Voogdij..vriend.. weet het ff niet meer!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shirley125, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Heej,

Ik heb een probleem, aangezien ik geen 18 ben heb ik dus niet automatisch de voogdij over mijn dochter straks, ik heb een 'meerderjarigheidsverklaring' aangevraagt bij de kinderrechter,
    maar dat kan nog een paar maanden duren, plus dat er een onderzoek aan vooraf gaat, en ik ben wel eens keer opgepakt en ik en mijn moeder zijn nogal bekend bij jeugdzorg van een paar jaar geleden, dus ik denk niet dat dat er goed uitziet..

Nu wil mijn moeder - mocht het niet lukken - de voogdij wel op zich nemen, maar daar gaat dan ook een onderzoek aan vooraf, denk ik, dus dat duurt soieso nog best lang dan.

En nu kan mijn vriend het erkennen, hij is 21, maar hij wil eerst een vaderschapstest! :( :( Omdat ik een tijdje een andere vriend had toen we tijdelijk uit elkaar waren, en ik zwanger werd toen we pas 1 of 2 maanden weer samen waren.. maar ik vind het ZO kut, want ik weet gewoon 100% zeker dat het zijn kind is, en hij neemt dat gewoon niet van me aan, terwijl ik nog ongesteld ben geweest toen we samen waren, en ik echt nooit ben vreemdgegaan. :(:(

Maar dat houd dus in, dat hij het pas na 2 weken wilt erkennen, als de uitslag van die test er is, dus dat mijn kindje die 2 weken geen voogd heeft, en dus jeugdzorg de voogdij krijgt! En ik ben zo bang dat ik mijn kindje dan kwijtraak omdat ze mij zelf als een of ander 'probleemkind' zien.. :( En jeugdzorg heeft ook geprobeert mij uit huis te plaatsen een jaar geleden, zonder enige goeie aanleiding, omdat mijn moeder zogenaamd geen goede moeder zou zijn, terwijl zij een hartstikke goede moeder is! :rolleyes: En zelfs mijn advocaat zei toen dus dat jeugdzorg zomaar dingen doen de laatste tijd zonder dat ze echt ZIEN dat er iets mis is... :(

Wat een gedoe ook allemaal :( Ik moest het ff kwijt ..

2. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    Tjee meid, dat is zeker een heel gedoe, ik hoop dat er gauw een oplossing voor je is.

3. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Als je zo zeker van je zaak bent doe dan en vaderschapstest, dan heb je in ieder geval 1 probleem minder. Probeer dan ook je moeder te laten erkennen als voogd, dan heb je in ieder geval ook iemand van jouw 'kant' .
    Succes in ieder geval met de situatie!

4. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Maar je moeder en jij zijn bekend bij jeugdzorg een aantal jaren geleden?
    Dan krijgt je moeder de voogdij toch ook niet?

5. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Die vaderschapstest gaat er ook zeker komen, maar je hebt de uitslag pas na 15 werkdagen, en het kan pas als het kindje geboren is, dus vandaar dat dat nog even duurt allemaal..

@ Valentijn1980:
    Ja klopt, daar ben ik dus ook bang voor.. er is nooit een 'bewijs' geweest dat mijn moeder een slechte moeder zou zijn, maar hun concluderen dat op basis van niks.. er zijn ook leugens over ons verteld toendertijd etc. dus ik ben idd bang dat als jeugdzorg dat onderzoek moet doen dat mijn moeder de voogdij misschien ook niet krijgt..

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Jeugdzorg wilde jou 'zomaar' uit huis plaatsen? Vreemd.

Maarre, niet om je veroordelen, maar had je dit niet beter kunnen bedenken voordat je zwanger raakte? Ik zou idd maar heel snel die vaderschapstest doen zodat je vriend het kindje kan erkennen.
    Sterkte met de situatie.

7. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ik ken me niet uit met dit soort dingen, maar zou je zelf (mocht het allemaal niet snel genoeg vlotten) niet een meerderjarig iemand die je vertrouwd mogen aanwijzen als tijdelijke voogd voor je babytje? Moet dat persé familie zijn?

8. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Ja nouja, 'zomaar'.. het ging een tijdje niet zo goed op school, maar ik heb chronische hoofdpijn, en daar een doktersverklaring voor, maar hun hebben toen toch een onderzoek ingesteld, omdat ze dachten dat er een achterliggende reden zou zijn.

Ze zijn toen bij ons thuis geweest, en in het dosier stond toen dat ze vonden dat ik geen respect had voor mijn moeder omdat ik haar aansprak met 'zij' ipv jij (wat ik me overigens niet eens kan herinneren), en dat we laks zouden zijn met afspraken, en we ze niet na kwamen en niet afbelde, terwijl dit nooit is gebeurt, dat soort dingen.. Ook toen het uiteindelijk allemaal weer prima ging op school bleven ze er dus bij dat het niet goed zou gaan bij ons thuis, terwijl dat dus echt onzin was.

Enne ik ben niet gepland zwanger geraakt, dus vandaar dat we dit van te voren niet hebben kunnen overzien.. maar ik zou niet weten wie ik anders als voogd aan zou moeten wijzen, die dat nog zo snel wil doen.

Bedankt voor de reacties

9. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik denk dat je daar het beste over kunt praten met iemand die daar verstand van heeft.
    Maar een oma, opa, tante, oom goede vriend van de familie, buurvrouw die je al 16 jaar kent? Die kunnen toch ook allemaal voogd zijn. Het is toch voor een tijd, totdat de vaderschapstest gedaan is.
    Is er niemadn die je helpt, aangezien je nog zo jong bent?

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    nou shirley het is heel normaal dat mannen twijfelen aan het feit dat het kind van hun is. mijn vriend zei het toen ook, die probeerde me uit de tent te lokken door te zeggen dat die niet vruchtbaar was terwijl er ook duidelijk geen ander was geweest. dus dat is niet zo raar.
    het is echter wel jammer dat die je niet wil geloven omdat zn vaderschaps test heel duur is heb ik gehoord.. 2000 euro ofzo.

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

is niet normaal meid ;) echt niet, mijn man heeft geen seconde aan mij getwijfeld, heeft met vertrouwen te maken, niet met mannen op zich.

12. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Sorry als mijn vriend zou twijfelen zou die mogen vertrekken inderdaad :)
    Jeetje, als dat als normaal wordt gezien..

Verder hou ik me mond hier, want ik denk niet dat ik neutraal kan denken over dit soort dingen, heb mijn mening beetje te snel klaar denk ik :) In ieder geval, succes Shirley, hoop wel oprecht dat het goed komt.

13. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    HAHA nou dat zou wat moois zijn. Die gedachte is bij mijn vriend nooit in hem opgekomen. Dat zou hetzelfde zijn dat ik van mn vriend denk dat hij altijd vreemd zou gaan.
    Meiden, als je relatie zo in elkaar steekt kun je misschien beter nog even wachten met kinderen.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    Nou wil ik niet lullig doen, maar zoals de anderen ook al zeggen, dat is dus niet normaal! Mijn man (toen nog vriend) heeft er nooit aan getwijfeld en het zou ook echt niet in hem opkomen. Wij hebben een stabiele relatie en vertrouwen elkaar volkomen. Als hij zou twijfelen zou ik daar echt heel boos om zijn geworden.

15. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik zou oppassen met de voogdij aan je vriend over te dragen. Straks gaan jullie uit elkaar en dan heb je ook een groot probleem.
    Is er geen ander familielid die de voogdij over zou kunnen nemen?

Volgens mij plaatst jeugdzorg niet zomaar mensen uit huis. Jij bent immers ook niet uit huis geplaatst en bureau jeugdzorg staat niet opeens voor de deur. Dan zijn er meestal anderen die hen hebben ingeschakeld. '
    Als jij en je moeder in staat zijn een kind op te voeden, dan neem ik aan dat ze dat ook zullen zien.

16. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Shirley125

Wat ik zou doen:
    Zelf werk ik bij de Raad voor de Kinderbescherming en als ik jouw was zou ik opzoeken onder welke regio je valt en de raad bellen op het telefonisch spreekuur. Iedere locatie heeft dat. Daar kun jij je vraag kwijt en die zullen je tot in de detail vertellen wat je moet doen en hoe je het het beste kan regelen. En anders waar je anders heen moet met je vraag. Hij is best lastig, en het zal wat tijd duren voordat uitgezocht is hoe het zit, dus dat zou ik doen.

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nou komt ie... ;)

Ik was ook een lastige puber, (hele lstige) en ben zwanger geraakt op mijn 14e bevallen na mijn 15e verjaardag, ik heb ook een voogd gehad voor mijn oudste dochter en daar was helemaal niks mis mee. Ik heb daar toen bewust voor gekozen ipv een familielid oid omdat ik bang was voor onderling geruzie, onenigheid en hun dan de rechten zouden hebben. Dat zou voor hele vervelende situaties kunnen zorgen.
    Een gezinsvoogd via jeugdzorg is heel neutraal en als jij gewoon lekker een leuk moedertje wordt is er niks aan de hand hoor.
    Ik heb op mijn 16e een meerderjarigheidsverklaring gekregen en woon sindsdien op mezelf.

Succes ermee.

En tja, over de jeugdzorg en "zomaar" uit huis plaatsen, in principe doen ze dat niet zomaar maar ik weet wel dat ze soms echt gigantische blunders maken omdat ze er totaal naast kunnen zitten.

18. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    @ Sillie78
    Nee klopt, maar de reden dat dat niet is gebeurt is omdat we een rechtzaak hebben aangespannen en de kinderrechter heeft ons gelijk gegeven dat er geen concrete bewijzen zijn.

@ Sjaam
    Dat ga ik zeker doen, bedankt! ;)

19. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik zou die vriend van jou een schop onder zijn kont geven, want zo'n figuur zou ik zeker niet willen als vader voor mijn kind. Als er al geen vertrouwen is in je relatie, wat heb je dan voor relatie?

20. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ok dit is evenals sjaam ook mijn vakgebied..

Wat ik in je verhaal opmaak is dat je er nu al vanuit gaat dat je je kind niet zou mogen houden. Door de indianeverhalen die je misschien leest, hoort worden er inderdaad kinderen uit huis geplaatst. Maar kinderen worden niet zomaar uit huis geplaatst alleen als de situatie waarin ze zich bevinden "gevaarlijk"voor ze is om het maar even kort te zeggen.. dat je misschien een voogd toegewezen krijgt, zou eerder een uitkomst moeten zijn dan een probleem. Deze mensen kunnen je met veel dingen helpen en zijn ervoor dat het kind op een gezonde verantworode manier kan opgroeien. Hier kun jezelf alleen maar baat bij hebben.
    Als jij je vriend de voogdij zal gaan toekennen zal dit alleen maar voor meer problemen kunnen zorgen. Dit hoeft niet zo te zijn, maar 18 jaar zijn lang en daarin kan veel gebeuren en als je dan op mindere voet met je vriend komt te staan wil dat zeggen dat hij kan beslissen hoevaak jij je kind nog te zien krjgt... Ok dit kun je weer gaan aanvechten, maar voorkomen is beter dan genezen.. En nee ik wil niet zeggen dat je vriend dat doet, maar realiseer je dat in 18 jaar heel veel kan veranderen....

Ik zou je aanraden om BJZ te bellen en je angst kenbaar te maken. Des te eerder kunnen ze naar je situatie kijken en krijg je ook meer zekerheid hoezwaar het momenteel nog weegt dat je ooit met bjz in aanraking bent geweest. Ik kan in je verhaal niet opmaken dat je nu nog contact hebt of dat deze gestopt is omdat je 18 werd of eerder..
    Mocht deze eerder gestopt zijn werkt dat voor jou waarschijnlijk alleen maar in je voordeel omdat dat betekend dat ze vonden dat je het zonder begeleiding kon... En zou dat al een rede zijn om je niet al te ongerust te maken.... Ben er wel altijd van bewust dat als jij een goede moeder bent en dat geeft wat je kindje nodig heeft er niet zomaar een kind uit huis geplaatst wordt omdat je "vroeger"een vervelende puber was...

Nou dat was alleen mijn mening, mocht je nog vragen hebben kun je me die altijd vragen..

Deel Deze Pagina