tja dat je nog niet bent gevallen of wat dan ook heet niet dat het slim is dat je extra risico nog opzoekt...
Tja jammer dan. Als ik zou moeten kiezen tussen mn kind in gevaar brengen of thuis zitten dan was het het laatste. Maar ik zou sowieso niet thuis blijven omdat een kind in de wagen ligt te schreeuwen. En er zijn andere opties. Fietskar met babyschaal, baby-mee zodat de maxicosi achterop kan. Stuk veiliger dan fietsen met kind in een draagzak.
Het ging niet om een huilend kind. Ik kon niet meer dan 2 meter lopen. Ik heb reuma. Ooit van gehoord? Misschien kun je eens iemand vragen met een roestige vleesvork in je onderrug te steken bij elke stap die je zet. Misschien dat je dan een béétje kunt begrijpen hoe dat voelt en ik was al genoeg geïsoleerd wat leidde tot een dijk van een pnd. Maar goed jij weet het beter, toch? Nog andere tips betreffende een situatie waar je geen enkel benul van hebt?
tijdje terug bij de babyspeciaalzaak zeiden ze dat het officieel niet eens mag baby in de draagzak/doek op de fiets. zelf vind ik het doodeng op de fiets en heb het dus ook nooit gedaan, veel te bang dat ik zou vallen. maar ik heb dan wel het geluk dat ik veel winkels op loopafstand heb
Er zijn alternatieven zoals Damay al aangeeft... Veilig fietsen met je kind is mogelijk. Maar je moet het zelf weten. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik een keer hard moest remmen en mijn kindje met zijn/haar tere ruggetje tegen het stuur klapte. Of als ik met kindje op de rug zou vallen, en door het naar achter verplaatste zwaartepunt van ons samen kindje als eerste van anderhalve meter hoogte op de grond klapt met mijn pakweg 65 kilo er bovenop... Jij maakt een andere afweging? Ik doe ook vast dingen die jij onverantwoord vindt. Ik ben een keer met dochter in het voorzitje gevallen, ik bleef met mijn zwangere buik achter het zitje hangen bij het opstappen. Ik had zelf wat bulten en schrammen, maar die ben ik allang vergeten. Wat ik nooit vergeet, is het beeld van het koppie van mijn dochter dat een paar centimeter boven de grond stopte in de valbeweging. Ontopic: duh... Je gaat toch niet met een kind voor je in de doek aan het gasfornuis staan? Waar is je gezond verstand dan? Ik zette de kinderen in een speelnest of wipstoeltje op veiige afstand van het fornuis.
Ik ben een draagmama, de jongste leeft praktisch in de draagdoek of draagzak. In principe neem ik geen risico's met hem in de draagdoek maar er zijn situaties voorgekomen de afgelopen 15 maanden waarin ik dat wel heb gedaan of moest doen. Daarnaast zijn de "oplossingen" die hier worden gegeven soms gewoon niet aan de orde. Baby mee mag pas vanaf vier maanden, niet iedereen kan zomaar een bakfiets kopen inclusief babyschaal etc. Daarnaast is de kinderwagen in de bus echt niet altijd veilig. De wagen is hier al 2 keer omgevallen in de bus omdat de chauffeur zooo bizar reedt. Wat te denken van fysieke pijn (van de moeder) of simpelweg geen of weinig beschikking over het ov. En je kindje laten huilen in de box terwijl je in elkaar krimpt bij elke huil omdat je een huilkindje hebt en echt op je tandvlees loopt. Het is zo makkelijk oordelen vanachter een scherm. Het is zo makkelijk om elkaar af te schieten. Laat het eens wat makkelijker worden om elkaar te steunen of een hart onder de riem te steken.
Het is hun mening, je hoeft je niet te verdedigen. Zoveel mensen, zoveel meningen. JIJ doet wat GOED voelt. Laat ze toch lekker.....
Ja, je hebt gelijk Het raakt mij blijkbaar erg wanneer mensen insinueren dat ik mijn kinderen bewust in gevaar breng. Als ik echt had gedacht dat het gevaarlijk was, had ik het natuurlijk nooit gedaan.
Het staat ook gewoon in de handleiding. Het lijktmij logisch dat je niet fietst met een baby... maar goed, missch heb ik het mis. Het lijkt mij doodeng.