Overgaan van duplo naar Lego 4 +

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maaike pati, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike pati

29 mrt 2007
    56
    0
    0
    den haag
    Hallo,
    Mijn zoontje van ruim 2,5 heeft veel met de duplo gespeeld. De laatste tijd werd dit al veel minder. In de vakantie heb ik hem zo'n start doosje gegeven van de normale Lego 4+. Dit vond hij al erg interessant. De laatste dagen wil hij er vaak mee spelen. Hij kan er zich ruim een uur mee vermaken en kan zo'n ondergrond helemaal vol "plakken" met steentjes!
    Zit nu beetje met dilemma: zal ik dit stimuleren en zo langzamerhand de duplo weghalen of is dit wel heel snel? Iemand ervaring met vroege Lego fans?

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Als hij die kleine steentjes niet in zijn mond steekt lijkt me dat geen probleem. Want dat is vaak de reden dat ze die leeftijdgrens aangeven. Plus dat de motoriek fijn genoeg is om met de kleine blokjes te spelen.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

mijn zoontje speelt ook lekker met grote zus mee met de lego blokjes. Hij stopt het niet in zijn mond, heeft hij ook nooit gedaan, dus ik vind het prima. Maar ook gewone duplo vindt hij leuk. Ze spelen hier met allebei. Als je zoontje het leuk vindt en het niet in zijn mond stopt dan is het toch prima. Al zou ik de Duplo nu nog niet weg doen.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja als de enige reden dat je het niet zou doen... Is dat er "4+" op de doos staat.... :)

Het is een richtlijn voor de ouder en tegelijkertijd een soort veiligheidsmarge voor de fabrikant.

Is jouw kind er eerder aan toe.. Dan is dat zo :)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie heeft nooit veel met de duplo gespeeld. Maar voor zijn 3e verjaardag zat hij al aan de lego, daar kon hij veel beter mee spelen. Ik ging er wel bij zitten, maar hij heeft nooit wat in zijn mond gestopt.

Nu is hij 5, en eigenlijk heeft hij in het laatste half jaar meer met de duplo gespeeld dan voordat hij 3 was.. Maar hij zit nu ook aan 6/7+ lego, en dat gaat ook prima. Hij bouwt ook zelf ook die boekjes.

Maar ik zou de duplo dus niet wegdoen. Dat is veel handiger om je autogarages mee te bouwen, of grotere tunnels..

Deel Deze Pagina