Hallo, Mijn baby is bijna 11 weken oud. Hij zit nu ongeveer op 6 voedingen per dag met het volgende schema (ongeveer) 7.30 borstvoeding 8.15 naar bed 10.30 afgekolfde BV 11.30-11.45 naar bed 13.30 afgekolfde BV 14.30-13.45 naar bed 16.30 afgekolfde BV 17.30-17.45 naar bed 19.30 afgekolfde BV 20.30-20.45 naar bed 22.30 nutrilon hypoallergeen 23.15-23.30 naar bed tot de volgende ochtend Hij is dus tussen de voedingen ongeveer 1.15 wakker. Speelt dan in de box of wipstoel en bij ons op schoot. Opeens gaat hij dan jengelen en leg ik hem weer in bed. Hij slaapt redelijk snel in (moet eerst even 5 minuten beetje huilen). Echter na een 45 minuten wordt hij vaak wakker van wat lijkt een krampje of pijntje. Meestal slaapt hij weer door, maar soms is hij niet te troosten en komt hij eruit, dan kan het zijn dat hij de voeding dus weer eerder krijgt. Als hij uit bed is dan heeft hij geen uitstelfunctie en moet hij eten, al zit er pas 1,5 uur tussen de vorige voeding. Dus soms wisselt het schema weleens. Ik probeer er echter wel telkens 3 uur tussen te laten zitten. Dit lukt nu redelijk nu alles via de fles wordt aangeboden. Ik vraag me wel af of het normaal is dat een baby van 11 weken tussen de voedingen ongeveer 1.15 uur wakker is (dit is inclusief voeden, verschonen, spelen)? 's nachts slaapt hij sinds week 9 door. Hoe doen jullie baby's het overdag wat betreft wakker tussen de voedingen? Groeten Jille ps. mijn baby groeit overigens erg goed (woog bij geboorte 3550 en nu 6300 gram). Hij zou dus best met minder voedingen kunnen, maar wil toch vaak drinken.
Hallo hier ook een baby van 11 weken die veel wakker is tussen de voedingen.Het is wel heel verschillend nade voeding van 7 uur (s'ochtends)slaapt ie wel weer meteen en dan tot 11 uur daarna is ie heel veel wakker...de de laatste voeding van 22 uur slaapt ie dan weer de hele nacht door toto 7 uur half 8. Ik wilde precies dezelfde vraag hier stellen haha
Hier een meisje van 8 weken die ook veel wakker is overdag! 7 uur 1e fles slapen 11 uur fles spelen in box en NIET willen slapen 15 uur fles direct slapen van vermoeidheid en steeds na 20 minuten weer wakker! Weer knuffelen en dan weer slapen 20 minuten tot volgende fles! 19 uur fles wakker tot 22.30/23 uur fles Het zijn allemaal hazeslaapjes! We zijn haar nu wel om 19:30 op bed aan het leggen en haar laten liggen. Bij huilen elke 15 minuten naar boven en dan een kusje en aai over haar bol. Ze slaapt dan na 5 minuten weer in om na 20 minuten weer wakker te worden. We halen haar niet uit bed! We hopen dat ze over een week dan wel doorheeft dat ze echt moet gaan slapen 's avonds! Als we uit bed houden is het aan een stuk door huilen!
Weet iemand wat ongeveer normaal is voor een baby van 11 weken om tussen de voedingen door wakker te zijn? Ik vind het allemaal zo verschillend als ik de fora lees. Is er een gemiddelde of zo, elk kind is anders natuurlijk. Groeten Jille
Bijna niet,, eigenlijk alleen maar tijdens de fles en van 18.00 uur tot 22.00 wou hij niet slapen,, ( na wiegen dan wel maar normaal niet ) Anders sliep hij altijd van voeding tot voeding,, dat is nu sinds een week pas veranderd,, Liefsz
Mijn zoontje is inmiddels 13 weken maar hier is het ook al een hele tijd dat hij tussen de voedingen 1 uur tot 1,5 wakker is. Zodra hij jengelig begint te worden gaat hij na bed en slaap vrijwel direct. Denk dat het wel redelijk normaal is. Las laatst ergens dat baby's rond 3 maanden nog maar 13 tot 15 uur op een dag slapen. groetjes
Ik ben nu een boekje aan het lezen van Ria Blom ivm huilbaby elke baby is anders bij de eerste tekenen van vermoeidheid (oogjes wrijven,gapen, bleek zien)gewoon je kindje in bed leggen. Dat kan voor het ene kind na 20 min zijn en bij de ander 75 min. Dean blijft ook vaak 75 min op en als ik merk dat hij moe wordt leg ik hem in bed. Dus volgens mij doe je het perfect hoor anders doe ik het ook niet goed hahah
Thijs is nu 13 weken en slaapt met de dag minder. Maar 2 weken geleden was hij na de voeding 1/1,5 uur wakker. Nu wordt hij tijdens slapen door ook een uurtje wakker.
Hier wisselde dat per voeding. Zo was hij weleens van voeding tot voeding wakker en zo sliep hij van voeding tot voeding of gedeelte daarvan. Wij hebben (helaas) nog geen vast slaapritme. Wel in de nachten want hij slaapt standaard van 20.30 tot 7.30