3 follikels, daag kans..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ShallY, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor een 2e follikel meting. Helaas niet wat ik gehoopt heb.

    Afgelopen donderdag waren er 2 te zien van 13mm en nu ineens 3 die ook allemaal op springen staan. Ik mag geen pregnyl zetten en we hebben een vrij verbod.

    Ik baal ontzettend. Eindelijk weer een kans na bijna 3 maanden een pauze en nu dit.

    Eigenlijk durf ik best tegen het advies van de arts in te gaan hoor. Want hoe groot is de kans nou dat ze alle 3 bevrucht worden?

    Wat zouden jullie doen?
     
  2. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Wij hebben dit ook eens gehad, ook drie follikels en het advies om het niet te doen.

    Volgens mij heb ik hier toen nog om raad gevraagd en we zijn er uiteindelijk toch voor gegaan, jammer genoeg zonder enkel resultaat. Maar ik weet zeker dat als ik me aan het advies had gehouden, ik altijd had gedacht 'wat als..'

    Dus ik zou er voor gaan, als jullie daar beiden achter staan.
     
  3. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nou zo denk ik dus nu al Tempus.

    Vanavond nog maar eens een goed praten met m'n vriend, want als hij er niet achter staat gebeurt er dus niks hoor.

    Ik vraag me alleen af wat ik zou moeten doen met de utrogestan. Want ik zou na m'n eisprong met utrogestan moeten beginnen. Dus als we er nu wel voor gaan wil ik het dus wel gaan gebruiken. Hmm..moet alles maar eens op een rijtje zetten.

    Heb jij toen ovulatietesten gebruikt?
     
  4. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Ik heb 2x 3 follikels gehad, maar mocht toen wel doorgaan.

    De kans dat ze alle 3 springen, bevrucht raken én innestelen is niet heel groot. Maar de kans is er wel.. Dus die overweging moet je wel maken als het wel zou gebeuren.

    Overigens was het bij mij met meerdere eitjes steeds niet raak;) het is toch een kwestie van geluk hebben.
     
  5. potjesoep

    potjesoep Bekend lid

    13 apr 2014
    713
    0
    0
    hier wel hoor alle 3 bevrucht, 1 ging niet verder groeien een werd 6 cellig en een werd 7 celling en dat is nu mijn drukke baby boy in de buik ,

    ik was daar met een andere dame die had 12 follikols en ik weet dat het bij hun niet raak was,, zo zie je maar soms maakt het echt niets uit

    maar het kan ook zijn dat je nooit meer dan 3 a 5 aan maakt dat heb ik dus ,dus wij hebben die kans genomen en blij toe :D
     
  6. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Thnx Flora en potjesnoep.
     
  7. Maar Shally heeft het, voor zover ik weet, niet over IVF/ICSI, potjesoep ;)

    Anyway, ik zou er met 3 follikels gewoon voor gaan hoor. Inderdaad; wat zijn de kansen? En daarnaast, zelfs áls; natúúrlijk brengt een drieling meer risico's met zich mee, maar een zwangerschap van een drieling is niet gedoemd om te mislukken of om vreselijk te eindigen, natuurlijk.. Als het er nu 5 of 6 waren, dan zou ik het risico niet nemen, maar bij 3? Echt wel!
     
  8. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    #8 ShallY, 29 sep 2014
    Laatst bewerkt: 29 sep 2014
    Nee klopt hoor, doe OI.

    Ik heb net een ovulatietest gedaan en die knalt nog niet. Heeft het wel nut om die te doen aangezien ik tot gisteren gonal heb gespoten?

    Ik hoop het wel want anders weet ik niet of ze springen en wanneer ik dan met utrogestan moet beginnen.

    Ik zat net te denken..het kan ook al zijn dat m'n LH piek al geweest is toch?

    De follikels waren 28 bij 26 mm ongeveer.
     
  9. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    In ons ziekenhuis wordt nog gewoon IUI gedaan als er drie grote follikels mee doen. Hier één keer meegemaakt, helaas niet zwanger geworden. Als het er vier waren geweest, was de behandeling afgebroken.
     
  10. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.335
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoeveelste ronde is dit voor je? Als je er nog niet zoveel gehad hebt wil ik je zeggen: bezint eer ge begint!
    De kans op een drieling is niet groot, maar groot genoeg.
    Ik ken iemand die het klus-verbod ook negeerde en idd zwanger raakte van een drieling. Met alle stress, ongemakken, dilema's en moeilijke keuze die daarbij horen.
    Spijt als haren op haar hoofd heeft ze gehad.
    Realiseer je dat een drieling-zwangerschap (hoe romatisch het ook lijkt) hele gevaarlijke complicaties kent voor zowel moeder als kinderen!
    Sterkte met je beslissing!
     
