Voor de 1e keer naar de peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jusi, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Vandaag heb ik mijn zoontje voor de eerste keer naar de psz gebracht, maar jeetje, wat is dat moeilijk! ;)
    Niet het naartoe brengen, maar het weggaan dan. Je wéét gewoon al dat ie zal gaan huilen, en je moet dan stoïcijns doorlopen en gaan. Pff, moest wel even een traantje wegpinken in de gang hoor!
    Gelukkig was ik niet de enige moeder die er moeite mee had. ;)

De leidsters zouden bellen als het niet zou gaan, maar ik heb geen telefoontje gehad dus dat is goed nieuws.
    Maar wat een rare ochtend zo! Heb van de gelegenheid maar gebruik gemaakt, en boven alles gepoetst. Zo nog even naar de winkel, en dan is het alweer bijna 12.00 en mag ik mijn grote kleine jongen weer op gaan halen. :)
    Ik ben zó benieuwd hoe hij het heeft gedaan!

Zo, dit lucht op. :p

2. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    OOOOOO spannend zeg.
    Ik ben gister voor de intake geweest en mijn dochtertje gaat 16 sept voor het eerst.
    ik zie mezelf ook huilend het lokaal verlaten. Vind het ook zooo moeilijk.
    maar fijn dat je geen telefoon hebt gehad, is een goed teken!!!
    Ben benieuwd hoe hij het heeft gehad.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoe is het gegaan?

Ben heel benieuwd, hier hebben we 22 september de eerste keer :D

Lucas loopt al tijden langs het gebouw
    'Lucas ook naar school, paar weekjes!'

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Toen ik hem ging halen, was ik 1 van de laatste ouders die naar binnen liep. Ik zag hem zo een beetje rondkijken, en toen ie mij in de gaten kreeg begon ie heel hard te huilen.
    Ik denk een soort van opluchting, dat ik er weer was.
    Volgens de leidsters is het verder allemaal goed gegaan, en had ie niet zo lang gehuild.
    Alleen weet ik niet wat hun onder 'niet zo lang' verstaan. ;)
    Nu mag ie vrijdag weer gaan, pff.. Valt niet mee he, loslaten. :p:)

5. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ Jusi hahahaha als ze het niet lang vonden, was het vast ook niet lang :p Ze zijn wel wat gewend op de psz. Ben benieuwd hoe het vrijdag gaat.

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hee Joyce, jij ook al hier. :p

7. Mijn meisje zit nu bijna een jaar op de peuterspeelzaal.De eerste paar keer heb ik mij tot op de fiets groot gehouden.
    De juf moest haar steeds van mij afpellen,verschrikkelijk was dat.
    Nu gaat ze mee heel veel plezier na de peuterspeelzaal.

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Lijkt me erg rot ja, als ze gaan huilen. Tot nu toe nog nooit gehad, ze gaat sinds maart.
    Ze heeft wel best een tijd moeten wennen, dat ze nog niet echt open was naar de juffen. Maar de laatste tijd (voor de vak) ging dat stukken beter.

Ik heb er dus ook nog nooit moeite mee gehad, ze heeft ook altijd aangegeven dat ze t leuk vindt en graag wil gaan. Kennelijk waren we er allebei erg aan toe!

Volgende week is de vakantie hier afgelopen en ze heeft het echt gemist. Ze vraagt er veel naar en ik heb nu maar een afstreepkalender gemaakt ;) Nog 6 nachtjes!

9. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik ben vrijwilliger op een speelzaal.Mijn oudste dochter had nooit gehuild.Die rende meestal naar binnen en had geen tijd voor een kus.En als ze weg wilde vond ze dat niet leuk.

We hebben allerlei kindjes die vaak huilen.
    Vorige en deze week een meisje,die eventjes huilde.Maarja zo na 6 weken vacantie en bij mama zijn is ook niet niets endan moet je weer wennen.
    We hebben ook een tweeling hier,die maand na maand huilde.Ook de moeder een tijdje bij gehad.En toen ze weg ging weer huilen.Dit heeft een maand of 3 geduurd.Inmiddels zijn ze bijna 4 en mogen ze naar de basisschool en ze hebben het hier super naar hun zin.

