Darmkrampjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MarionM, 14 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ilias heeft last van darmkrampjes :( Hij krijgt Nestle nan hypo-allergeen.
    Ik heb vanmiddag bij de dienstdoende apotheek venkel druppels gehaald, die mag hij 3 x daags. Ik merk ook dat hij lucht hapt langs de speen met het drinken dus ik wil morgen ook van die speciale flesjes halen van Avent. Verder kreeg ik als tip hem in een lekker warm badje te doen als hij weer krampjes heeft en een kruikje tegen zijn buik te houden.
    Wat kan ik nog meer doen?

2. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hallo

bij mijn meisje helpt het als ik haar op haar buikje op mijn schoot leg en dan over haar rugje wrijf daar word ze rustig van en daarna leg i khaar een tijdje bij mij op de borst en wrijf dan ook over haar rugje heen..

en ik heb nu 10 cc extra water bij de voeding gedaan omdat haar ontlasting ook erg hard was ze heeft daarstraks de fles gehad en niet zo erg krampjes gehad als vanmiddag toen ik die 10 extracc water er nog niet bij had gedaan

3. boogschuttertje

7 mrt 2006
    86
    0
    0
    Ow, hier hetzelfde probleem... Zit er net vanalles over op te zoeken en heb al allerlei tips uitgeprobeert... Voor de fles te geven geef ik eerst 10 a 15 cc afgekoeld gekookt water, en druppeltje olie in de fles melk, warm badje, buikie wrijven, avent fles gebruiken, speciale voeding (die wel weer dikker is? Klopt dit?) dus weer beetje verdunnen.. Maar niets helpt tot nu toe. het is zo zielig de kleine te zien wurmen om er een loos luchtig poepie uit te krijgen. Alleen in bad komt het los, maar ja om 'r nou drie keer per dag in bad te doen?
    En dan zijn echt van die harde keuteltjes, net bijna helemaal opgedroogde Fimoklei..

Dus ook hier zijn verdere tips erg welkom!
    Succes met de darmpjes van Ilias en Gea

Groetjes Boogschuttertje

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Over zn buikje rondjes wrijven met de klok mee

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    wat ik trouwens vanmiddag ook nog heb gedaan is haar een paar slokjes afgekoeld gekookt water dat weer iets lauw gemaakt gegeven en nu heeft ze net de fles weer gehad en daarbij had ze een dikke vette vieze luier! waar ik blij van ben vind het erg vervelend om haar te zien drukken arm kind!
    misschien is dat voor jullie ook een idde maar niet te veel water geven hoor een paar slokjes!

6. inkie

inkie Actief lid

16 mei 2006
    118
    0
    0
    cinababy (homeopatisch geneesmiddel VSM) verkrijgbaar bij apotheek en etos kruidvat weet ik niet zeker.
    Mijn meisje heeft er zeker baat bij gehad, succes!

Inkie

7. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Zijn ontlasting is niet hard, maar gewoon zacht.
    Ik zat te denken om misschien over te stappen op nutrilon speciale melk tegen darmkrampjes?
    's nachts is het overigens het ergste, is dat bij jullie ook?

8. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    's nachts zijn krampjes inderdaad het ergste. Wij zijn op een gegeven moment omneo gaan gebruiken (wel in overleg met CB) en dit gaat prima. Ze heeft nergens last meer van. Succes!

9. Beau

Beau Lid

9 jan 2007
    23
    0
    0
    adm medewerker
    Dedemsvaart
    Mijn dochtertje van 8 weken had vanaf de geboorte cinababy druppeltjes voor tegen de krampjes. Met 6 weken werden de krampjes heviger. ze schreeuwde het uit en was ontroostbaar. in het boek van daphne deckers werd het natuurproduct ABC Dolphinus vermeld tegen darmkrampjes. ik ben naar een reformwinkel gegaan en heb eenp otje gehaald. het is poeder en elke ochtend doe ik een helft van een theelepel door haar flesje. Wonder spul geen krampjes en elke dag een poepluier. Het blijkt dat dit poeder de darmflora voor zuigelingen en kinderen oppeil houdt. De darmflora die is nog niet gerijpt bij babytjes waardoor ze last krijgen van krampjes. Dus als je het echt niet meer weet haal dit spul. Bij Aimée heb ik het de eerste keer direct gegeven toen ik het had gekocht en dezelfde avond waren de krampjes al weg. echt super. nu lacht ze en is ze een vrolijke meid.

10. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    bij mij is het ook savonds het ergste! raar he
    ze heeft al twee avonden achter elkaar na de fles van 9 uur krampjes en ze slaapt dan niet eerder dan na de fles van 12 uur... zo vreemd..

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou niet zo snel overstappen op andere voeding. 90% van alle babies heeft regelmatig last van darmkrampjes. Wat hierboven allemaal genoemd staat doe ik ook met Mitchell.

12. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    ik gebruik sab simplex druppeltjes. Ze zijn echt ideaal. Ze lossen als het ware de lucht op in de darmpjes.

Ze zijn alleen Duitsland te koop. Je kan ze bestellen via:
    http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html

Als je hier op het forum op sab simplex zoekt of via google, zul je zien, dat er heel veel mensen deze druppeltjes gebruiken en er hele goeie ervaringen mee hebben.

Groetjes Vera

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Jup ik heb ook sab simplex gebruikt in het begin, ideaal!

14. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Nou alle bovenstaande gebruikt, van de ene voeding naar de andere voeding gegaan. Was ook niet echt de oplossing, je baby moet steeds wennen aan andere voeding, dus liever niet zo veel heen en weer gaan met voeding.

China baby werkte hier heel goed, sab simplex gaf bij sem veel slijm vorming en ik moest ermee stoppen van de huisarts.

Ook fietste ik veel met sem en dat hielp ook wel een beetje.
    je leg je baby met zijn/haar gezichtje naar je toe op je bovenbenen, (hoofdje rust tegen je knieen) beentjes naar jou toe gericht. Je pak beide boven beentjes van je baby beet en draait ermee rondjes naar jou toe, net of ze zelf fietsen. Wel rustig draaien ermee en hier hielp het heel goed. ;)

15. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

O ja, dat fietsen deed ik ook met Iman... Het is geen wondermiddel, maar je helpt de lucht vrijkomen... Iman vond het wel fijn altijd!

16. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ja ik weet het weer van die vieze stink windje liet hij dan als ik met hem aan het fietsen was, ik was dit weer vergeten hahaha

Maar inderdaad er komt lucht vrij, dus de kleine kan lekker zijn gang gaan daar beneden :-&

17. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik geef nu nutrilon omneo, uit een avent fles, met venkel druppeltjes. En ik probeer te zorgen dat ihj langzamer drinkt want hij had de fles al binnen 5 minuten leeg namelijk. En het gaat beter, ik heb zelfs het idee dat hij geen last meer van krampjes heeft. Hij huilt nog wel af en toe als ik hem na de fles in bed leg maar ik heb het idee dat het geen krampjes meer zijn! Ik probeer hem nu ook niet meer steeds uit zijn bedje te pakken als hij huilt, maar hem juist in zijn bedje te troosten. Ik had namelijk ook het idee dat hij eraan begon te wennen bij mij in slaap te vallen ipv zelfstandig in zijn eigen bedje ook in slaap te kunnen vallen!

Deel Deze Pagina