Hallo Dames, Maken jullie de flesvoeding ook klaar voor een langere periode? Dus niet per flesje klaarmaken? Want dat is nogal een gepruts elke keer. Wij maken ongeveer 500 cc klaar, en daar doen we een 12 uur mee. Vooral voor de nacht is het handig, hoef je het ter plekke niet klaar te maken. De kraamverzorgster zei dat het niet meer mocht, voor 12 of 24 uur klaarmaken. Vanwege de koeling, dat was dan niet goed genoeg ofzo?! Hoe doen jullie dit? Alvast bedankt! Groetjes!
daarover zijn de meningen nogal verdeeld. Eigenlijk is het beter van niet, maar er zijn wel mensen die het doen
Het wordt inderdaad afgeraden tegenwoordig. Niet zozeer omdat je niet hygienisch genoeg bent tijdens het bereiden. Maar meer vanwege de slechte stoffen in de poeder. Normaal gesproken krijgen die bacterien (?) geen kans als ze maar een uur in warm vocht zitten. Maar als ze tot 12/24 uur in een natte omgeving zitten kunnen ze zich toch ontwikkelen. Ook in een koelkast. Een huis-tuin-en-keuken koelkast is vaak niet koud genoeg. En dan zou de kleine er ziek van kunnen worden.. Het zijn natuurlijk kleine kansen dat er iets misgaat, maar zoveel gedoe is flesvoeding vers bereiden toch niet? koud water uit de kraan, even in de magnetron, poeder erbij, schudden, en klaar!
Na bereiding moet het binnen 1 uur opgemaakt worden, rest weggooien, en niet opnieuw opwarmen... (Staat ook op de verpakking.) Wat vind je er gepruts aan dan? Inderdaad wat deepfreeze zegt, koud water uit de kraan, even in de magnetron, poeder erbij, schudden, en klaar! En met 1 week zit je ook nog niet met tig lepeltjes afmeten elke keer - dus ik denk dat je iets doet wat niet nodig is, waardoor het omslachtiger wordt. Het water koken en afkoelen misschien? Dat hoeft niet hoor, Nederlands kraanwater is zo schoon, dat kun je rechtstreeks gebruiken.
ik kook water, doe ondertussen genoeg poeder in de toren. Doe 2 delen koud water en 1 deel gekookt erbij in , poeder erbij schudden maar en klaar. NOg geen 3 min werk.
ja idd, de kraamverzorgster zei dat het eerst in de waterkoker moest, daarna laten afkoelen, de schepjes erbij (met de vork roeren) En dat is het lastige met de DIFRAX flessen, er zit een bocht in waardoor je moeilijk kunt roeren.. Schudden jullie het gewoon heen en weer? En dan laten afkoelen etc etc... Maar jullie maken dus echt per keer klaar... oeps.. wij doen dus 500cc maken voor een aantal uur.. Ik geloof dat ik iets verkeerds doe! hihii
Met een vork? Lees eens wat er op het pak staat? Bij ons stond er even omzwenken bij het ene merk, andere merk zei flesje tussen de handen rollen om poeder op te lossen. Afkoelen hoeft sowieso niet als je 1 deel kokend op 2 delen koud water doet, is het geheel op lichaamstemperatuur. Magnetron is nog veel handiger
Wij maken het voor 24 uur...staat gewoon in de koelkast. Hebben we van onze kraamhulp zo geleerd. Inderdaad veel makkelijker vonden wij. Wij vonden het wel gepruts per flesje, poeder lostte niet goed op want we konden niet goed roeren in de flesjes. In de maatbeker lukt het oplossen/roeren wel.
ik kook water en zet dat in de koelkast, blijft 24 uur goed. de hoeveelheid die ik nodig heb, gaat eruit. opwarmen, poeder erbij. klaar! vind het trouwens wel raar, dat voor 24 uur klaarmaken niet meer mag. tegenwoordig hoef je flessen niet meer uit te koken, maar ze mogen wel in de vaatwasser, dat geeft zeker geen bacterien :
Ja nou ja, "vroeger"(paar jaar terug) deden ze dit nog wel, voor 24 uur klaarmaken... Ik vind het ook niet raar moet ik zeggen, want het maakt in principe ook niet heel veel uit volgens mij.. Maar ik lees dus dat er meer mensen dit nog doen. En onze kraamhulp zei dus dat het kwam dat er bijsommige de koelkast niet meer goed koelde en dat daar eens een kindje ziek van was geworden.. Maar wij moesten de poeder mengen met een vork inderdaad. En niks schudden want dan komt er teveel lucht bij? Ach joh, zo heeft iedereen weer z'n eigen!
hoi hoi, mijn dochter komt net uit het ziekenhuis en daar maken ze gewoon voor 24u klaar.ik had gevraagd of dat met gekookt water dan moet, maar dat mag gewoon met kraanwater. ik vind het wel makkelijk, fles in de magnetron en klaar. op de "normale" manier is ook snel natuurlijk. de kraamverzorging verandert ook elke week hoor. bij mijn oudste dochter moest alles nog uitgekookt worden en nu hoeft dat ook niet meer. suc6! doe dus gewoon wat je zelf het makkelijkst vindt! groetjes saskia
halllo voor 12 uur voeding klaar maken kan best ik heb dat altijd gedaan met mijn oudste en middelste dochter nooit problemen mee gehad en ik doe het nu weer dus ik zou het gwoon lkkr doen! groetjes monique
Is vrij normaal hoor, met een vork, die tip heb ik ook gehad. Zo roer je minder lucht in de melk en dus minder kans op krampjes.
Nou, het word sterk afgeraden om voeding voor langere tijd klaar te maken. Maar water koken hoeft al 2 jaar niet meer hoor! Gewoon koud water uit de kraan, 30 sec in de magnetron en klaar! Aangezien ik nutriton in de voeding moet doen MOET ik wel schudden anders lost het niet op. Daarna even laten staan zodat de belletjes oplossen en het jbpm uitzet... ondertussen kan ik dan luier verschonen dus al met al kost het fles klaarmaken me een minuutje.... Ik maak savonds ook zon torentje klaar met losse bakjes voeding (6 schepjes voeding, 4 schepjes nutriton) dus is echt zooooo klaar!
Wij maken 't ook in voorraad... ik vind 't wel handig zo. Litermaat met voeding, voor elke voeding even flesje vullen, in magnetron en klaar!