Hoi dames. Zelf ben ik onwijs onzeker aan het worden over mijn lichaam en heb nu voor mij zelf besloten dat als ik deze week mijn ei nog niet vind ik volgende week naar de ha ga. Ik ben sinds ik gestopt ben met de pil heel onregelmatig ongesteld, super veel acne en heel erg onzeker er over. Als ik denk nu klopt het, dan klopt er weer helemaal niks van. Aan de andere kant ben ik bang dat ik te vroeg naar de ha stap... Nu zit ik weer in een hele lange cyclus laatste ongi was 27 juli, en ik heb nog geen ei gevonden met ovulatietesten, en het voelt ook niet dat het er aan zit te komen. Meer dames met twijfels of misschien tips?
Ik wil als het deze ronde nog niet raak is naar de huisarts, Ik denk dat je moet gaan, als je dat gevoel hebt, als het te vroeg is dan stuurt de ha je vanzelf weer weg met advies wanneer wel.
Bedankt voor je reactie. Ik denk ook dat de ha je wel weg stuurt als ze er geen heil nog in ziet. Wat het voor mij zo onzeker maakt is dat ik nu weer een cyclus heb van minimaal 50 dagen, en hiervoor had ik 60 dagen ongeveer, en daarvoor ook... In elk geval niet netjes elke maand.. Nu probeer ik al sinds 8 augustus mijn eitje te vinden, gewoon om mijn cyclus een keer bij te houden. Maar niks nada niente..
Ik zou het gewoon proberen. Zet anders je cyclussen op papier zodat de HA dit ook kan zien. Wij werden na 1jaar proberen na huis gestuurd want we waren nog jong mijn cyclus was goed en moesten maar ff doorgaan. Na half jaar terug gegaan en beide gelijk na zkh gestuurd. Bleek bij m'n man niet okay te zijn en zie nu m'n banner. Baal voor extra half jaar omdat wij beide ook steek gevoel hadden iets niet goed zat maar huisarts zei dat hij sowieso niet voor 1jaar door kon sturen. Maar misschien met jou cyclus wel. Maar hou anders in je achterhoofd zodat niet te erg tegenvalt als nog niks ondernomen wordt. Maar vooral ook jezelf laten horen erg belangrijk heb ik gevoel. GEen grote mond ofzo. Maar gewoon je zorgen en feiten uitten. Cyclus is een feit dus kun je aangeven. Succes ermee.
In januari 2011 met pil gestopt en had cyclussen van 90-130 Dagen... Dus dat was niet best, dus eigenlijk na een maand of 4 al naar huisarts gegaan. Gewoon doen hoor! Succes!
ik ben ook vorige week naar huisarts geweest was het ook behoorlijk beu!! ik was ook heel bang voor teleurstelling omdat ze in mijn huisartsenpraktijk altijd zeer nauwkeurig de regels volgen. Mijn huisarts zei met zo'n cyclus 8 maanden wachten voldoende was. Maar ja het is dus wel per huisarts verschillend lees ik. Gewoon doen hoor!
In juni 2011 gestopt met de pil, mijn menstruatie was gelijk weer normaal. In maart naar de huisarts gegaan en deze heeft ons gelijk doorgestuurd (was toen net 32 jaar) Had zelf heel snel een gevoel dat het vanzelf niet ging lukken. Na heel wat onderzoeken bleek het zaad van mijn man slecht te zijn. Maar dat heeft zeker 1,5 jaar geduurd.
Hier in maart 2013 gestopt met de pil.. eerste maand gewone menstruatie.. de daaropvolgende 5 maanden helemaal niets, heb toen zelf rechtstreeks gebeld naar het ziekenhuis.. toen meteen de dag erna al een afspraak bij een gynaecoloog. en 2 maanden later zat ik al in de mmm. Maar dit is wel een uitzondering hoor. Ik zie dat je in december 2013, al gestopt bent met de pil.. dus al 8 maanden een rommelige cyclus hebt. meestal duurt het een half jaar tot jaar tot dat je lichaam weer een normale cyclus aan neemt. Maar na 8 maanden lijkt het me wel verstandig om tenminste je HA alvast te bezoeken.. die acne is herkenbaar , ik had ook een lichte vorm gekregen.. dat was voor mij ook een teken dat er iets hormonaal niet goed zat. Beste is idd om je cyslussen goed te verwerken op papier.. ik heb dit destijds ook in Word gedaan door een kolommen schema op te stellen.. Zo heeft de HA een goed beeld van je cyclussen en zo wordt je gesprek ook versterkt ! dit stellen ze ook erg op prijs. De dagen dat je je menstruatie had bijv. rood aanvinken.. en eronder de cyclusduur erbij vermelden. Heel veel succes !!
Dankjulliewel wel! Deze cyclus was is al begonnen met het bijhouden per dag. Ook voor mezelf, wat doet mijn lichaam nou eigenlijk. Half juli had ik een vaag gevoel waarbij ik op een gegeven moment dat ikxdenk dat mijn eisprong eraan komt. Ovulatietest gedaan en die was direct knal. Voor mij een teken dat alles eindelijk een beetje ging werken. (ik wachte al sinds begin juli op mijn ongi vanaf 11 april) Had er goede hoop in deze ronde. Nu had ik gisteravond wel een vrij donkere ovulatietest, waarbij ik echt op keek aangezien ik het niet meer verwacht. Vanavond ga ik weer testen. Ik geef het de kans tot volgende week. Als er dan nog niks is ga ik woensdag of donderdag naar de ha toe. Vindt het wel fijn om te horen dat er naar jullie geluisterd is.
Toen wij na een jaar nog niet zwanger waren zijn we naar de ha gegaan en hebben we een doorverwijzing gekregen naar de gyn. Daar bleek al snel dat dat maar goed was ook, want mijn beide eileiders zijn compleet verkleefd. Zwanger worden zat er echt niet in zonder hulp. Toen dacht ik nog 'nou, dat doen we ff dat IVF'. Maar daar ben ik hard van teruggekomen met 4 tp's en 4 miskramen in 3 jaar. Wat een lóódzwaar traject.
Na 3 jaar zelf proberen niet zwanger te raken was voor ons de reden naar de huisarts te gaan en verdere onderzoeken te laten ondergaan.
Ik had ook een extreme lange cyclus en heb ook gewoon voor een verwijzing gevraagd. Huisarts deed zelf eerst een beetje moeilijk, maar ik wist gewoon dat er iets niet klopte. Binnen een half jaar dus aan de Clomid. Gewoon doen waarvan jij denkt dat je moet doen.