Miskraam - vruchtje verloren?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Babywens7, 7 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babywens7

Babywens7 Actief lid

5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Afgelopen donderdag (6 dagen geleden) begon de miskraam. In die dagen die erop volgden heb ik gebloed met stolsels en soms ook wat weefsel verloren. Grijzig weefsel; dat zou baarmoederslijmvlies zijn geweest. Maar ik heb ook opgelet of ik het vruchtje verloor. Maar niet herkend. Maar zojuist verloor ik een groot bloedstolsel en daarin zat volgens mij het vruchtje.
    Ik zou vorige week 7 weken zwanger zijn geweest, maar dit vruchtje is waarschijnlijk qua ontwikkeling niet verder gekomen dan 6 weken. (Of minder?)

Ik heb alle bloedstolsels en sliertjes er voorzichtig afgehaald en toen bleef dit bolletje over. Het lijkt op een vruchtzakje. Ik bewaar het nu even in water.

Herkennen jullie dit? En zou ik in dat vruchtzakje ook het embryo kunnen zien, of is dat nog onherkenbaar?

Als dit inderdaad het vruchtje is dan wil ik het mooi begraven om deze miskraam af te sluiten .

Bijgevoegde bestanden:

2. Babywens7

Babywens7 Actief lid

5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    En klopt het dat de placenta er ook aan zit? Dat rode schijfje?

Bijgevoegde bestanden:

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Vruchtje hooguit paar mm, een rijstkorrel,zijn dus ik denk gewoon baarmoederslijmvlies. Kans dat je het mist is groot als het 6 weken is.

4. Babywens7

Babywens7 Actief lid

5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het vruchtje zelf zou rond 6 weken zo groot als een erwt/bosbes zijn. Volgens allerlei sites.
    Die zit in een vruchtzakje met vocht. Toch? Is dit niet het vruchtzakje en de placenta?

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Meid, wat naar voor je.

volgens mij heb je met die termijn nog geen placenta, die ontstaat later pas.

verder kan ik je niet helpen. Ik denk wel dat dit de vruchtzak is en vruchtje daar dan inzit. Het ziet er intact uit.

Ter vergelijking, met 6+3 was bij mij het vruchtje 7 mm. Zou alleen wel heel goed kunnen dat een vruchtje waarbij het mis gaat een stuk kleiner zal zijn
    Vruchtzak schat ik op 2 cm

veel sterkte

Babywens7 vindt dit leuk.
  6. Babywens7

Babywens7 Actief lid

5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dank je wel.

7. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat vreselijk ik zit er ook middenin.

Beetje gek misschien maar je zou het zakje voorzichtig open kunnen maken/snijden om te kijken of je er iets in ziet zitten..

8. Babywens7

Babywens7 Actief lid

5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bijna kokhalzend heb ik dat gedaan… Maar ik kon niks herkennen. Ik heb het daarna toch maar gewoon weggespoeld.

9. Babywens7

Babywens7 Actief lid

5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik test nu nog om de dag met een zwangerschapstest (gevoelige) en vandaag voor het eerst met een ovulatietest.
    Het is nu ruim een week na het begin van de miskraam; tenminste dat het bloeden begon.

En de test is nog licht positief.
    Maar die ovulatietest lijkt ook al bijna positief.
    Vinden jullie dat ook?
    Ik blijf de komende dagen nog doortesten.

oh ja, en ik bloed nog steeds…. Ik baal daar zo van, want ik wil ook gewoon verder. Maar als die ovulatietest positief wordt (morgen) en ik bloed nog steeds…. Wat dan? Dan zou ik die kans voorbij moeten laten gaan of toch gewoon er voor gaan?

Bijgevoegde bestanden:

10. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik denk dat de ovulatie nog te veel reageert op HCG. Wanneer het toch ovulatie is en je bloed nog, zou ik de ronde over laten gaan. Er is een best hoog risico op infectie als je gemeenschap hebt tijdens het bloeden bij een miskraam.

maar ik begrijp hieruit dat jullie het erover eens zijn om ervoor te gaan?!

11. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Aaah kan me voorstellen..

12. Babywens7

Babywens7 Actief lid

5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    jazeker. We volgens ons hart. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik wel echt geschrokken ben van de impact van een miskraam en ik zou het dus ook niet eindeloos proberen. Maar we gaan gewoon zien hoe het gaat….. Ik ben vooral benieuwd hoe mijn cyclus nu zal zijn. Echt raar van die testen….. Hoe kan een ovulatietest nu duidelijker kunnen zijn dan een gevoelige zwangerschapstest? Dan zou je altijd beter met een LH-test gaan testen toch? Ik denk dat het dan toch wel Lh is… of ben ik dan heel eigenwijs? ;)

Maar ja, als ik nog vloei, als de ovulatietest echt positief zou zijn, dan zou ik inderdaad die kans voorbij laten gaan. Ik heb echt geen zin in complicaties door infecties en zo…

13. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Sommigen testen heel positief op een LH test als er HCG aanwezig is. Daarom raden ze ook aan als je een aantal dagen positieve LH testen achter elkaar hebt dat je een zwangerschapstest doet.

14. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    En daarom nog geen ovulatietesten doen zolang zwangerschapstest nog positief is. Ze zijn dan niet betrouwbaar

15. Babywens7

Babywens7 Actief lid

5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL

Oh vandaar… dat heb ik nooit geweten!!!

16. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik twijfelde bij mij ook… met deze ontzettend lichte zwangerschapstesten (blauw) toch nog een hele donkere ovulatietest (roze)

Bijgevoegde bestanden:

17. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Gisteren was ie een stuk lichter… en vandaag ook… de ovulatietesten bedoel ik

18. Babywens7

Babywens7 Actief lid

5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bij jouw testen dacht ik dat je dan ook echt de eisprong zou hebben. Klopt dat? Of weet je het niet zeker en test je door totdat je weer een positieve LH test hebt?

19. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Hij was nog niet positief en heb dus door getest. Nu worden ze steeds lichter en ik ga ervan uit dat dat komt dat HCG steeds minder wordt… nu door blijven testen tot een knal positieve test.

dit was mijn testje net (kwartier geleden)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina