Hallo allemaal, vandaag naar gyn geweest voor een follikelmeting, maar er was geen ei ik had een andere gyn naar mijn idee had hij weinig ervaringen met follikelmetingen, mijn eigen fert arts is er niet vandaar dat ik bij een andere moest, tijdens de echo, zei hij dat er niks te zien was, ik zag wel allemaal ronde eitjes de een iets groter dan de ander hij ging ze ook niet opmeten hoe veel mm ze waren. Normaal gesproken heb ik rond dag 15 toch echt wel een ei van 14 mm over 2 dagen moest ik maar weer komen, maar ik denk niet dat ik ga wat heeft het voor zin als hij de eitjes toch niet opmeet, wacht wel tot dat mijn eigen fert arts er weer is, zij is ook veel vriendelijker en neemt meer de tijd voor je, ik voelde me vanmorgen echt een nummer, en ging met een rot gevoel weer weg. een lang verhaal maar moest het even kwijt, lucht toch echt wel op om het even hier te vertellen. Groetjes
Ach ja, ik hoop nooit meer naar hem toe te hoeven, in mijn volgende cyclus is gelukkig mijn eigen fertilyteits arts er weer zij is echt een heele begrip volle vrouw, maarja nu weet ik niet waar ik aan toe ben, waneer ik mijn eisprong heb of mijn ongie zal zijn.
Hoi muurbloempje, wat naar zeg, zeker wanneer je zo'n gevoel achteraf hebt, terwijl het allemaal toch al zo gevoelig is/ligt. Ik had jan. Clomid 100 mg en 2 hele mooie eitjes. De ronde erop helemaal niks! Er is toen bij ook niks gemeten omdat je wel veel eitjes zag, maar ze waren allemaal klein, dus konden ze al zien dat meten geen zin had. De 2e meting leek er ook 1 ietsje groter, maar dat was zo minimaal dat het verder ook niet gemeten werd. Uiteindelijk is er helemaal niets gegroeid en reageer nu ineens niet meer op 100 mg. Nu moet ik verder met 150 mg Clomid... Dus het kan schijnbaar dat je de ene keer wel heel goed reageert en de volgende keer niet meer Sterkte en hopelijk heb je bijd e volgende meting wel groei!
Hoi Muurbloempje Wat een raar verhaal joh? Ik weet natuurlijk niet hoeveel ervaring je al hebt met folikelmetingen, maar ik kan heel duidelijk zien als er eitjes zijn die al echt meetellen. Als ik jou was zou ik over 2 dagen toch terug gaan.Er kan toch een hoop veranderen in 2 dagen tijd. Kun je je man/vriend niet meenemen, dan voel je je misschien ook wat steviger in je schoenen. En vraag dan nogmaals om een folikel meting.Zodat je ook daadwerkelijk ziet hoe groot ze zijn. Balen dat je je een nummer moet voelen, 't is allemaal al zo intiem..Sommige artsen zouden echt een training moeten krijgen in menselijkheid.
nee, ik heb voor mezelf besloten om niet meer terug te gaan over 2 dagen, ik ga ovu testen bestellen en dan op de gok er van uit gaan van een ei op dag 21 dat had ik de vorige 6 keer ook. Als ik wel over 2 dagen terug ga moet ik weer naar dezelfde gyn, en in mijn volgende cyclus kan ik gewoon weer naar mijn eigen fert arts.
Ik vind het een beetje vreemd dat je niet weer voor een fm gaat. Niet elke arts is en werkt hetzelfde. Zeker als je langer bezig bent, zul je niet altijd dezelfde arts hebben en dat kun je ook niet verwachten. Het feit dat hij niks opgemeten heeft, hoeft niet nadelig te zijn. Een ervaren arts ziet vaak op het eerste gezicht hoe groot je follikel is. En blijkbaar hebben er alleen te kleine follikels gezeten en was meten niet nodig. Over twee dagen kan dat wel heel anders zijn. Ik denk dat het in je eigen belang is en in het belang van de behandeling dat je wel voor een fm gaat, je kunt niet ergens halverwege op eigen houtje maar beslissen om niet te gaan. Het is belangrijk om te controleren hoe je op de hormonen reageert, ook voor het verdere vervolg. Wie weet reageer je er deze keer niet goed op en moet de dosis verhoogd worden.
Helemaal mee eens! Toen ik in Rotterdam zat heeft het halve ziekenhuis in m'n doos gekeken, ff plat gezegd.Vooral met de ivf behandeling,geloof dat ik in totaal bij die behandeling zo'n 8 verschillende artsen heb gezien. En de een was nog warriger dan de ander.Maar ze weten heus wat ze doen hoor. Plus dat je lichaam iedere keer weer anders op hormonen kan reageren...
ja, jullie hebben ook wel gelijk, ik wou ook een vervolg afsrpaak maken bij de balie voor over 2 dagen, maar aangezien er twee gyns weg zijn zei de balie medewerkster dat het donderdag niet zou lukken, het was te druk en te weinig bezetting, tja daar heb ik natuurlijk niets mee te maken, ik heb gewoon recht op een 2de fm ook omdat de gyn dat zelf zei. Morgen maar even bellen Thanks voor alle adviesen
Je komt er gewoon niet onderuit dat je zo nu en dan een andere arts hebt. Ik heb ook zoveel verschillende gyn's gehad tijdens de ronde's met alleen hormonen, de 10 IUI's, de IVF en de twee ICSI's. Hele bevolkingsstammen hebben bij mij naar binnen gekeken! Het hoort er nou eenmaal bij...