Voor (beginnende) haaksters.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jsvlinder, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Hmm.. ben nu 3/4e klaar met de tas, maar mijn garen is op. Dus morgen eerst maar naar de zeeman, dan kan ik hem af maken. Echt balen, want ik ben net zo ver..

2. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
  3. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    @danip wat n leuk patroon van diebtas! Mag ik m tzt ook:) balen dat je wol op is!!!!! K heb hier nog wel liggen dezelfde maar daar heb je niks aan.. @. Dobbel nog gefeliciteerd! Lekker verwend hoor ik al wel. Tot nu toe kom ik er wel aan uit met t patroon. Ik minder op n andere manier.. @noukie welkom! Verslavend hè! Nog even en t lukt je hoor! We helpen je wel! . Wie is betsykoe? Nou hier dat patroon nog 700x uitgetrokken.. De rok en bovenstuk zijn schelpjes, t middenstuk is filethaken, maar ik vind die open hokjes niet mooi. Iemand n suggestie?

4. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Sorry n iPad weet niet waar de entree zit haha

5. danip

danip Niet meer actief

Pb me je emailadres maar dan stuur ik je het patroon. Hij blijkt nu toch juist makkelijk: ) ook als iemand anders het patroon wil, pb me maar :)

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik ben ook al begonnen met de tas , vind het echt een gave tas, maar ga even niet verder, want wil het met andere wol gaan doen.

7. Gezellig hoor, dat er steeds meer haaksters bijkomen... Leuk..

@Olifantje, leuk dat olifantje!! Is dat van een patroon??

Mijn beertje schiet ook aardig op. Het wordt niet helemaal wat ik in gedachten had, maar ach.. Maakt het uit..

Zal zo eens even kijken of het me lukt om bloemetjes te haken, met behulp van het boek...

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    #328 dobbel, 3 apr 2011
    Laatst bewerkt: 3 apr 2011
  9. @ Dobbel. ja leuk idee eigenlijk. Samen haken, en kletsen.. Koppie thee of koffie.. Wat lekkers erbij. alhoewel als ik haak, heb ik geen tijd voor snoep of koek oid...

Maar idd, zijn er hier ook haaksters uit het drentse landschap??

10. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Thnx. :) Ja komt uit het boekje "Lieve diertjes zelf haken" van Ana paula rimoli. :)

11. Pfff begin te twijfelen over het beertje..

Heeft er niet iemand een leuk simpel patroon voor een knuffeltje, niet te groot maar ook niet te klein, om te haken? Het liefste in het nederlands als het kan.

Of vraag ik nu heel veel?

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    er is niet heel veel echt leuks in het nederlands te vinden helaas.

13. lea

lea Fanatiek lid

Ja hierzo ook iemand uit het drentse land! en ingrid, ik weet niet of je hyves hebt, maar ik ben lid van de hyve wij haken en breien, of wij breien en haken, iig volgens mij staan daar ook wel patroontjes op of links naar patronen ook wel in het nederlands volgens mij........

Ik ga nu danip even mailen, die tas lijkt me erg gaaf!
    Ook nog een leuke tas gezien op de breidag trouwens, bestond alleen uit grannys eigenlijk kan het niet zo goed uitleggen,maar die staat bij mij ook nog in de planning!

Ik probeer de grannys nu aan elkaar te haken, was al bezig, maar dat werd niet mooi dus weer uitgehaald:x:x en nu haak ik ze met vasten aan elkaar en het wordt wel mooi nog 3 blokjes en dan kijken wat voor rand ik ga doen.....

Oh en dobbel, :Dgefeliciteerd natuurlijk!:D

14. @ Lea, ik heb hyves. Ik pb je mijn hyve wel ff...

@ Dobbel thnx...

15. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Haaai!

Ik ben het weekend niet zo veel geweest, of beter gezegt ik kwam gister even om het hoekje kijken maar was de bank aan het slopen, vandaag krijgen we nieuwe :) Maar goed, toen was manlief in de tuin aan de gang en moest ik buiten komen zitten ;) Dus vandaar m'n enigste reactie!

Zelf nog wel aan het haken geweest, maar nu mijn vraag: hoe zet ik de granny's aan elkaar?

16. lea

lea Fanatiek lid

17. Classic

Classic Niet meer actief

Moet mijn granny's ook nog aanelkaar vast zetten. En stof kopen voor het kussentje. Moet ook nog wat oogjes kopen voor me konijntje (hij is dus bijna af) fijn zo nieuwe hobby hahahah!

18. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
  19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113