Ze zijn er al wel mee bezig geweest om weer babyluikjes in nederland te krijgen. Vond 1 van 2003 het is blijkbaar niet gelukt. Bureau Jeugdzorg Amsterdam overweegt babyluik | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Wat moet het voor die moeder ook een worsteling van gedachten zijn geweest. Blijkbaar is het kindje niet gewenst bij haar of in haar kring en de zwangerschap toen dus ook niet. En inderdaad wat er hiervoor al gezegd was, beter dit dan dat ze het kindje ergens gedumpt had en hij overleden was. Dat lezen we ook maar al te vaak. Ik hoop zo dat het knulletje een goede fijne toekomst tegemoet gaat, want ook daar hoor je maar al te vaak van die schrijnende verhalen over. Al moeten er denk ik vast wel pleegouders zijn die hem met alle liefde van de wereld willen opnemen in hun gezin. En zo'n babyluikje zou een goed idee zijn hier in NL. Maar het idee om je kindje weg te geven, nadat je hem/haar 9 maanden hebt gedragen en gevoeld en gekoesterd. Ok, dit is mijn gevoel erover.
Wat ik me afvraag he? Wat als de moeder niet meer gevonden word en het jongetje ergens in een pleeggezin geplaatst word, hoe doen ze dat dan met de geboortedatum? Ze moeten dan echt een schatting maken. Maar dat hoeft niet op de dag af te kloppen. Lijkt me ook vreemd voor zo'n jongetje als hij op latere leeftijd dan zijn verjaardag viert maar helemaal niet zeker weet dat hij ook daadwerkelijk op die dag geboren is.
Wat ben ik blij dat het geen babylijkje is. Wij kunnen ons niet voorstellen waarom een moeder dit doet maar alles beter dan het kindje vermoorden inderdaad! Ik ben ook voor zo'n babyluik echt een goed idee, wat idioot dat dat hier weer niet mag :x Jel meestal wordt een baby te vondeling gelegd direct na de geboorte. Dat houden ze dan als geboortedatum aan neem ik aan. Gelukkig gaat het met het kindje goed.
Moeder vondeling Groningen gevonden GRONINGEN - De politie heeft de vermoedelijke moeder van de baby die zaterdag te vondeling werd gelegd in Groningen gevonden. Het gaat om een 40-jarige vrouw uit de gemeente De Marne (Groningen). Dat heeft een woordvoerder van de politie gezegd. Het kind werd zaterdag bij het politiebureau aan de Kostersgang neergelegd, gewikkeld in een zwarte bontsjaal. Een tip leidde naar het huisadres van de vrouw, over wie de politie verder niet veel kwijt wil. Onderzoek in het ziekenhuis moet uitwijzen of de vrouw daadwerkelijk de moeder is van het jongetje met het Aziatische uiterlijk. Hij ligt nog in het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed. De vrouw krijgt professionele hulp aangeboden en zal later door de politie gehoord worden.
Had het inderdaad gelezen. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren nu ze de moeder misschien gevonden hebben.
En wat dacht je van als hij volwassen is en wil trouwen... Geboorte-akte etc kan hij dan nooit aankomen want hij weet niet wie hij is, immers? Of denk ik nu te moeilijk? Hopelijk is de vrouw die ze hebben gevonden inderdaad de moeder van dit kereltje!!! In Tsjechie heb je ook een aantal baby-luiken! Vind dat het in Nederland ook zou moeten...
In nog best wat landen heb je een aantal plekken waar je een pasgeborene veilig kunt achterlaten. Zit er serieus over te denken om een brief naar Den Haag hierover te sturen. Misschien allemaal doen, of een petitie. Wie weet kan er alsnog een babyluik in A'dam komen, desnoods met wetswijziging. In Duitsland kan het tenslotte ook! Ik neem aan dat het baby'tje op een gegeven moment in aanmerking komt om geadopteerd te worden? Of werkt dit niet zo.
Ik dacht dat in dit soort gevallen de kinderbescherming aan gift van geboorte doen- of de burgermeester. En die kiest een naam voor het kind uit. Het kind krijgt dus gewoon een geboorte akte.
Pnirmal dat was idd zo bij dat jongetje (Michael?) die toen bij een huisarts op de stoep was gevonden. Burgemeester had toen die naam gegeven. Dus denk in dit geval ook, als de moeder iig niet wordt gevonden.
Ik ben benieuwd wat de moeder bracht tot haar 'daad' en of ze er in de toekomst toch voor gaat/ wil zorgen. En ben wel benieuwd of ze hier nog een gevangenisstraf voor zal krijgen.