Dus ja het is even wennen voor die kindjes.Een nieuwe juf,nieuwe kindjes.allemaal indrukken

10. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Mijn dochter mag 16 september voor het eerst. Ben benieuwd hoe ze het vindt (en hoe ik het vind, haha). Wat worden ze toch snel groot...

11. Alita

Alita Niet meer actief

Hey,

Mijn dochter gaat nu deze week de tweede week....
    Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet zo moeilijk had maar ik kan het wel begrijpen hoor.

Hier heeft ze ook niet gehuild ze wilt zelfs niet naar huis...dus het gaat prima!

Wel weer zo`n mijpaal he...naar de psz.....

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn dochter heeft vorige week voor het eerst een uurtje gewend. Zij heeft volgens de leidsters af en toe gehuild, maar niet veel/lang. Alleen bij het ophalen toen ze me zag moest ze wel hard huilen. Volgens de leidster heel normaal. Is gewoon alle spanning die eruit komt.

Volgende week maandag mag ze voor het eerst een ochtend. Dan brengt papa haar weg. Ik ben benieuwd.

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Het is net of ik mn eigen verhaal lees;)

Mijn dochtertje is gister voor het eerst naar de peuterspeelzaal gegaan. Ik zag er vreselijk tegenop maar had het er met haar over gehad en ze wilde ook heel graag want toen we er waren moesten we nog even wachten maar ze riep al: "peuterspeelzaal toe!"
    Eerst gezellig even samen een boekje gelezen en alles ging goed en met weggaan gelukkig geen problemen. Maar toen ik haar weer op kwam halen zei de juf al dat ze erg moest wennen en toen ik binnenkwam stond ze in het midden van de kring en toen ze me zag riep ze heel hard: "mamaaa!" en ze moest huilen:( Ze had die ochtend ook best wel wat gehuild en wilde niet veel. Maar ze zeiden ook dat dat wel goed zou komen en dat het gewoon heel erg wennen is. Ik hoop maar dat het gauw beter gaat want pas wanneer ik zie dat zij het leuk vindt ga ik het ook leuk vinden.

14. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Spannend hoor. IK weet hier ook de eerste keer nog goed. Zag er ook als een berg tegenop. Maar J. liep de "klas" binnen, zag kindjes en speelgoed, ging spelen en keek niet meer naar me om.
    Hier is het de gewoonte om er de eerste keer een uurtje ofzo bij te blijven, beetje kletsen met de leidsters en observeren. En toen ik na dat uurtje wegging, was hij bijna te gehasst om me een kus te geven, en snel weer verder spelen!

15. Alita

Alita Niet meer actief

ik ben eigenlijk niet lang gebleven? De leidster vroeg het wel maar ik zei nee hoor zij blijft lekker alleen...niet dat i niet wilde maar ik dacht straks wilt ze de volgende keer ook dat ik blijf..

16. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn meisje mag de 8e voor het eerst, ik ben erg benieuwd hoe ze het zal vinden. Nu zwaait ze mij altijd uit als ik naar mijn werk gaat en oma er dan is. Ook is ze andere kindjes gewend om haar heen. Ze is enigst kind, maar zit wel op de gym en veel kindjes in de omgeving die zeer geregeld hier komen of wij daar. Hopelijk zal dat schelen! Al denk ik dat ik er wel moeite mee zal hebben om haar inderdaad los te laten! En het zal wel even een rare ochtend zijn, zo zonder mijn kleine meisje. Ben dus benieuwd! Spannend!

17. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Wij hebben vandaag ook onze dochter ingeschreven en ze heeft ongeveer een uurtje mee gespeeld. Ze zag ons al helemaal niet meer staan hihi.

Ze mag 4 oktober voor het eerst en ik voorzie niet veel problemen maar ja dat weet je pas echt als ze echt daar zijn een ochtend zonder mama.

18. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier mag de middelste morgen voor het eerst eigenlijk moest ze vandaag maar dat gaat niet en maandag heel de dag. Ik vind het zelf niet leuk en weet dat zij zal gaan huilen en ze gaat vaak in mijn armen liggen en noemt zich dan mama's kleine baby en dat is ze eigenlijk ook nog steeds. haha

19. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    Mijn zoontje gaat maandag ook voor het eerst, ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan.

20. Alita

Alita Niet meer actief

succes!!

Deel Deze Pagina