Wat had jij aan op de sol. gesprek?

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ben benieuwd;)
    Ik heb het idee dat het steeds informeler wordt qua kleding. Of heeft dat te maken met welke sector? Denk dat de zorg enz wat makkelijker is wat dat betreft.

2. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik had 2 jaar geleden een nette zwarte broek aan met een wit blousje.

werk nu al 2 jaar op kantoor.. maar geen idee of dat nu informeler word? of dat het aan de sector ligt.

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik had 2 jaar geleden gewoon een spijkerbroek met nette schoenen en een leuk truitje met korte mouwen :D ben aangenomen dus wat dat betreft was het helemaal goed haha Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor functie jij naar solliciteert. Als je bijv als secretaresse wilt solliciteren dan is het wel nodig misschien, om in een mantelpakje of nette rok met witte blouse te verschijnen .

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had vorige maand een spijkerbroek aan, laarsen eronder. een bloesje met een ribjasje erover.

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik had twee jaar geleden een spijkerbroek, nette laarzen en een zwart bloesje aan. Was overigens sollicitatie voor een kantoorbaan..e nben dus aangenomen;)

6. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Het ligt er, denk ik, inderdaad erg aan naar welke functie je solliciteert.
    Ik had in augustus (hoogzwanger) een leuk zwangerschapsjurkje aan, met een vestje en een legging. (Kantoorbaan)

7. noukie89

noukie89 Niet meer actief

als ik zou solliciteren zou ik echt wel netjes voor de dag komen vroeger toen ik nog wel eens moest solliciteren deed ik een skinny jeans aan met bloes en jasje er over

8. Within

Within Niet meer actief

Ligt er aan. Vaak een nette spijkerbroek, mooie schoenen eronder en een blouse/jasje

9. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik had vorig jaar een spijkrrokje (donkere wassing) met een grijze legging en zwart shirtje en laarzen. Was voor een helpdeskfunctie en aangenomen.

10. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Ik had een nette zwarte broek en zwart-wit geruit bloesje aan.
    Ben toen ook aangenomen! :)

Een nette (donkere) spijkerbroek met een bloesje en jasje erop kan ook!

11. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Indien ik nu een sollicitatiegesprek zou hebben dan zou ik een toch echt wel een (mantel)pak aantrekken danwel een nette zwarte broek met een gilet...

12. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik had een zwarte jurk met riem, legging en laarzen aan.

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Het ligt er denk ik aan waar ik zou solliciteren. Van de zomer ben ik op gesprek geweest bij een advocatenkantoor voor de functie van secretaresse. Toen had ik aan een donkergrijze pantalon, zalm roze hemdje, witte blouse en zwarte pumps. Maar als ik voor een administratieve functie ergens zou solliciteren zou ik een nette spijkerbroek met een blouse of jasje en mooie schoenen aantrekken.

14. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

ik heb eigenlijk altijd een nette zwarte broek en een blouse wit met zwarte strepen aan. Soms nog een net jasje erop maar altijd hetzelfde. Alleen voor de functies waarbij ik bij de bakker ging solliciteren dan een spijkerbroek

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hangt van het bedrijf af. Ik heb tot nu toe altijd een nette pantalon aan gehad. In het begin was het met witte blouse en een colbertje erover. Soort van 'pak' dus. Laatste keer was het wat speelser, wel met pantalon en jasje, maar met een hardroze truitje erop met een klein colletje.

16. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

broekpak met blouse

mantelpakje is niets voor mij. ik voel mij zo ongemakkelijk in een rok.

ik zou ook graag in een rok met legging lopen maar het is niets voor mij hoewel ik zwaar jaloers ben op andere vrouwen die zich wel zo leuk kunnen kleden.

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik had ruim 2 jaar geleden een simpel zwart jurkje aan, tot iets boven m'n knieën. En daaronder zwarte laarzen. Niet supernetjes, maar ik was hoogzwanger, dus kon niet veel anders meer aan ;). Wel aangenomen overigens.

18. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Leuk om te lezen! Je ziet toch wel dat een spijkerbroek nu steeds gewoner wordt om te dragen tijdens je soll. Kan me herinneren dat dat tijdens mijn studie echt not done was. Toen hadden vrouwen meestal wel een matelpakje aan:D

Ik heb morgen een soll gesprek en doe ook een donkere spijkerbroek met een blouse en jasje aan.
    Pff echt een hele lange tijd geleden dat ik zo'n gesprek heb gedaan zeg!

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Leuk om te lezen dat er sommigen zelfs hoogzwanger zijn aangenomen! hoe kregen jullie dat voormekaar? haha tips tips aub

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Spijkerbroek, shirt en vestje.

Deel Deze Pagina