Bijna 10 maanden en geen late fles meer.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jannn, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ha meiden,

Mijn zoontje die is bijna 10 maanden.
    Krijg altijd rond kwart voor 6 zijn warme eten ( 200 gram ) een kwartiertje later nog een danoontje met opvolgmelk en om 21.00 een fles van 210 cc ipv 19.00 omdat hij dan nog veel te vol van zijn eten zat en niks wilde drinken.
    Nu wil hij de laatste dagen om 21.00 ook niet meer drinken en heeft vannacht zelfs zonder de fles de hele nacht doorgeslapen!

Nu dachten we vandaag, geven we zijn warme eten eerder. Kwart over 5. Geen toetje en dan om 19.00 een fles. Hij heeft in totaal 30 cc op.. En net nog geprobeerd maar hij wil echt niet meer! Kan het zo zijn dat hij gewoon die laatste fles niet meer wil??
    Mag dat al??

En wat geven jullie voor een toetje na de maaltijd?? En hoelaat geven jullie het eten?

Voor aanvulling: Hij krijgt wel smiddags rond half 3 een fles van 180 cc.. Ik heb het vandaag weer geprobeerd om 120 cc bij zijn boterham te geven maar dat wil hij gewoon echt niet!!
    En om half 3 vind hij het heerlijk dan heeft hij weer honger!

Ik hoor graag advies.

2. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn is iets jonger, maar ook hij wil al lang niet altijd meer zijn avondfles om 19.00. Soms gaat hij dus ook zonder fles naar bed.
    Finn zat al heel vroeg op 2 flessen, 1 sochtends, en 1 savonds, dus nu soms alleen nog een ochtendfles met pap erin.
    En dan slaapt hij gewoon de nachten ed goed, dus vind het prima. Let er dan wel op dat hij overdag genoeg eet en drinkt.

Als toetje krijgt Finn trouwens yochurt, kwark, danoontje oid...

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Bedankt voor je antwoord! Hij drinkt overdag niet super veel! Kom denk ik aan totaal 100 cc sap/thee..

Ik blijf het nog maar even een paar dagen om 19.00 proberen.. Kmoet over 3 weken pas naar het cb

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier was met 8 mnd de avondfles al weg. Mij is altijd verteld als kinderen het zelf aangeven ,kun je het weglaten.
    Ik gaf overigens het toetje dan we iets later. Zeg maar 17.00 warm eten en dan rond 18.45 een danoontje oof schaaltje vla/yoghurt.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier was het een fase van een weekje... daarna wilde ze hem weer. Maar als dat niet zo is en hij krijgt overdag nog 2 flessen, dan lijkt het me wel prima hoor, als je kindje het zo zelf aangeeft - je kunt het er niet inproppen.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    probeer anders overdag nog een beetje extra te geven maar zoals gezegd je kunt het er niet inproppen. als het niet wil dan wil het niet en als hij gewoon goed slaapt dan heeft hij duidelijk genoeg op lijkt me.

7. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Blij dit te lezen, blijf het even volgen ook.

Léonie de avondfles geven is altijd drama.(bijna altijd)
    Soms in de houtgreep zorgen dat ze wat binnen krijgt. Wij vroegen ons hierom ook af of we de laatste fles weg konden laten.

Maar hoe ziet een dergelijk schema er dan uit?
    Direct na het het eten slapen?

(Léonie krijgt rond half 1 een boterham en daarna een flesje van 150cc, 's morgen eet ze pap van 150cc opvolgmelk)

Léonie krijgt ook een toetje na (van olvarit) maar die eet ze niet altijd helemaal op. Die kun je dus ook wat later geven, las ik zostraks in deze topic....

Hoe ziet zo'n schema zonder die avondfles eruit?

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hoi,

Thom heeft ook geen avondfles meer, nu al zo'n 4 weekjes denk ik.

ons schema is nu

ontbijt: boterham en een fles (200c) of pap
    fruit
    Lunch: 2 boterhammen en een fles (200cc)
    Avondeten en een toetje, meestal yoghurt
    en dan na een half uurtje naar bed.

Gaat hier super goed! Veel succes

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Iedereen bedankt voor de reactie. Het ging 1 nacht goed en daarna kwam hij toch snachts weer voor de fles omdat hij dan honger had.
    Nu krijg hij toch weer 21.00 de fles maar wel met veel moeite.. om 19.00 ging echt niet!
    Maar ik kan toch moeilijk snachts de fles gaan geven??

10. marjonz

marjonz Lid

25 okt 2007
    73
    1
    0
    en als je nou s`middags na het brood eten geen flesje geeft maar pap uit een bordje.
    susan wou ook geen flesje meer na het brood eten,en toen heb ik een bordje pap geprobeerd en die wil ze wel hebben.
    ze vind het leuker ofzo om van een lepel te eten dan de fles.

ons schema is nu:
    sòchtends fles 200ml
    fruit
    1 of 2 broodjes en daarna bordje pap
    half 4 tussendoortje,sapje
    18.00 groente + toetje
    19.30 fles 200ml

maar het bordje pap word steeds kleiner en ze krijgt steeds vaker 2 broodjes, dus die gaat er straks bij ons af

Deel Deze Pagina