Stuitligging, draaien...wie ervaring?

Discussion in 'Zwangerschap' started by LauraFay, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LauraFay

LauraFay Actief lid

May 12, 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ons kindje lag bij de laatste controle in stuitligging. Het kan nog draaien, maar als bij de volgende controle ze nog zo ligt moeten we naar het ziekenhuis, eerst voor een echo en dan zullen ze het proberen te draaien. Op een of andere manier ben ik daar erg bang voor. Ben bang dat het erg pijn zal doen. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen?

Misschien is het overbodig hoor. Heb de indruk dat ons kindje toch alweer wat gedraait is, maar toch. Mijn angst blijft heel erg aanwezig.

2. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,779
    0
    0
    Brabant!
    Mijn dochter lag ook in stuit. Toen ik ongeveer 35 weken zwanger was, heeft de gynaecoloog haar gedraaid.
    Ik moest op een bed gaan liggen in de kamer van de gyn. Eerst werd natuurlijk de cho gemaakt. Ik kreeg daarna een infuus met weeënremmers. Dit gaf een heel opgejaagd gevoel, heel maf! Maar dat is nodig omdat de baarmoeder zo geprikkeld kan raken door het draaien dat je weeën kunnen beginnen.

De gyn heeft toen 20 minuten lang op mijn buik geduwd en getrokken. Aan de bovenkant naar links duwen en aan de onderkant naar rechts. Het was niet echt pijnlijk maar het gaf wel een beetje een naar gevoel.
    Het viel me vooral op dat ik zelf altijd zo voorzichtig deed met mijn buik en dat er dan opeens zo hard tegen geduwd werd...!
    Na 20 min. voelde ik dat het een stuk beter aanvoelde en toen bleek ze dus gedraaid te zijn.
    Op de cho was dat ook goed te zien.

Zij is uiteindelijk met 42 weken thuis geboren na een supersnelle bevalling (1 uur), ik ben er zonder scheurtjes/ knip doorheen gekomen.

Wat mij betreft dus een zeer goede ervaring, omdat de bevalling anders héél anders had kunne verlopen.
    Maak je niet druk. Echt heel pijn doet het niet maar ja, het geeft wel een naar gevoel als iemand zo met je buik bezig is.
    Gelukkig zorgen de weeënremmers ervoor dat je baarmoeder ontspannen is.

By the way:
    Deze baby nu, lag tot 1 januari ook weer in stuit.
    Na oud/nieuw, met veel knallend vuurwerk is hij zo'n 2 uuur aan het buitelen geweest en is uit zichzelf goed gedraaid :) van schrik misschien maar ik ben er wel blij mee!

Veel succes!

3. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Heb er pas nog een topic over geopend. Die van mij lag heel de zs goed Met 36 weken in een stuit ook draaien. 2 dagen na het ontdekken een afspraak vor een versie. Nou eerst een uur aan de CTG en toen kwam ie met zn echo machine en wat bleek de kleine is uitzichzelf weer terug gedraaid. Dus voor de weeenremmers neemt vraag of ze het eerst nog even willen checken. Je schijnt daar best wel naar van te kunnen worden.

Succes

4. LauraFay

LauraFay Actief lid

May 12, 2006
    365
    0
    0
    Vlakbij Emmen
    Bedankt voor jullie ervaringen. Ben wel een beetje gerustgesteld. Maar afwachten hoe de vlos maandag onze kleine aantreft. Hoop dat ze uit zichzelf draait, maar ben nu niet meer zo bang voor als dat niet zo is. Had echt horror scenarios in mijn hoofd. Zullen wel de hormonen zijn.hihi.

5. Deebie

Deebie Bekend lid

Sep 29, 2008
    831
    0
    0
    Ik lees ff met je mee, ik moet donderdag naar de gyn, want ook onze lag de laatste keer in stuit....

6. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,779
    0
    0
    Brabant!
    Natascha, ik wist niet dat je zo naar kon worden van weeënremmers? Ik vond het gewoon een maf, opgejaagd gevoel. Alsof de adrenaline door je lijf jaagt. Maar niet de hele tijd, alleen als het net ingespoten wordt.
    Geen idee trouwens hoe het bij anderen voelt. Nooit iemand over gehoord verder.
    Toen deze beeb in stuit bleek te liggen een paar weken geleden was ik echt niet bang voor de versie op zich. Wel een beetje ongerust over het feit dat draaien niet altijd schijnt te lukken en wat dan de gevolgen zijn weet ik ook niet precies. Dan is het de vraag, ga je voor de stuitbevalling of de keizersnede?? Maar goed, dat is voor latere zorg!!

Deebie, succes donderdag dan! En Laura maandag..!

7. LauraFay

LauraFay Actief lid

May 12, 2006
    365
    0
    0
    Vlakbij Emmen
    Hier zijn we dus nu een aantal dagen verder. Beebje ligt nog steeds in stuit. Maandag moeten we naar het ziekenhuis voor een echo.

Ik heb zelf het gevoel dat het kindje niet meer gaat draaien. Ze is volgens mij al te groot om te kunnen draaien. Eigenlijk ben ik welal zo op dat ik denk, weet je. Nu direct maar een afspraak maken voor een keizersnee. Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp erg goed dat een keizersnee grote nadelen heeft. Maar ben het gezeul gewoon erg zat. Bovendien zie ik enorm tegen de bevalling op. Veel meer als tegen een keizersnee.

Nou ja, we wachten maandag af.

Share This Page