Mijn zoontje heeft ook nooit een potje gekregen, altijd alles vers. Toch vindt hij groente eten nu moeilijk, terwijl hij er vanaf zes maanden aan gewend is.
Ohhier nog een die nu bijna een jaar slecht het avondeten eet. Enige groente die er goed ingaat is boerenkool. ( ja echt) Dit eten we dus 1 keer per week, hoe heet het ook is buiten hahaha. Ik doe er stukjes appel en natuurlijk rookworst doorheen en het kind schrokt het zo naar binnen. En wat ook redelijk gaat qua groenten zijn komkommer en tomaatjes. Ik heb dit dus standaard op tafel, zodat ze nog iets binnenkrijgt. Ik maak er ook nooit een strijd van, dan win je toch nooit bij zo'n uk. Gelukkig eet ze haar brood, pap en fruit goed, dat scheelt ook wel..
Dan is jouw kind een uitzondering en heb je gewoon mazzel. Hier ook keurig met 6 maanden eerst met verse groenten gestart en vanaf 15 maanden wilde ze het gewoon opeens niet meer. Terwijl ze ervoor alles naar binnen schrokte.
Onze jongste kreeg altijd vers (op x potje na) en at super, tot hij met 11 maanden ong een fikse keelontsteking kreeg, daardoor niks meer at of dronk dus uitgedroogd in het ziekenhuis belande en vanaf dat moment weigert meneer zijn groenten, brood en fruit is gelukkig goedgekomen maar de rest helaas nog niet, hopelijk groeit hij er weer overheen
Hier werkt het maken van wraps heel goed. Ik snijd dan tomaatjes, sla, mais, komkommer en avocado. Beetje kaas en gehakt erbij. Ze mogen de wrap dan zelf vullen. En dat werkt!
Hier ook een moeilijke eter vanaf dat ze een jaar is. Ik maakte me daar in het begin elke dag druk om. Nu krijgt ze elke middag een kopje soep. En dat kan vanalles zijn: groentensoep, tomatensoep, broccolisoep, bloemkoolsoep, wortelsoep. Noem maar op, zolang er maar groente in zit! Eventueel helemaal pureren. Dit eet ze hardstikke goed. Zo heeft ze al een portie groente binnen en maakt het niet meer uit of ze 's avonds nog groente eet of niet. Hoef ik me ook niet meer druk te maken. Soms maak ik bijv ook groente pannekoekjes of gehaktballetjes met groenten erin verstopt, werkt ook heel goed.