Vond jij Sint en Piet vroeger écht leuk als kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Trirani, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vond jij van de Sint en Piet als kind?

1. Magisch, ook zonder cadeautjes is het Sint en Piet waar het om gaat!

2. Het waren vooral de cadeautjes en gezelligheid voor mij.

3. Ok, maar ik had het ook niet gemist.

4. Ik vond Sint en Piet niet zo leuk als kind.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik vond het geweldig, eerst de intocht kijken (waarin mijn vader met de brandweerauto mee reed) en daarna je schoen mogen zetten. De volgende ochtend al heel vroeg wakker zijn (oh wat spannend) maar dan netjes proberen te wachten tot het 7 uur was en je ook uit bed mocht.

Sinterklaas op mijn vaders werk, de hele kazerne vol met kinderen wachtend op sinterklaas en vooral de manier waarop hij binnen zou komen (oja pepernoten gooien vanuit een hoogwerker is niet zo handig, komt nogal hard aan)

Sinterklaasavond bij mijn oma , met oom's en tante's, mijn beide nichtjes, mijn andere opa en oma (moeders kant) en de vriendin van mijn oma, met elkaar op de boerderij in volle afwachting wanneer er nu eindelijk eens op het raam geklopt zou worden.

En nu, mijn beide kinderen in volle afwachting, met opa mee op de brandweerwagen in de optocht.

Sinterklaas op papa's werk met de echte sint en piet die de cadeau's komen brengen

En sinterklaasavond bij ons thuis, met oom en tante, met de beide oma's en opa.

En vorig jaar de sint en pieten van school die speciaal voor onze zoon naar ons huis kwamen om zijn cadeautje te brengen omdat hij ziek was.

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik vond Sinterklaas eng.

Als hij op school kwam, stond ik het liefste achteraan.

Mijn zoon daarentegen is helemaal niet bang en vindt zowel Sinterklaas als de Zwarte Pieten geweldig!!

3. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    nee niet echt ,vond ze dood eng

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik vond het GEWELDIG ! :D En dan werd er geklopt op de deur nou dan werd ik helemaal wild haha

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nog een topic over sint en piet? En dan zie ik onderin nog een reclameblok: zwarte piet gezocht? bezoek www........ ;)

Maar goed als antwoord op je vraag: ik vond het als kind geweldig. De gezonde spanning, de kadootjes, de verhalen, liedjes, bezoekjes, snoepgoed etc. Heerlijke fantasie om je als kind helemaal in te verliezen. Ik was ook niet teleurgesteld toen hij niet bleek te bestaan. Dat krijg je als kind vanzelf wel een keer door.

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Ik vind het feest heel erg leuk, maar ik moet zeggen dat ik me niks kan herinneren van toen ik nog geloofde.
    Vraag me dan ook af hoe realistisch herinneringen zijn.
    In groep 5 wordt al verteld hoe het zit. Dan ben je 8 of 9. Hoeveel herinner je je daadwerkelijk van voor die leeftijd.

Ik kan me nog wel herinneren dat me zusje nog wel geloofde en ik het leuk vond om haar bang te maken voor spiekpieten.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind het geweldig! Mooiste tijd van t jaar! Beter dan mn verjaardag!

Mijn dochter is nu ook helemaal fan, vind het geweldig! Bij sint en piet op schoot enzo! Daarom ben ik zo'n voorstander van het sinterklaas feest houden en houden zoals het is! En ben ik absoluut niet te spreken over de tegenstanders! Wordt daar echt super kwaad van!

8. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ik vond het ook geweldig.
    Heb er als kind echt van genoten. En hoop dat ik mijn kinderen dit gevoel ook mee kan geven.

9. Verox

Verox Niet meer actief

Hoewel ik heel erg lang in Sinterklaas geloofde, en die donkere dagen echt magisch vond, moet ik als ik terugdenk toch vooral aan de gezellige avonden vol spanning wachten op de cadeautjes en al dat lekkers denken.
    Dat was er natuurlijk niet geweest zonder Sint en Piet, maar in persoon zag ik die toch nauwelijks.

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Inderdaad, zo heb ik het ook ervaren.. En je had toen ook geen sinterklaasjournaal etc... Alleen de intocht en sinterklaas in Sesamstraat, en hij kwam op school en bij ons op de knutselclub. Dat was alles waar ik de goede man zag... :)

Bang was ik er niet voor, maar waar ik altijd een hekel aan had was dat ik altijd dat kind was die op schoot moest en een liedje moest zingen..

11. misa

misa Niet meer actief

Ik vond het helemaal niet zo leuk. Natuurlijk de kado's wel. Maar ik vond het veel te spannend. Ik sliep slechter, durfde s'nachts niet naar de wc... Niks an! ;)

Ben ook heel voorzichtig met mijn eigen kinderen. Geen gedreig met in de zak, luisteren, sint wordt boos e.d. Niets moet..!

