voogd voor de kleine

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door tikigo, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Waarom niet?
    Je kunt het beter nu goed geregeld hebben en dan over een aantal jaren evt. iemand anders aanstellen als voogd.

Wij hebben dat in ieder geval wel zo gedaan.
    Wij hebben nu mijn moeder gevraagd omdat het voor nu de beste optie is. Maar zij weet ook dat als mijn zusje of het broertje van mijn vriend over een aantal jaren een leven leiden waarin ons zoontje/onze kinderen goed passen, wij dit weer laten veranderen. Mijn moeder is 58 en nu nog prima in staat om een kind op te voeden, maar dat is niet wat we in de toekomst nog steeds zouden willen. Voor nu is er geen 'betere' optie (dat klinkt zo naar over je moeder), dus daarom hebben we voor deze oplossing gekozen.

Om nog 5 jaar te wachten met het aanstellen van een voogd, vonden wij een beetje met vuur spelen.
    Het kost ons nu 2 keer veel geld, maarja het zij zo.

2. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Wij hebben aankomende week een afspraak bij de notaris... Ervan uitgaan dat mn familie mn keuze accepteerd en respecteerd zonder testament is geen optie. Vind het wel eng dat het dan echt zwart op wit staat, want er blijft lichte twijfel

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier mijn zusje en zwager gevraagd en die staan dus nu ook in ons testament.

Als er iets met ons gebeurd gaan ze gelijk naar mijn zus/zwager.
    We hebben onze zwager ook echt bewust op laten nemen, hebben met hem erover gehad en als mijn zusje iets zou gebeuren wil hij de zorg nog steeds op zich nemen ook al hebben hun dan waarschijnlijk ook 2 kids.

wij wonen in een dorp waar zijn hele familie woont en mijn ouders ook, dus er zijn genoeg vangnet constructies.

4. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Wij staan op het punt het vast te laten leggen bij de notaris. Ik wil gewoon iets meer zekerheid over de toekomst van mijn mannetje, mocht er met ons iets gebeuren. Ik wil namelijk echt voorkomen dat, mocht het ooit nodig zijn, mijn kleintje naar mijn familie gaat. Die kunnen hem namelijk niet de stabiele basis en leefomgeving bieden die wij voor hem wensen.

Eng om over na te denken, maar in ons geval wel noodzakelijk.

Deel Deze Pagina