Beste UWV, Vanaf 18 mei 2015 is mijn zez-uitkering ingegaan. Ik heb zojuist mijn eerste betaling ontvangen, maar dit is, geloof ik, geen volledige maand betaling. Klopt het dat de zez per maand achteraf wordt uitbetaald? Dus heb ik nu een betaling van 18-5 t/m 31-5 ontvangen? Alvast bedankt voor jullie antwoord. Groeten, mnsy
als ik inlog op mijnuwv.nl, vind ik bij "mijn documenten" een betaalspecificatie van mei 2015. Hier staat echter dat het gaat om een wazo uitkering, en geen zez. Zit hier verschil in?
Beste Mnsy, Je hebt vragen over de betaling en specificatie van je ZEZ-uitkering. De ZEZ-uitkering valt onder de Wet Arbeid en Zorg. Daarom staat er op je specificatie dat je een betaling van een WAZO-uitkering hebt ontvangen. Eigenlijk is dat ook zo maar dan voor zelfstandigen. De betaling van de ZEZ-uitkering wordt eens per maand rond de 23e van de maand gedaan. Je hebt dus nu inderdaad een betaling van 18 mei tot en met 31 mei gekregen. Actuele informatie over de betaling van de ZEZ-uitkering vind je hier. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare