Voogdij..vriend.. weet het ff niet meer!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shirley125, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Eindelijk eens een positief verhaal over Jeugdzorg! Helaas worden alleen de vervelende verhalen besproken in het openbaar en zal je bijna niemand horen zeggen dat ze blij waren met de hulp die ze via Bureau Jeugdzorg hebben gekregen. Helaas is de stempel nu al eenmaal gezet doordat er fouten zijn gemaakt, maar helaas is het in de wet niet zo makkelijk geregeld dat mocht er echt iets zijn je snel zelf kan handelen en er altijd meerdere instanties bij betrokken zijn en het dan soms te laat kan zijn helaas. Ik zou ook de Raad bellen of Bureau Jeugdzorg voor informatie. Dat jij lastig was hoeft nu niet meer zo te zijn en als de rechter besloten heeft dat jouw moeder niets te verwijten viel, vraag ik me af of zij dan echt de voogdij niet kan krijgen.

Beter netjes regelen dan later in de problemen komen, dus leg je verhaal uit en win informatie in bij de instanties die hiervoor zijn.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nu begrijp ik die ongeinteresseerde houding van je vriend opeens ook veel beter! Hij weet gewoon niet of hij wel de vader is en wil zichzelf behoeden voor een teleurstelling!

Ik zou ook contact opnemen met Jeugdzorg en denk dat je een toeziend voogd krijgt. Volgens mij kan dat ook een familielid zijn?

3. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Ik denk dat je beter af bent met een toegewezen voogd.
    De relatie met je vriend lijkt me niet stabiel genoeg om hem als voogd op te laten draaien. Voor je het weet heb je nog een probleem erbij.

Dat hij een vaderschapstest wil kan ik vanwege je verhaal wel begrijpen, maar waar is het vertrouwen tegenwoordig in een relatie?
    Ik las ergens dat het zelfs normaal is dat je man twijfelt?
    Nou ja, dat is off topic...:S

Schakel BJZ in en laat je voorlichten inderdaad. Als jij je straks van een goede kant laat zien dat je een goede moeder bent, halen ze je kindje echt niet weg!
    Ik denk dat het ook zeker positief overkomt als je laat zien dat je alles op alles zet om voor je kindje op te komen!
    Als het zover is kan je zelf toch voor het voogdijschap gaan en schop je niemand tegen de schenen. het is jouw kindje!

Veel liefs en wijsheid in deze!

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Buikje Essie, dat is inmiddels wel 12 jaar geleden. Ik heb nu nog regelmatig met jeugdzorg te maken omdat ik een kind met gedragsproblemen op het speciaal onderwijs heb en ik vind wel dat de laatste jaren ik mijn vraagtekens heb, soms lijkt het wel of ze na de negatieve publiciteit van een paar jaar geleden snel zwakke punten willen scoren door van muggen olifanten te maken en te lopen miereneuken, dat vind ik dan wel weer jammer.

Anyway ik heb in die tijd veel aan bjz gehad en ik denk dat het in dit meisje haar geval ook heel handig zou zijn, als je niks fout doet heb je toch niks te verbergen en kan zo iemand juist heel veel voor je regelen en uitzoeken!

Deel Deze Pagina