Voor (beginnende) haaksters.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jsvlinder, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Dobbel, k vond alleen de beschrijving n beetje vreemd haha en nedoelde n foutje hier en,daar bij mij. (Maar niet slecht voor n eerste al zeg k het zelf!)
    Maar gooi alles door elkaar zie ik.
    Je moet maar net weten wat ze bedoeld, maar kan ook aan mij liggen, ben geen engelse patronen gewend.

2. danip

danip Niet meer actief

@ Myse thanx voor het patroon, die ga ik ook eens maken :)

@ Mariska, waar kom je niet uit dan? Je mag me ook wel pben, misschien kan ik je helpen. Een blog is een weblog. Ik heb er ook een, daar zet ik alles wat ik m(h)aak op. (hookster)

@ Dobbel, we volgen elkaar inderdaad ;) En ik ben wel erg fanatiek inderdaad :) Mijn man wordt er al helemaal gek van.. ik zit altijd te haken..

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    ik heb even op je blog gekeken en er staan hele mooie dingen op, maar zou mijn god niet weten hoe ik bijvoorbeeld alleen al aan een pannelap begin, ik zie zoveel leuke dingen maar weet niet hoe ik dat moet doen en van een patroon snap ik al helemaal niets

4. danip

danip Niet meer actief

Ik wil je best helpen hoor, ik wil het wel voor je uitschrijven. Welke wil je maken?

5. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    das lief, maar ik moet het denk ik zien. zoals aan de hand van filmpje van mikey.

ik moet denk ik eerst leren hoe de steken heten voordat ik nav een patroon kan haken. Is daar een site voor?

hoe hebben jullie dat geleerd

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    patroon is echt heel gemakkelijk, ik moet nog 2 oren en 1 been, maar het ligt even stil,

pannenlappen heb ik ook al eens gemaaakt maar niet op de foto gezet zie ik nu zal ze weer eens opzoeken

7. danip

danip Niet meer actief

Hier bv YouTube - Leren haken, de basis.

Mijn moeder heeft me de steken geleerd. Die moet je inderdaad wel eerst weten voor je aan een patroon begint ;) Dobbel kan het ook wel goed uitleggen, dus misschien weet zij nog wat handige sites/filmpjes? :)

8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik ben de draad nu even kwijt, haha nee gekheid.
    Het los en vast lukt me wel ik zal morgen die stokjes nog even oefenen.
    Ik verdiep me er morgen wel even verder in, ga nu eerst naar bed. Ben niet helder meer nu;)
    Bedankt voor de moeite.

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nou enige wat je moet weten is sc, en dat betekend gewoon 1 vaste haken,

sc is dus vaste
    dec is minderen
    inc is meerderen
    ajustebel ring is machise ring,

sc dec every 4th - 24 betekend, elke 4de en 5de steek samen haken, dec, betekend minderen.
    als er staat 3th, is het elke 3de en 4de steek samen haken,

met inc is het
    . sc inc every 2nd betekend, 2 vasten in elke 2de vaste haken, aantal steken wat er dan achter staat, is hoeveel steken je die ronde als je klaar hebt moet hebben,

tip koop paperclips en steek die naar elke toer in je eerste steek. zo kan je en je toerne tellen en makkelijk je steken tellen.

stokje he je niet nodig in dit patroon, het zijn gewoon allemaal vasten zoals bijna altijd met knuffels haken.

10. mamaikke0604

6 feb 2011
    75
    0
    0
    in de zorg
    Deventer
    Kun je ook leren haken als je linkshandig bent????Voor linkshandigen is het vaak moeilijker dan voor rechtshandigen.

Ik ben dus linkshandig

11. @ Danip, ik volg je inmiddels al. Heb ook een blog bij blogspot geloof ik..

@ Dobbel bedankt voor de uitleg. Ik zat daar ook even tegenaan. Wat die "code's" betekenen!! Maar geloof dat ik er nu wel uitkom..

Zo.. Dat haken is ook goed voor de lijn. Ben er zo druk mee, dat ikgeen tijd meer heb, om te snaaien. HAHA..

@ Mariska, ik vond deze website...
    50 haken leren haaktips haak lessen haakles leren haken

Ik ga daar even neuzen.. Mss heb jij er ook wat aan..

12. danip

danip Niet meer actief

Ja hoor, dat kan zeker! Er zijn ook filmpjes over te vinden op youtube. YouTube - Left Hand Crochet - How to Crochet 101: Left Hand Single Crochet en YouTube - Left Hand Crochet - How to Crochet 101: Left Hand Half Double Crochet (en nog veel meer)

@ Ingrid: wat leuk dat je me volgt :) Dit is ook blogspot, maar ik zie bij jou geen blog staan?

Ik ga vandaag een gestreepte tas maken... hoop ik.. :D

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    je kan als linkshandige jezelf ook gelijk aanleren toch rechtshandig te gaan haken, zijn er veel die dat doen.

verder is er op youtube ook filmpjes te vinden voor mensen met linkshandigen, moet je daar even zoeken.

schoonzus heb ik pas ook leren haken, en die is ook linkshandig, ging best vlot.

14. lea

lea Fanatiek lid

wat grappig dat jullie allemaal zo fanatiek zijn!! Ik gisteren de hele dag ieder vrij moment ff gehaakt en een blaar had ik een tijdje terug ook hihi. ( volgens mij las ik dat bij iemand)

inmiddels heb ik 4 grannys af!:D

15. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik zag in de folder van Kruidvat dat ze vanaf dinsdag een klein haakpakketje hebben voor maar 2,49 euro. :D
    "Keuze uit bloemen of diertjes. Inclusief wol, haaknaald en duidelijke werkomschrijving."

16. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Hey, das leuk! Gaak ff kijken dinsdag. Bedankt voor de tip.

17. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Das voor mij ook wel handig die 50 haaktips, bedankt:)

18. mamaikke0604

6 feb 2011
    75
    0
    0
    in de zorg
    Deventer
    Brrrrr,nu heb ik een haaknaald en garen en nu krijg ik het niet voor elkaar,BRRRRRRRRRRRRR

19. @ Danip, oeps foutje. Stond idd nog geen link in mijn profiel. Nu wel al het goed is..

Ik ben inmiddels aan mijn 6e Granny bezig.. GAat lekker. Morgen ff weer naar Zeeman voor andere kleurtjes wol. Rood/wit wordt een beetje saai.. Wil ook voor blauw, zwart en groen gaan. Mss ligt er ook wel geel.
    Ik kan trouwens prima uit de voeten met de wol van Zeeman..

Leuk die aanbieding van Kruidvat.. Ga dinsdag of woensdag ook ff kijken...

20. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    zal hem hier ook nog ff plaatsen.. mijn kussen is af!

Deel Deze Pagina