Voogd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Omelet, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier bij de notaris zou voogdij akte rond de 300 euro kosten. Wil je ook de erfenis (bewindvoerder) geregeld hebben zou het rond de 500 euro komen. Wij moeten jet nog wel regelen. Ik vind het wel heel belangrijk. Mijn schoonouders vertelde een verhaal waarbij het niet was vast gelegd en waarbij de families het goed geregeld dachten te hebben. Alleen rechter bepaalde het anders en de kinderen gingen naar pleeggezin. Daar moet je toch niet aan denken.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij hebben het nog steeds niet officieel vastgelegd maar gaan dat binnenkort doen. Mijn zusje wordt voogd en voor de zekerheid laten we mijn schoonouders en schoonfamilie expliciet uitsluiten. Mijn so zijn te oud en kunnen fysiek niet veel meer, mijn schoonfamilie kennen ik en mijn jongens niet. Daarnaast woont mijn familie (die ze wel heel goed kennen) bij ons in de buurt en so niet.

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

#23 Chantico, 9 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2012
    Zoals ik het lees is het heel kort door de bocht de keus tussen je zus niet kwetsen of je kinderen een goed thuis geven mocht jullie iets overkomen. Als je het in dat perspectief ziet, is het toch niet zo moeilijk? Het gaat om de kinderen. De rest is bijzaak.

Als alles goed gaat en jullie niets overkomt, hoeft het nooit duidelijk te worden dat jullie voor je vriendin hebben gekozen. Je zus zou ik het dus niet vertellen dat jullie haar passeren. Je vriendin natuurlijk wel op de hoogte stellen (d.w.z. vragen of ze het wil)! Aan die vriendin (of aan de notaris, ik weet niet hoeveel ruimte voor eigen tekst je hebt in zo'n officieel document) kun je dan altijd nog een geschreven toelichting geven om je zus (en anderen die zich mogelijk gepasseerd voelen) uitleg te geven over het waarom van jullie keuze voor die vriendin.

Deel Deze Pagina