Voor 1,49 luiers bestellen via Wehkamp!

Discussie in 'Gratis en aanbiedingen' gestart door Emmarijn, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vandepol

vandepol Lid

1 sep 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een klant moet altijd goed op de voorwaardes letten. Deze zijn zeer belangrijk. MAar als de voorwaardes door de aanbieder al niet worden nageleefd.. tsja. Valt er ook niet veel na te komen. Als een aanbieder iets verbiedt op de website, dan moet hij dit niet alsnog toestaan, en achteraf de rekening presenteren. Aanbieder moet zelf goed opletten. Aanbieder biedt dit product aan in comb, met een aktiecode, en wordt betaald doorde klant. Aan de aanbieder is het dan nu, om deze fout te herstellen, en de hand in eigen boezem te steken. Helaas, pindakaas voor de aanbieder. Hij biedt het immers zelf aan, dat hebben we allemaal gezien

2. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Dat doen zij ook niet, alleen werkt hun betaal/bestelsysteem niet correct, maar voor het betalen geeft de klant aan akkoord te gaan met de voorwaarden (die getracht worden door te lezen) en daarin staat alles duidelijk voormeld
    Overigens ook op de homepage, wat de voorwaarden van de actie staan
    Een klant die deze dus negeert, gaat met voorbedachte raden een verkeerde bestelling plaatsen, te weinig betalen en is ten aller tijde fout.
    Dus ja ik zou het wel terecht vinden als alles terug gevorderd werd.

3. vandepol

vandepol Lid

1 sep 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de voorwaardes staat echter niet, wat de sancties zijn bij het niet nakomen hiervan. Ook kunnen zij niet achteraf aanpassingen doen, NADAT de aankoop is gedaan. Voorwaardes zijn normalieter duidelijk, maar tijdens een bestelling heb ik geen vinkje hoeven zetten, en de actiecode, kan je ook van een vriend of kennis hebben toegezonden gekregen via de mail, waardoor je de reclamelogo van de kortingscode niet heb hoeven aanklikken. Er zijn altijd genoeg argumenten. Overigens zal Wehkamp niet iedere klant stampvoetend achtervolgen, want dan zou deze blunder teveel in het daglicht komen.

Hun betaalsysteem werkt inderdaad niet goed. Mochten ze achteraf idd moeilijk doen, dan kunt u altijd nog binnen 2 weken, ieder pakje apart, retour laten ophalen. Uiteraard zal Wehkamp dit ook doen ( ondanks de schadepost) want men wil geen gezichtsverlies lijden, door te zeggen, nee hoor mevrouw, houdt u maar. Ophalen kost ons nog meer geld.

Dit soort fouten van een aanbieder, worden door een rechter veelal van tafel geveegt. Als iets niet mag.. biedt het in hemelsnaam niet aan, of neem in het uiterste geval, het product kostenloos retour. Maar rekenignen. nope.. als je ze al krijgt.. retour afzender

4. vandepol

vandepol Lid

1 sep 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleine aanvulling. U geeft aan dat men dan met voorbedachte raden een foutieve bestelling plaatst, en teweinig betaald.. Maar als men betaald met Ideal, is het dan niet aan Wehkamp, om VOORDAT ze verzenden in te grijpen? ik neem aan dat ze de fout dan toch wel heben gezien. Er zijn dan vanuit hun positie al 2 controllemomenten, die ze neit benutten.

1 tijdens de bestelling ( bij min 50 euro )
    2 Na de betaling, en nog VOORDAT ze besluiten te leveren. Ze kunnen ook gewoon niet leveren, en je een mail of brief sturen, aangaande de bestelling.

Beide controllemomenten hebben zij, maar dus niet benut.
    Dan moeten ze achteraf niet alsnog met de rekeningkomen natuurlijk haha.. Nou, nu is het bedtijd. morgen weer vroeg op.

goedenacht dames

5. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff en zie hier de mentaliteit anno 2012.
    En iedereen maar klagen over niet sociale samenleving, zaken die niet rechtvaardig zouden zijn bladiebla, maar zelf wel gewoon ff euro's binnenharken puur omdat het kan en dat dan voor goedpraten met : het is zon groot bedrijf en moeten ze maar opletten.

Natuurlijk is het een fout van hun in het systeem, maar om ze daarom maar flink extra te duperen is op z'n zachts gezegd niet erg sympathiek. Ik zou er ook echt niet blij van kunnen worden, van die afgetroggelde euro's

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij mij is mijn saldo inmiddels ook aangepast naar -10 euro (ik moet dus nog 10 euro gaan betalen).
    Aan de ene kant snap ik het wel (al had ook ik de voorwaarden helemaal niet gezien, omdat ik van iemand anders op de hoogte werd gebracht van de code), maar juridisch gezien ben ik het met vandepol eens.
    Ik ben accoord gegaan met de rekening die ik bij bestellen in beeld heb gekregen. Dit is dezelfde rekening die ook bij mijn bestelling zat. Ik vind het nu niet correct dat ik achteraf nog een rekening krijg. Als ik niet (na dit topic gelezen te hebben) even bij 'mijn wehkamp' was gaan kijken, dan had ik het dus niet eens geweten. Al met al is het een fout van Wehkamp, die zij, zonder mij op de hoogte te stellen, over mijn rug, willen corrigeren.

Wat raadt Vandepol aan om nu te doen?

