Hoi! Ik heb een tweeling van ruim 6 maanden en zij krijgen al enige tijd fruit en groente. Fruit maak ik zelf..pureer de boel en heb zo een voorraad. Zij krijgen hier 5 dessertlepels van. Is dit genoeg of meer aanbieden, ik denk dat het gelijk staat aan een half potje ( 100gr ) Groente is een andere issue..want nadat ik ze potjes heb gegeven wil ik het nu zelf maken..pureren van worteltjes, spinazie, sperziebonen ( met peer ) maar dit moeten ze niet..althans mn dochtertje heeft er meer moeite mee als mn zoontje..ik doe er een scheutje opvolgmelk bij..appelmoes..maar niks wil baten..wat een beste teleurstelling voor mij is . Nu heb ik maar weer potjes gehaald zodat ze toch groente binnen krijgen en dit gaat wel. Moet ik dit gewoon nog even blijven doen..of toch vers blijven aanbieden net zolang tot het wel lukt. Overigens krijgen ze van groente ook 100gr, genoeg? En indien dit genoeg is..wanneer weet je of de tijd rijp is om meer aan te bieden..200gr..en wanneer gaat dit als hoofdvoeding dienen..en word de fles met name de laatste steeds meer bijzaak? Verder krijgen ze nog 4 flessen..en ik weet dat ze een broodje mogen of bv liga..maar dit schiet er weleens bij in omdat ze tussen de voedingen door ook nog hazeslaapjes hebben..of het ligt anders te dicht op een fles/groente/fruit voeding. Graag hoor ik hoe anderen het doen
Genoeg is als ze zoveel eten als ze willen op deze leeftijd. Het ene kind heeft genoeg aan twee likjes, en de ander wil meteen 2 of 3 eetlepels, is allebei OK. Heb je er al eens over gedacht om verse groente niet te pureren, maar in stukken om te pakken aan te bieden? Dat smaakt weer heel anders en lijkt niet op een potje.