een soort witte puist/bultje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nana79, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana79

Nana79 Actief lid

26 nov 2008
    148
    0
    0
    NL
    sinds gisteren heb ik onder mijn tong een klein wit bultje dat meer op een witte puist lijkt. Het doet alleen pijn als ik het aanraak met mijn tong. weet iemand wat dit is? en is het gevaarlijk in de zwangerschap en als de baby er is? kan dit iets te maken hebben met de koortslip: mijn man heeft sinds gisteren koortslip.
    Ik vind dit best enbg aangezien koortslip heel gevaarlijk is voor de pasgeboren baby

2. black devil

18 okt 2006
    98
    0
    0
    verzorgende
    enschede
    Ik heb het ook wel eens gehad en mij werd dan verteld dat het aft( weet zo niet hoe je het precies schrijft) is.
    Ik weet wel dat een koortslip gevaarlijk is voor een baby, dus pas goed op dat jij het niet krijgt.
    sterkte ermee

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik denk dat ik weet wat je bedoeld en als dat zo is dan heeft het niks met een koortslip te maken.. je hebt dan alleen een tekort aan een vitamientje. niks ernstigs hoor. met een bekertje zoutwater spoelen helpt heel goed.

maaaaar vraag het toch maar even na voor de zekerheid.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Da's een afte. Heeft met verminderde weerstand te maken.
    Gaat na een paar dagen weer weg. Anders even vragen bij de apotheek vragen of je mag spoelen met Bocasan.
    Een afte kan overigen heel geen kwaad voor de baby hoor! ;)

5. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    meer vitamientjes nemen:)

6. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    En niet kussen met je man....

Mijn manlief had tot voor kort ook weer een koortslip, heb hem niet gekust....

Aften kun je ook behandelen met Pyralfex, ook mijn man had hier tijdens zijn "koortslipperiode" last van.
    Ik den dat het dus wel met elkaar heeft te maken

7. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Bocasan helpt bij mij niet trouwens. De dokter kan je iets voorschrijven wat je er met een kwastje op moet doen. Daar gaat het snel mee weg. Weet alleen niet zeker of je het in je zwangerschap mag gebruiken.
    Ik heb het de eerste paar maanden ook gehad. Ben toen gaan poetsen en spoelen met Meridol.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een afte is niet besmettelijk en staat niet in verband met het koortslipvirus!

Komt door een verslechterde weerstand en /of slechte mondhygiene.
    Spoelen met een mondwater is ook een goede tip.

Deel Deze Pagina