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    o je hebt zeker niet aangevinkt dat je akkoord ging met de algemene voowaarden van wehkamp bij je bestelling?

8. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    even een test gedaan, en op pagina 3 van het bestellen (betaal wijze kiezen)
    staat deze zin:

Door het plaatsen van deze bestelling ga je akkoord met de inhoud van de algemene voorwaarden en het privacy statement van wehkamp.nl
    In bepaalde gevallen is het mogelijk dat wehkamp.nl om een vooruitbetaling vraagt.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, idd, dat heb ik niet. Nergens in de hele bestelprocedure hoef ik aan te vinken dat ik eens ben met de algemene voorwaarden...
    Nu niet en in het verleden ook nooit hoeven doen.
    Je gaat gewoon rechtstreeks naar je Ideal-betaling, zonder dat er iets gevraagd wordt.

10. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Zie mijn bovenstaande bericht, je hoeft idd niet te vinken maar staat wel degelijk aan gegeven ;)

Ik ben wel weer heel blij dat ik destijds gekozen heb mijn klanten te laten tekenen dat ze de algemene voorwaarden gelezen en begrepen hebben en mee akkoord gaan
    scheelt een hoop gezeik (en oneerlijke mensen) :D

11. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yeah right, iedereen bestelde natuurlijk geheel te goeder trouw;)

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #72 merah, 2 sep 2012
    Laatst bewerkt: 2 sep 2012
    Net alle algemene voorwaarden gedownload en gelezen (nav de zin die door BabyBergen is gepost). Hier staat NIETS over gevallen als deze...

Enige dat ik kan vinden is dat bij de actie-voorwaarden staat dat bij vermoeden van fraude Wehkamp het recht heeft de kortingscode niet toe te kennen. Prima, dat is natuurlijk volledig hun recht.
    Maar niet achteraf, na rekening en levering en dan zonder de klant op de hoogte te stellen.

Voor iedereen die hier zo aggressief denk te moeten reageren: ik heb geen probleem hoor! Ik stuur het pak gewoon terug op hun kosten.
    Het doet helemaal niet ter zake of mensen ter goede trouw hebben gehandeld of niet. Wehkamp heeft een fout in haar systeem. Een fout die nu al bijna een week actief is. Gezien alle herrekeningen bij mensen die een bestelling hebben gedaan zijn ze daar ook allang achter. Ik vind het eigenlijk dus dubbel fout van de leverancier dat ze het niet aanpassen. Dit is in mijn ogen bewuste misleiding van de klant.

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Ben zelfs gebeld door wehkamp na plaatsen van luierstelling.. ze konden alles inzien.. en alles werd gecontroleerd en toen werd bestelling goedgekeurd.. incl de 10 euro korting..

14. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Ik heb gister ook 2 pakken besteld, wel een slag groter maar nog lang niet voor dat bedrag.

Had voor betalen via acceptgiro gekozen maar net even op mijn wehkamp.nl gekeken en het bedrag was al aagepast! geen 4.79 meer maar 14.79!

Had 1 pak via mijn ouders besteld en pas voor donderdag bezorging dus die heb ik ingetrokken en die andere komt morgen en die betaal ik gewoon helemaal. Moet toch luiers hebben

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    wie zei nou dat als saldo -10 euro is.. dat die die 10 euro moet betalen? want dat is niet zo

-10 euro is als bestelling is geplaatst maar nog niet geleverd.. dan heeft die alleen de waardebon afgetrokken.. na levering komt het bedrag van de bestelling erbij en kom je op een positief saldo uit dat je dan kan betalen

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #76 merah, 2 sep 2012
    Dat zei ik. Maar mijn pampers zijn echt al geleverd hoor! Een paar dagen geleden al. Donderdag geloof ik...
    Bij 'mijn administratie' staat dat mijn saldo nu -10 euro is... Ik heb dat geinterpreteerd als dat ik nog 10 euro moet betalen.
    Maar misschien is dat niet zo?
    Buiten bestellingen plaatsen heb ik nog nooit verder op de site van Wahkamp gekeken en dus ook nog nooit bij de rekeningen op 'mijn wehkamp'...

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    en wat zegt die dan bij betaling doen? heb je nog betaalverplichting dan?

want heb net gecheckt hier.. als het positief is.. moet ik betalen, dus als saldo negatief is.. dan zou wehkamp jou geld verschuldigd zijn

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, daar staat geen openstaande betaalverplichting...
    Raar...
    Dus ik heb nog 10 euro tegoed ipv dat ik schuldig ben?

19. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Als het goed is wel dan

20. vandepol

vandepol Lid

1 sep 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    #80 vandepol, 2 sep 2012
    Godendag,

Een mail sturen, dat u betaald heeft wat is aangegeven op het scherm in comb met de aktiecode. Wanneer dit niet de bedoeling was, hadden ze dit niet mogelijk moeten maken. Verder gewoon negeren, en mede delen dat het gevraagde bedrag bij de bestelling us voldaan. Mocht het je toch tewarm onder de voeten worden, dan kan je altijd een retouropdracht versturen, en mogen ze dat ene pakje weer op hun kosten komen ophalen. Ook dan doe je niets geks. Het is natuurlijk niet zoals bij de brandstoftoeslag op Schiphol, dat je opeens nog een rekening gepresenteerd krijgt.

Deel Deze Pagina