wij hebben via een testament vast laten leggen dat we mijn zwager als voogd aanwijzen mocht ons iets overkomen. We hebben hem dit gevraagd en hij wilde dit graag voor ons zijn. Je laat in een testament ook weten of het je voorkeur heeft dat je kinderen ook in hun gezin worden opgenomen. Maar voor al die vastleggingen staat het dan sowieso nooit vast of het ook daadwerkelijk gebeurd werd ons uitgelegd! Mijn zwager zal namelijk in dat geval als eerste worden gevraagd (!) of hij op dat moment de voogdij aanvaardt. Ook is hij nooit verplicht om de kinderen in zijn gezin op te nemen. Hij zorgt dat ze goed terechtkomen. Nou heeft hij wel aangegeven dit te zullen doen. Maar dat is ook besloten met onze situatie op dit moment. Stel dat als het echt zover zou zijn, en hij zelf niet meer in een stabiele situatie zit om onze kinderen op te vangen dan hóeft hij dat uiteindelijk niet. ook zou hij op dat moment alsnog de voogdij mogen weigeren. Het enige wat je vast kunt leggen is wie je wil dat er als voogd gevraagd wordt. Zodat er geen ruzie over hoeft te ontstaan tussen jouw familieleden. Of bijv. Als je iemand buiten de familie wil benoemen, omdat de kinderen anders bij je familie komt wat je niet wil.
Mijn broertje en schoonzusje. Van mijn schoonfamilie ken ik niemand, iedereen heeft onderling ruzie en mijn so zijn te oud. Mijn familie is vrij hecht en ik wil dat ze in de buurt van iedereen blijven. Mijn broertje is een supergoeie vent, mijn schoonzusje is fantastisch. Zij is zo'n geweldig en liefdevol persoon, gek op (onze) kinderen, nooit te beroerd om iemand te helpen en ze kan prima omgaan met de beperkingen van mijn zoons. Ons hele gezin voelt zich echt gezegend met haar in de familie
Wij hebben het vastgelegd in het gezagsregister. Mijn ouders krijgen de voogdij op dit moment en zij weten naar wie de kinderen moeten alleen is het op dit moment niet met de personen zelf bespreekbaar. Op het moment dat we het hen wel kunnen vragen zetten we het om. Ik schat in, in geval van overlijden dat zij uiteindelijk toch de kids in huis willen hebben, maar goed dan is de situatie net even wat anders.
Daar heb ik wel over nagedacht alleen voelt het zo "lullig" om nu iemand te vragen en dan over een paar jaar te moeten zeggen: oja trouwens vanaf nu hebben we een andere voogd, maar toch bedankt.
Wij hebben mijn mans broer (mijn zwager) als voogd,getrouwd en zelf 2 kinderen. Heb ook vertrouwen in mijn schoonzus. Haar hebben we er niet op gezet. Want wat als zwager overlijd? Dan wil ik hem niet naar "de koude kant" hebben wat eigenlijk geen familie van me is. Het liefst zou ik willen dat mijn schoonouders hem opvoeden maar ja die worden er ook niet jonger op.