Voor een hoogzwangere kennis ben ik deze op het moment aan het maken, leek me wel een leuk klein dingetje:
Nou op de NIEUWE manier gaat het beter.. Dus wanneer ik een nieuwe toer begin 3 lossen haken, hahaha! Ik steeds maar draaien en het werkte ook niet echt handig vond ik maar toch stug doorgaan he Anyway ik heb t nu aardig onder de knie, kan nog niet haken EN tv kijken tegelijk want dat viel me nogal een beetje lastig gister, kon tot de eerste hoek van de toer uithalen.. Erg jammer, maar wat zijn Granny's leuk om te doen.. M'n moeder zei hoe krijg je ze 4 kant? Dus ik zei moet ik je even leren Thanks Danip, nu kan ik mn moeder iets leren
hoi allemaal, @ ingrid, Lekker weekend ik vind het clubje ook gezellig @ vlinderbloem, Leuk'! zit er ook een belletje in? @ joyce, Ik doe die van mij 4 bij vier blokken, Ik heb het dekentje geperst en ziet er ineens een stuk beter uit! zie het weer helemaal zitten, ik moet alleen nog wat draadjes afhecht, en laat dat nou niet mijn favo bezigheid zijn, het moet natuurlijk wel goed gebeuren.. @ danip, leuke tas, je gaat wel heel snel slaap je nog wel? Vandaag denk ik mijn deken afmakenk, en dan mag ik met wat nieuws beginnen! weet alleen nog niet wat, zoveeeeeeel ideeen hier! Dit slinger van danip vind ik ook wel heel erg leuk, of amigurumi, of een granny haken met zo'n bloem erin....
Hey meiden, ik zou me graag bij jullie willen voegen. Ben tijdje geleden begonnen met haken, heerlijke hobby zeg... alleen begrijp ik er soms niets van. Ik heb wel al een paar granny's gemaakt, en een sjaal voor mijn zoon zn teigetje hahaha. Ik wil van de week even wat boekjes gaan zoeken in de bieb, zodat ik sommige termen ga begrijpen. losse vaste half vaste??? jaja okay hahahahaha! Maar hier kom ik ook vast een stuk verder, geweldige dingen maken jullie vooral die tas van Danip vind ik ontzettend mooi!
Hallo haaksters Kan iemand mij op een simpele manier uitleggen hoe is een andere kleur draad in me werkje kan gebruiken???Ik heb nu me 1ste Granny bijna af(naar 1 week ploeteren)maar die is in 1 kleur!!!!!En ik heb zaterdag zulkle leuke wolletjes gekocht. Even als tip:ik ben linkshandig.
Lea Ik ben nog niet zover hoor, wil eerst ook andere kleurtjes er bij gaan maken.. Beetje ratjetoe van kleurtjes maar goed, jammer dan! Hahaha, hoe groot zijn jouw'n Granny's dan? YenD Gezellig! Hoe meer zielen hoe meer vreugde toch!? Foto's van je werkjes? Mamaikke Daar kan ik je echt niet bij helpen.. ik weet het zelf ook nog niet zo goed
Ik heb een vraagje.. Op marktplaats zag ik 12 verschillende haaknaalden (maten) voor 15 euro, is dat duur?? En hoe weet ik dat het verschillende maten zijn?
Goedemorgen, @ YenD, welkom bij de club!! Gezellig!! @ Mamaikke, sorry ik weet het wel, maar uitleggen gaat me nog niet zo goed af.. Nou vandaag ga ik verder aan de roze teckel.. Net nog even een reserve bolletje roze babywol opgehaald. Weet ik zeker dat ik genoeg heb.. En beter teveel dan te weinig.. Mss dat ik de oortjes wit ga maken, om de boel een beetje te breken.. Maar dat zie ik nog wel..
maaike: Ik doe het alsvolgt: Zorgen dat je met de nieuwe kleur een opzetlusje op je haaknaald hebt, zoals je altijd begint met haken, dan maak je een halve vast in de steek waar je mee begint, en dan verder gaan zoals je anders met dezelfde kleur zou doen. ik haak dubbele draad een stukje mee zodat je de begindraad niet hoef af te hechten, de einddraad moet je wel even wegsteken met een naald. Of het helemaal volgens de regels der haakkunst is weet ik niet, maar zo lukt het mij goed...
wil wel foto's maken maar mijn zoon heeft mijn granny's ingepikt als dekens voor zn lego poppetjes hahahahaha... (roze en paars )
dekentje is klaar, volgende keer hecht ik dus meteen de draadjes af....... Foto staat in mn blog. Mn dochter is echt met het hele verkeerde been uit bed gestapt dus lekkere sfeer hier in huis..pfffffff
ja daar heb ik ook wel aardig wat van geleerd, maar weet niet echt hoe ik moet zoeken lea leuke blog heb je!
Als ik jou was zou ik dit topic even uitpluizen. Verschillende dames hebben hier links neergezet en daar staat heel wat informatie op. Als je daarna iets niet snapt kom je het maar weer vragen Ik ben ook nog druk aan het haken als ik tijd heb. Ik ben met een heel andere garen dezelfde granny's aan het haken en dat ziet er weer heel anders uit omdat het een andere structuur heeft. Leuk!!! Ik heb weer een heleboel gave dingen langs zien komen zeg.
Een haaknaald kost zo'n 1,95. Dus tel maar op. Moeten ze natuurlijk wel allemaal een ander maatje hebben Oh en over die maten, misschien kan je even vragen of ze een foto kan nemen met alle haaknaalde onder elkaar.