Hoi allemaal, Vorige week zondag kreeg ik last van buikpijn. Pijn bij draaien in bed, maar maandag gewoon gaan werken op paracetamol. Dinsdags braderie bekeken. Buik deed pijn met lopen, maar met paracetamol en afleiding ging het wel. Datzelfde geld voor woensdag, ben gewoon gaan werken maar voelde me echt ziek. Onderweg naar huis kon ik amper remmen/gasgeven, mijn voet verzetten gaf flink stekende buikpijn. Toen mn vriend savonds thuiskwam barste ik in tranen uit van de pijn. Rond 22u was de pijn iets minder, maar wou wel nagekeken worden. Op naar de HAP. Die constanteerde MISSCHIEN het begin van n blindedarmontsteking. Had ik morfen nog pijn, moest ik naar de HA. Donderdag dus naar de HA geweest. Direct door naar SEH, ook ivm vermoeden blindedarmontsteking. Bloed geprikt en idd, ontsteking. Alleen...... Mijn eiwitwaardes kwamen niet overeen met een blindedarmontst. dus dat was vreemd. Dag erna terug.. Ontstekingswaardes waren gedaalt, lichaam zou het zelf oplossen. Volgens n andere arts waarschijnlijk een spier geweest. Iig, mocht weer naar huis. Dit was vrijdag. Heb sindsdien geen pijn meer gehad, jippie! Al die dagen ben ik kots beroerd geweest, geen koorts. Was ook allemaal voorbij. Maar sinds afgelopen weekend ben ik zooooooo misselijk! ben vandaag door werk ook naar huis gestuurd. Heb lichte koorts, en buikpijn komt weer licht teruf, afentoe steken. Moet ik hiermee naar de HA morgen? Ben zelf bang dat er alsnog wat ontstoken is, maar lijkt me raar omdat die felle pijn weg is. IemNd een idee wat ik moet doen?
Zou zeker de dokter even bellen morgen vroeg Heb zelf een acute blindedarm ontsteking gehad, ik kan je vertellen... ik kon niet meer lopen van de pijn. 4 uur later lag ik al op de operatie tafel.
Sja, ik zou wel bellen. Het kan ook een chronische bl darm onts zijn! Ik had een paar jaar geleden een acute. S morgens misselijk, s middags trok de pijn naar beneden en s avonds voelde ik gewoon dat er iets niet in de haak zat, dus toen naar de huisartsenpost gereden met s.m. Moest n dag wachten en idd. T was een bl darm ontst. Maar ik kon nog wel lopen en had wel pijn maar niets in vergelijking tot m'n bevallingen. Bellen!
Een trucje wat we weleens gebruiken bij mensen die we verdenken van blindedarm ontsteking. Op je tenen gaan staan en dan weer op je voeten laten zakken. Meestal gaan ze dan door de grond van de pijn. Als je het niet vertrouwt terug gaan.
Dat trucje ken ik idd, maar heb dan geen pijn, maar afgelopen wo. bij dat trucje dus wel.. Buik indrukken doet ook geen pijn meer, zakte ervoor mee door de grond. Maar zal morgen gelijk bellen. Vertrouw t toch niet helemaal
Het zou ook gewoon buikgriep kunnen zijn.. Ik had vorige week ook heel veel buikpijn misselijk etc ook alles kwam er uit.. Toch gaan werken tien ging het wel weer.. Dag erna weer niks en na de HAP geweest medicatie gehad en toen ging het weer wat.. Aan de betere hand tot afgelopen vrijdag toen weer heel erge buikpijn en weer diarree etc. Nu is het weer over.. Maar als je twijfelt gewoon langs gaan! Succes
Ik heb jaren geleden (12/13 jaar oud) een dag of wat in het ZH gelegen op verdenking van blindedarmontsteking. Bij de nacontrole gaf de chirurg aan dat ik op t randje was ontsnapt. In later jaren nog een paar maal flinke klachten gehad... alle keren geen blindedarm.... tot februari 2010.... Smiddags was ik nog naar de bloedbank geweest voor donatie en voelde me daarna eigenlijk slapjes en wee op de maag... maar ja dat wijt je dan aan het bloedgeven. Mn vriend is 's avonds best wel van me geschrokken... maar nog steeds hadden we niet echt het idee over de blindedarm. Zelf dacht ik eerder richting baarmoederontsteking of iets met de eileiders oid. Omdat het zo over mn onderbuik was verdeeld. Snachts meerdere paracetamols gehad en pas smorgens vroeg kreeg ik pijn bij het lopen..... toen was het voor mij klip en klaar.. Blindedarmontsteking. Rond 11 uur kon ik naar de HA, daar kon ik al strompelend binnenkomen, dubbelgevouwen van de pijn. Doorgestuurd en om een uur was het duidelijk dat hij er wel uit moest. Bloedwaarden waren nog een beetje twijfelachtig, maar de echo en mn pijn waren overduidelijk. 's Avonds om half 8 lag ik op de OK en vrijdagmiddag kreeg ik de uitslagen te horen... het had niet veel langer moeten duren. Lang verhaal kort..... bij twijfel BELLEN. Wanneer je op dit moment neit te veel pijn hebt, dan zou ik gewoon wachten tot morgenochtend en weer bij je HA langs gaan.