  11. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hoeveelste ronde, maakt dat uit dan?

    Met andere woorden ' als je nog maar net bezig bent, heb geduld?'

    En zo romantisch klinkt het voor mij niet hoor. Ik denk nu alleen maar hoe groot de kans werkelijk is. Van de 10 rondes ben ik
    2 keer zwanger geweest wat 2 keer een miskraam werd en al die andere keren die ik tot nu gespoten hebt is het nog niet gelukt. (En nu ben ik me aan het verdedigen wat dus nergens op slaat).

    Tegen een ander zou ik misschien ook gezegd hebben om er niet tegen in te gaan maar nu het me zelf aangaat denk ik er anders over. Ik heb mijn beslissing gemaakt maar nu nog een goed gesprek met m'n vriend. Als hij het niet wil moet ik me daarbij neerleggen.
     
  12. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou het doen! Het zijn er geen 6.
     
  13. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.335
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, zo bedoel ik het niet. Jammer dat je het zo negatief interpreteert.
    Als je net start in de mmm, en ontbreken van een eisprong ook je enige probleem is op fertiliteits-gebied, dan weet je dus nog niet hoe je lichaam reageert. Sterker nog, in bovengenoemde situatie is de kans juist heel groot dat als je eenmaal een eisprong hebt, je ook makkelijker zwanger raakt en dus ook veel meer kans hebt op een drielingzwangerschap!!!
    Dit in tegenstelling met dames die al langer meelopen, waar micsschien ook meer aan de hand is en uit ervaring weten dat ze ook met oi niet 'zomaar' zwanger raken.
     
  14. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Sorry merah, ging gelijk in de aanval.

    En hoelang ik bezig ben, alweer bijna 2 jaar maar een jaar met spuiten.

    Het enige 'probleem' is wat doe ik het met de utrogestan?

    Ik zou dus eigenlijk na m'n eisprong utro gaan gebruiken omdat m'n progesteron te laag is.
    Maar omdat ik nu niet weet wanneer m'n eisprong is, en of
    Ze überhaupt gaan springen weet ik dus ook niet wanneer ik hiermee moet beginnen.

    En als ik geen utro ga gebruiken en wel tegen het advies in seks ga hebben met dus een kans op een zwangerschap, heb ik straks weer een kans dat het mis gaat. Moeilijk,moeilijk, moeilijk..
     
  15. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.560
    2.415
    113
    De vrouw die vorige week bevallen is van een vierling had ook geen 4 zichtbare follikels op de echo, maar slecht twee. De twee anderen waren niet zichtbaar en toch zijn ze alle 4 bevrucht. Ik zou het risico iig niet nemen.
     
  16. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wij hebben toch de keuze gemaakt om ervoor te gaan maar dan wel zonder de utrogestan.

    Ik ben bang voor cystes mochten ze niet springen mssr we wachten gewoon 2 weken af. Mocht ik dan niet zwanger zijn maar ook niet ongesteld worden trek ik aan de bel. Nu is het gewoon afwachten.
     
  17. Anto1909

    Anto1909 Actief lid

    18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Morgen krijg ik mn inseminatie. De tweede echte ronde iui (andere keren zonder inseminatie. Ik ben nu zeker van inseminatie ivm dat ze in het mck altijd insemineren (niet geschoten zeker mis).
    Ik heb drie follikels ook van 16mm elk (dit was dinsdag). De arts zei meteen wel door te laten gaan, gezien de vorige rondes en dat de kans op een meerling bij mij nu niet hoger geacht wordt dan wat je natuurlijk zou hebben. Ik vertrouw de arts en we pakken onze kans.
     
  18. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Succes anto! Raar dat het zo kan verschillen he.
     
  19. Anto1909

    Anto1909 Actief lid

    18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je shally. Ja het is bizar hoeveel verschil overal zit. De verschillen in behandelingen en denkwijze. Je zou er van gaan twijfelen wat nu echt het beste is om je wens vervuld te krijgen
     
  20. mavi derya

    mavi derya Fanatiek lid

    4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik had de laatste ronde 2x 19mm en 2x 17mm ik mocht geen pregnyl zetten maar de gyn zei een vrij verbod hoeft niet.. nu ben ik zwanger en 13 oktober zullen wij het zien..
     

Deel Deze Pagina