'Ivf niet meer vergoeden vanaf 41 jaar' - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
Ik gooi dit bericht weer eventjes omhoog. Hoe zat het nu ook alweer? Ik had begrepen dat ivf vanaf 2013 nog maar 1 keer vergoed zou worden, of is dat niet meer zo? En dan zou je dus ook nog eens 500 zelf moeten betalen, als dit advies doorgedrukt wordt... Ik heb er zelf niks meer mee te maken, ik moet sowieso al alles zelf ophoesten, maar voor diegenen die aan het begin van deze molen staan is het natuurlijk vreselijk zuur nieuws..
ik las het gisteren vind het echt belachelijk hoor! en die 500 euro eigenbijdrage pfff zwanger worden is dadelijk alleen weer voor de rijke!
Als dit ipv geheel niet meer vergoeden, of maar 1 ivf vegoeden dan is dit een psoitieve ontwikkeling (500 euro bijbetalen) Dit geeft ook de mensen met een kleinere beurs nog misschien een extra kans (die kunnen een hele ivf poging immers helemaal niet betalen), maar kan me voorstellen dat het voor de 40+ er wel een enorme tegenvaller is. Hoewel ik er wel een beetje in kan komen wbt de kans dat het nog gaat lukken op die leeftijd. Het blijft gewoon een hele moeilijke kwestie...