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Vorig jaar werd het ons duidelijk dat de spanning onze zoon ook echt te veel werd (als zwarte piet zomaar thuis kan komen dan kan een inbreker dat ook) en ook al was hij nog maar 7 (sociaal/emotioneel ongeveer 5) hebben we hem gewoon verteld hoe het feest van sinterklaas ontstaan is. Dat nam alle angst weg, maar het plezier bleef.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    #53 Debaky, 9 sep 2014
    Laatst bewerkt: 9 sep 2014
    Ik vond het de leukste tijd van het jaar. :D

De intocht op TV was ook altijd zo leuk. Mijn moeder zorgde dan voor allemaal lekkere hapjes, makkelijke broeken aan en dan heerlijk onder een dekentje met warme choco de intocht kijken.

Ik probeer dit met onze kids ook te doen maar vaak valt de intocht hier in het dorp op de zelfde dag dus met goed weer gaan wij daar heen en met slecht weer hangen wij voor de buis.

I love it!

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik vond het vooral heel spannend, maar toch keek ik ieder jaar weer uit naar Sinterklaas. De intocht, de Sinterklaasviering op school en pakjesavond natuurlijk. Dus ja, ik vond het wel leuk.

15. mumija

mumija Niet meer actief

Ik vond en vind het sinterklaasfeest echt geweldig.
    Dat komt denk mede doordat mijn oma er altijd een ontzettend feest van maakte met spannende verhalen en ze bakte zelf veel lekkers.
    Als Sinterklaas in het dorp kwam, stond ik vooraan om maar een glimp op te vangen of zelfs een handje te geven.
    Hele Prettige herinneringen heb ik daaraan en dat wil ik de kinderen ook mee laten maken. Bij de oudste 3 is dat goed gelukt. De jongste is nu 3 dus het wordt dit jaar weer extra leuk omdat hij er nu wat meer van begint te snappen.
    Ja, ik kan wel zeggen dat ik het Sinterklaasfeest leuker vind dan mijn verjaardag.

16. natjes

natjes Niet meer actief

Ik vond het geweldig! De spanning van schoen neerzetten met een wortel erin (welke de hond standaard opat als ik in bed lag). De spanning van gebonk op de deur, waarna er een zak.pakjes lag. Het sinterklaasjournaal, vaste prik elke dag. Kan mij er nu alweer op verheugen! ;)

En de cadeaus waren echt.niet over de top bij.ons. Dit doen wij zelf ook niet. Traditie thuis was altijd een chocoladeletter, pantoffels en een nieuwe pyjama. Daarna nog 1 iets groter cadeau. Heerlijk overzichtelijk dus!

Het scheelt ook dat mijn vader altijd hulpsinterklaas was. Ik heb hem zelfs niet herkend de eerste paar jaar op school... Hahaha daarna wist ik uiteraard dat hij.het was, maar dan toch.hing die magie van sinterklaas om hem heen. Vreemd genoeg klinkt hij dan ook als de 'echte' sinterklaas. (die nu met pensioen is)

Hoop echt dat ik mijn kids zulke herinneringen mee kan geven als die ik eraan heb!

17. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Geweldig vond ik het. Ja het was spannend durfde in de nacht ook niet zomaar naar de wc want stel je voor zwarte piet was er haha maar dat was gewoon leuk en spannend niet beangstigend zeg maar....

Wij hebben ook altijd Sinterklaas meer gevierd als kerst. Kerst was bij ons al vanaf kleins af aan : hele huis versierd en gezelligheid maar de kerstman bestond niet cadeautjes waren kleinigheidjes zeg maar die we samen kochten.
    Sinterklaas daarin tegen was schoen zetten (en kleinigheidjes) maar pakjes avond was altijd groots.

Ja denk er echt met een leuk gevoel aan terug :)

18. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    JAAAAA man wat was ik zenuwachtig van tevoren hahaha!

Ik weet niet of het de sfeer was of de cadeautjes...maar ik heb het altijd leuk en gezellig gevonden.
    We vieren het al heel even niet meer omdat ik het een poosje zat was, al die jaren, mijn broertje is nu 13 (groot gezin ;)) dus we hebben het nog wel een poos speciaal voor hem gevierd.
    Nu kan het langzaam weer worden ingevoerd als mijn kindje wordt geboren gheghe :D (eigenbelang he, ooohhhh...)

19. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het mooiste is nog dat als ik een weekend thuis kwam, en ik mijn schoen niet zette (ja daag ik was al 17 of ouder), mijn moeder mijn schoen er heel lief bij zette en vulde met een (volwassen) cadeautje haha!
    Dat zag ik dan als ik 's ochtends beneden kwam.
    Met uiteraard slappe pepernoten in je schoen (weet je nog?) en knapperige pepernoten ernaast gestrooid want die waren niet vergaan van de zweetvoeten :D
    Tja toen was mijn broertje nog maar 3, met daartussen nog alle andere kinderen, dus het schoenzetten is nog wel even doorgegaan.
    Vond het altijd erg lief van mijn moeder haha!

20. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik word er warm van als ik aan die tijd terug denk. De spanning, gezelligheid en kado's. Mijn ouders maakten er altijd wat van. Echt geweldig! Ik kijk er nu al naar uit dat mijn zoontje dit mee gaat maken, voor het eerst dat hij nu besef krijgt van wat er gaat gebeuren. Ik ben heel benieuwd!

Deel Deze Pagina