Je moet het juist met een draad oefenen, dan zie en voel je zelf ook wat je moet doen. Op het bolletje wol of andere, staat of je het ook voor haken kan gebruiken. Dan zie je twee breinaalden en een haaknaald. Maar volgens mij kan je het ook gebruiken als er alleen maar breinaalden op staan. Maar dat weet ik niet zeker.
Jsvlinder bedankt!,had ook wel ff kunnen zoeken hahaha. Dobbel wat maak jij superleuke dingen! Hoe kom je aan die patroontjes als ik vragen mag?
Ik gebruik nu die acrylwol van de Zeeman 1,49euro per bol en haaknaald 3, maar ik haak te strak ofzo. Ik krijg mijn haaknaald bijna niet meer in de lusjes. Ik zag trouwens net dat je op bokt forum actief bent in het amigurumi forum. Leuk hoor al die creaties!
Tjees ik kan echt niet goed lezen, dobbel jij ook bedankt! Idd op t bolletje staat welke brei-en/of haaknaald je nodig hebt. Ik vind t n beetje persoonlijk wat een ieder prettig vind haken. Katoen is mooi voor dat,hele fijne werk. Daar vind ik acryl niet zo heel fijn voor. Voor de granny gebruik ik naald 2,5 en wol voor die,dikte naald. Wel katoem ivm t feit dat t n babydeken wordt. Maar dat is vind ik echt persoonlijk. Ik vind ook haken nu leuker dan breien! en ben ook echt begonnen met 1 streng
Olifantje dat had ik eerst ook ja! Ik hield t de,draad te,strak om mn vingers. T is even een "pak". Oefening baart kunst, maar niet handig als je t gewoon wilt kunnen haha
Hahaha ja als ik een haaknaald had dan had ik wel een poging gedaan maar die heb ik niet Bedankt voor de uitleg. Heb wel eens een bol wol gekocht bij zeeman, zal het daar ook wel op staan. Jammer alleen dat ik pas die bol wol in een verhuisdoos heb gedaan en naar de citybox heb gebracht haha lekker slim
olifantje, wie ben jij op bokt als ik vragen mag, ik vind de patroontjes overal en nergens, veel op revelry.com en drops site. maar ook op iets van redhart.com. en zo heb ik er nog een paar. maar doe ook veel uit mijn hoofd, ik begin gewoon en zie waar ik eindig. vooral met mutsen enzo bedankt voor de complimentjes, erg leuk dat anderen het ook leuk vinden.
Heel leuke dingen die jij hebt gemaakt dobbel. Het begint hier ook weer te kriebelen nu ik het allemaal zo zie. Toch maar eens aan mijn moeder vragen om nog wat spulletjes op te sturen
had deze onderwerp niet moeten zien hahah, wil het ook leren, morgen maar naar de wibra of zeeman kijken.
Wat leuk dat er zoveel haaksters zijn hier! Wordt weer helemaal hip volgens mij. Ik zet hier gewoon de link naar mijn blog. Wat maakt het me ook uit hookster
Ik heb geen account bij bokt, maar ik had toevallig het Amigurumi topic op bokt gevonden met google. Pfff heb net weer geprobeerd.. de magic ring lukt me prima, maar op de 1 of andere manier geraak ik daarna gewoon niet meer in de lussen met mijn naald. Ik weet dus niet of het aan het wol ligt wat ik gebruik of dat ik gewoon een grotere haaknaald moet kopen. Ik gebruik nu nummer 3..
Danip!!! Ik ben weg van KOOS!!!! waar heb je dat patroontje vandaan?? Mag ik dat vragen? Ik vind hem zoo leuk! Olifantje, wat staat erop het etiket? Voor welke naald ze advies geven?
Hoi Danip, Heb ook even snel kunnen kijken, maar jij kan ook leuke dingen maken zeg. Ik weet niet hoe ik lid kan worden van je blog, maar zodra ik dat heb uitgevonden ben ik ook van de partij.
voor zeeman of wibra wol kan je beter een dikkere naald gebruiken anders wordt het inderdaad strak, koosje is een patroon van christal krukket (kooppatroon) ik heb een boekje van haar, ze maakt leuke knuffels.
Hoi meiden! Als jullie leuke patroontjes zoeken, kijk dan even op www.lionbrand.com. Je moet wel even een (gratis) account aanmaken, maar er staan echt superveel gratis patronen op voor Ami's, kleding, dekentjes, haken, breien, noem maar op!
Bij die van de Zeeman staat haaknaald 4-5 en ergens op internet las ik dat je beter een haaknaald neemt die 1 of 2 nummers onder de nr zit van het etiket. Als je snapt wat ik bedoel. Maar dat klopt dus niet? Ik lees overal dat haaknaald 3 het beste is om mee te haken.
Ooh wat leuk! Ik wou al een tijdje beginnen met haken, voornamelijk die knuffeltjes vind ik geweldig! Dus ga vanmiddag meteen naar de winkel! Deze wou ik uiteraard voor de kinderkamer maken, moet ik daarvoor nog een specifiek soort wol/draad voor gebruiken i.v.m. veiligheid voor het kindje enz?
Ja dat had ik ook eens gelezen. Anders kijk je eens met naald 4? Ik brei te strak dus neem dan ook 1 naald groter. Koosje is populair haha