Vondelingenluik in Antwerpen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door heleentje80, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Tsja lastig.. Beter dan moord in ieder geval..
     
  2. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Ik vind zo'n luik een beter idee dan achterlaten op het station, het park, het schooltoilet e.d. Het feit blijft dat zo'n meisje beter met haar ouders moet kunnen praten en samen tot een oplossing komen... Helaas hebben veel ouders oogkleppen op wat dat betreft.
    Ik ben zeker niet pro abortus, en zeker niet pro vondelingenluikje... Maar als er goed gepraat kan worden over anticonceptie én een eventuele tienerzwangerschap dan kunnen er misschien wat baby's 'gered' worden.

    Maar goed, voor de meiden die zich echt geen raad meer weten (want dit moet toch echt een moeilijke keuze zijn, hoe dan ook) vind ik dit een goede keuze.
     
  3. lilian79

    lilian79 Bekend lid

    28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    " vroeger" bestond het vondelingenluik in Nederland wel degelijk! In Amsterdam had je er zoiezo een. Dit was in de periode dat m'n moeder jong was dus pak m beet 50 jaar terug....
     
  4. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Dat klopt, er waren vroeger ook in Nederland vondelingenluikjes.

    Ik ben absoluut voor! Ik geloof wel dat wanneer een moeder die wanhopig is op deze manier een uitweg ziet om haar kind op een nettere manier "weg te doen". Misschien denkt ze dan niet eens meer aan de optie moord. En ja, dat is triest voor het kind, maar nog altijd beter dan vermoord worden.
     
  5. Klaproos

    Klaproos Niet meer actief

    mee eens mamabri en ik denk dat er genoeg vrouwen zo een kindje willen adopteren...
     

Deel Deze Pagina