Voor 50% in de ziektewet

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lemi, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik weet niet goed hoe jullie verlofregistratie verloopt. Bij ons wordt het verlof elektronisch aangevraagd, dus ziet de baas ook direct hoeveel uren je op wilt nemen.

Misschien hebben jullie ook wel een systeem ofzo. Ik zou het wel voorafgaand aan je verlof regelen, zodat je er achteraf geen gezeur mee krijgt. Je staat in je recht, dat is een feit... maar ik zou het voor mijn eigen gemoedsrust van tevoren geregeld willen hebben.

Groetjes en succes!
    Josien

2. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Wij schrijven ons verlof in een map en dan verwerkt de teamleidster dat (soms samen met de baas) dat. Als zei dus het volledige aantal uren invoert (en het dus verkeerd doet) ben ik alles kwijt. Dus misschien wel handig om het dan te melden ja. Ik heb dat soort dingen ook liever meteen geregeld, alleen kost het me altijd zoveel moeite om erover te beginnen. Dan ben ik bang voor gedoe en gezeur.

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dat zou ik dan ook meid ;)!

Succes!

Groetjes,
    Josien

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Vandaag moet ik om 12:00uur bij de bedrijfsarts zijn, spannend!

Gisteren voor het eerst bij een psych geweest, ze vond dat ik echt moet ontspannen en voorlopig zeker halve dagen moet blijven werken.

Ik laat het nog wel weten, moet nu naar mn werk

5. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

Ben benieuwd hoe het gesprek is gegaan, hoop dat je bij de arbo meer begrip krijgt!

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai misschienmama.

Lief dat je ernaar vraagt. Het ging goed bij de bedrijfsarts. Het was een vriendelijke man. Hij stelde vooral veel vragen aan me. Als hij wat in zijn laptop typte dan las hij het hardop voor, dat was wel prettig. Hij vind dat ik voorlopig echt nog halve dagen moet werken en hij begon er ook over dat ik meer moet zitten. Ik zei daar zelf helemaal niks over, maar hij zei dat mijn beroep een beroep is waar je vooral veel staat en loopt en dat ze veel staan afraden vanaf ongeveer 20 weken zwangerschap. Alleen weet ik niet of ik dat wel durf te zeggen...Ik zei ook tegen hem dat ik het moeilijk vind om te gaan zitten als iedereen wel staat en toen zei hij: ja, maar jij bent wel zwanger he!'. Ik moest ook meer pauze nemen tussendoor als het nodig is...hmmm.....Maar het was een aardige man en het lucht wel op dat ik ben geweest en dat hij me zeker geen aanstelster vindt!

Dikke knuf

Toen ik zei dat ik toestemming nodig heb voor de vakantie zei hij meteen 'ja tuurlijk;

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Zie je wel haha. Soms is een bedrijfsarts je grootste vriend (is mijn ervaring ook tijdens de zwangerschap).

Rustig aan doen dus meid, en geniet van je zwangerschap.

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Fijn om te horen Lotte! Zo zie je maar... veel bedrijfsartsen zijn zo gek nog niet. Ben blij om te horen dat jij ook zo'n fijne bedrijfsarts hebt!

Liefs,
    Josien

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Bedankt weer meiden:)

Lucht wel op hoor dat ik dit nu heb gehad...Ga ik me nu concentreren op die kleine en proberen te beseffen dat er echt een baby in mn buik zit hihi. Duurt altijd heel lang voor ik iets geloof;) Donderdag 20 weken echo! Spannend!

Dikke knuf

10. Nrg50

Nrg50 Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.625
    0
    36
    Verkoop binnendienst
    Almere
    Ik vind het heel goed van je dat je naar je lichaam luistert. Ik heb dat tijdens mijn zwangerschap niet gedaan. Wel bij mijn manager aangegeven dat ik het toch echt rustiger aan moest doen en mijn extra uur pauze wilde gebruiken, maar werkdruk werd alleen hoger ipv minder. Alle projecten die ik deed moesten ineens af. Lag elke middag na t werk minimaal 2 uur op bed, en dan gingen de harde buiken pas weg. Nadat ik sterretjes begon te zien belde ik de VK en moest ik per direct stoppen. Maar dat was in week 35.... Dus wat ze ook van je denken of zeggen, luister naar je lichaam en denk aan je kindje!

Deel Deze Pagina