer ging dan, en de vraag van waar ik de beer had was niet leuk, en vergeet ik nooit.. Die had ik namelijk die dag ervoor van sinterklaas gehad, ik vond het zo raar dat hij dat niet meer wist ;)

Maargoed, het ging dus vooral om de cadeautjes en de zoektocht naar de cadeautjes! :)

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik was dol op Sinterklaas!
    Het had iets magisch.. Ik vond alles eraan leuk, absoluut de cadeautjes het meest.. Maar alles eromheen vond ik ook geweldig.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vond het geweldig en mijm oudste vindt dat tot nu toe ook. Dat alled zo commercieel wordt heb ik geen last van..ik bepaal zelf tot hoever we er in meegaan en dat werkt perfect.

Deel Deze Pagina