Hoi meiden, Wie van jullie heeft wel eens een cyste moeten laten verwijderen uit je eierstok? Hoe dan ze dat? Is het echt een operatie of.... Doet het veel pijn? Ik heb 17nov een afspraak bij de gyn. over het hoe of wat maar ben benieuwd of ik hier al wat informatie kan inwinnen.
Hoi Roxy, Bij mij is er ooit een cyste operatief verwijderd. Bij mij gebeurde het door middel van een kijkoperatie onder volledige narcose. Ze hebben een sneetje in mijn navel gemaakt en een sneetje net boven mijn schaamhaar. Daarna hebben ze gas in mijn buik gespoten en dat is volgens mij om het beter te kunnen zien of er beter bij te kunnen?! Ik had daarna wel pijn, maar het was niet heel erg vond ik. Door het gas had ik ook pijn in mijn schouders en dat voelde ik meer dan mijn buik. De cyste zat afgekneld waardoor ik heel veel pijn had voor de operatie en daarna was het voornamelijk een opluchting. Wel heb de dagen erna heel rustig aangedaan en wel een tijd opgelet met zwaar tillen enzo. Mijn eileider/ stok is overigens bespaard gebleven, terwijl de kans 95% was dat ze het in mijn geval hadden moeten verwijderen. Ik heb dan ook ontzettend geluk gehad. Heel veel succes ermee en als je nog wat wilt weten, laat maar weten! Groetjes Trees
Meiden bedankt voor jullie reactie! Nog even een maandje wachten en dan zal ik te horen krijgen of het bij mij ook op deze manier gaat gebeuren (neem het aan) of ik moet deze maand zwanger zijn dan is het allemaal een ? wat er met de cyste gaat gebeuren. Fijn weekened.