Deze set (muts, sjaal en tasje) vond ik destijds op internet en leek me vrij makkelijk. Alleen nog geen tijd voor gehad en nu wordt het zomer... petrakot - Knitting World: News
En dit patroon heb ik in PDF op mijn computer staan gelukkig, want de site van caron doet het niet (meer), maar ik snap nog werkelijk niks van de omschrijving. Jammer.
oei dat zijn wel een paar ingewikkelde projecten volgens mij! Ik ben erg benieuwd of het alemaal lukt.. Dank je wel sniffy, ik ga eens even kijken of ik wat kan vinden. Ik bedacht me aan het eind van de avond dat ik een boek heb gekocht op de breidag met breitips, daar staan ook wel een paar randjes in yenolah, die zijn idd leuk, je kunt ze wel maken voor volgende winter toch?
hoi hoi dames ik ben een beginnende haakster en kom mij even bij jullie voegen ik heb gister haak spulletjes gekocht en ben nu bezig om een beetje techniek te krijgen mijn vriend schreeuwde gelijk ik wil een homer simpson dus ja mij staat nog wat te wachten dus ik hoop dat ik het snel onder de knie heb hoe lang hebben jullie er over gedaan tot dat je een beetje kon haken ?
Als je het een poosje heel intensief doet, zoals iedereen in dit topic, dan leer je het snel hoor! ik heb het mezelf aangeleerd met tekeningetjes van het internet en je kunt hier ook altijd vragen stellen!
Precies, ik had het snel door, na een weekje haken had ik al aardig wat dingetjes gemaakt. ik ben gisteren heerlijk verwend op mijn verjaardag, 2 nieuwe boekjes erbij (danip wat swappen eventueel) een mand voor op de fiets, nog wat prachtig katoen donkerbruin, en schoonzus vond nog een heel oud krantje op der werk, en daar staan toch een paar leuke dingen in, ben ik helemaal blij mee. en verder geld natuurlijk, en mijn zoontje had op het kinderdagverblijf samen (naja hij is 15 maand) met de leidsters iets leuks gemaakt, hangt nu heerlijk aan de deur. erg leuk. danip wat een prachtige tas, waar heb je het patroon vandaan, en tuurlijk mag je mailen. is altijd goed.
Goedemorgen.. @ all.. Wat een mooie dingen weer, en wat staat er weer een moois op de planning.. Ik hoop ook ooit zover te zijn dat ik iets leuks voor mezelf kan haken.. Trui of vestje ofzo.. @ Noukie.. Ik heb vroeger op school wel leren haken, maar nooit iets mee gedaan. Maar hoe het moest, zat dus wel ergens verstopt in mijn grijze brein. hihi.. Moest alleen ff tevoorschijn getoverd worden, en worden afgestofd.. Maar ik vind haken over het algemeen makkelijker dan breien.. Mijn eerste granny is vorige week wel 10 keer uitgehaald omdat het begin niet klopte.
@ Dobbel: Gefeliciteerd nog met je verjaardag! Klinkt leuk wat je hebt gekregen. Ik mail je het patroon van de tas wel even door. Ik heb hem al aardig door, ben al een eind op weg. Ik haak met naald 5 en 3 draden van bianca (zeeman) garen. Dat is dat pluizige. 2 draden grijs en 1 wit. Ben benieuwd of het me gaat lukken. Ik had geen andere garen waar ik genoeg van heb, dus ik ben nu hier maar mee begonnen, maak ik de volgende keer wel een mooiere versie @ Noukie: als je het eenmaal wat doorhebt dan kun je al heel snel leuke dingen haken. Vooral eerst granny's, die zijn niet moeilijk, net als mutsjes. @ Yenolah: plaats anders hier wat je van het patroon niet snapt. Is het engels, of nl? Wij kunnen je vast verder helpen.
ik ben dus begonnen maar ik heb steeds het idee dat ik wat fout doe ik ben nu met de basis bezig dus eerst het begin maken en dan een soort van lapje maken maar ik heb het idee dat ik te strak haak en als ik het loser doen dan ziet het er ook weer niet uit en als ik 2 steken ok de naald heb en het draad er door heen trekken op een of ander vreemde wijze lukt dat bij mij niet en moet ik dus met mn handen de laatste steek er over een trekken
noukie dat is echt handigheid, schoonzusje had dit in het begin ook heel erg, ik draai een beetje met de haaknaald het haakje naar onder zodat het niet kan blijven haken tijdens het doorhalen zeg maar, is latig uitleggen op papier, maar echt het is ee kwestie van even door hebben. doe je tijdens het keren wel een keerlosse maken, (is gewoon een losse)
Ik heb het idee, dat je zo nu en dan niet op dezelfde manier insteekt. Je steekt door 2 lusjes, maar volgens mij heb je hier en daar door 1 lusje, of juist door de vorige rij gestoken. Kan dat? En wat voor garendikte gebruik je?
oke en welke haaknaald gebruik je, nummer 3 is voor een beginnend haker met wibra wol wel wat strak, kan je beter 4 nemen, het verkeerd insteken klopt wel, had ik wel gezien, maar dat heeft niets te maken met het blijven hangen, dat komt omdat je de naald niet iets draaid, gaat eigelijk automatisch kwam ik achter toen ik mijn schoonzus leerde haken. je moet niet het haakpunte opzij hebben als je doorhaald dan blijf je haken, of als het te strak is dan wil het ook niet, vandaar de naalddikte vraag. danip je moet gewoon kopen waar je schik (plezier) van hebt, ik persoonlijk heb helemaal niets met betsy de koe. ik heb tevens ergens al een koe ontwerp staan die ik persoonlijk leuker vind als deze. maar ook die zal ik niet snel maken. maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.
probeer nog maar even door, lukt het niet dan zal ik met mijn telefoon proberen een filmpje te maken, waar ik het heel langzaam voor doe.