Toch nog een aantal kindjes meer die voor het eerst gaan! Maar aan de banners te zien, lees ik wel dat ze hier al best vroeg mogen, met 2 jaar. En hier mogen we ook niet blijven hoor, de eerste keer. Wij mochten alleen een uurtje komen wennen, en toen mochten de ouders er wel bij blijven. Morgen mag mijn zoontje weer... Pff, ik zie dr wel een beetje tegenop. Vooral omdat mijn schoonmoeder hem gaat halen, omdat ik morgen de hele dag moet werken. Hopelijk is het allemaal niet té verwarrend voor hem, maar helaas kan het niet anders. Ik ben allang blij dat ik hem zelf weg kan brengen! Normaal gesproken begin ik namelijk om 7.00, maar nu mocht ik later komen om Kenji weg te brengen.
En ja hoor, ook mijn zoontje is vandaag voor het eerst naar de peuterspeelzaal, en ook ik moest niet in de gang maar in de auto een traantje wegvegen. Kind was zo heerlijk aan het spelen. Wel moet ik hem wat eerder halen, voor zijn eigen gemoedsrust zeiden de leidsters. Als ik kom als de andere moeders zijn er al dan kan hij bang worden dat hij mij nog niet zit, dus wordt om 10 voor half 12 weer verwacht... Ik ga nu maar gauw boodschappen doen en de badkamer, want dat is hard nodig...
Hier afgelopen dinsdag voor het eerst geweest!! We lopen naar binnen, leidsters zegt dat we nog wel even kunnen blijven om met haar rond te kijken ed. Na 1 minuut worden we zo wat de deur uitgekeken door onze dochter. Ik zeg "papa en mama gaan weg" en uit haar mond komt alleen maar "Ja, dag!!" en ze loopt zo naar het glijbaantje om te gaan spelen. Komen we haar ophalen, verwacht ik eigenlijk een kind dat op me af komt rennen en "Maammmmmaaaa" roept. Nee hoor, ze wilt niet van de leidster haar schoot af en uiteindelijk krijg ik haar met luid gemopper mee naar huis!! Pfff, zo kan het dus ook gaan!!! Maar ik moet wel zeggen......liever zo, dan dat ze staat te huilen als je weggaat!!!
weggaan was hier geen probleem, maar ben hem net wezen halen en hij zat huilend bij de juf op schoot 'mama mama mama'. Aw zo zielig. Hij sprong gelijk in mijn armen. Heerlijk zo'n ventje. Volgens de leidster heeft hij veel naar mij gevraagd en regelmatig gehuild. Volgende keer moet ik nog duidelijker maken dat ik wegga. En even voor het raam gaan staan zwaaien. Nou we zien het wel weer.. Hij is nu weer heerlijk thuis en ligt als een roosje te slapen...
Even gekopieerd van mijn www van Hyves: Pfff... Wat een drama vandaag met Kenji op de psz. Vanochtend had ik hem al verteld dat we gingen spelen met de andere kindjes, en toen begon ie al te huilen. Op de psz hebben ze hem van me over moeten nemen omdat ie zo huilde. Om 11.00 hebben ze gebeld of we hem wilde komen halen, omdat ie niet naar binnen wou na het buitenspelen en weer heel hard huilde. Ze kregen hem maar niet stil.... Schoonmoeder heeft hem opgehaald en bij hun thuis was alles weer goed. @ wat een dag!!
JaDaar zat ik ook al aan te denken idd.. Ik ben er helaas niet bij want ik moet werken maar mn mannetje gaat met hem meetoch denk ik wel dat ons zoontje het op het moment nodig heeft dat papa even blijft. Hij moet maar even kijken hoe het gaat.
Ja de leidsters weten dan ook natuurlijk wat ze moeten doen als een kindje huilt...en huilen ze te erg wordt je gebeld! Ik ben liever zo dat ik gelijk doe zoals het moet zeg maar....maar dat ligt natuurlijk aan je kindje zelf Ik kan me voorstellen dat je dan de volgende keer als kind ervanuit gaat dat mama of papa dan ook blijven...
Hier gaat mijn zoontje in oktober voor het eerst. En ik vind het echt zo spannend! Hij is in mijn ogen nog zo een klein ventje, die nu al naar schooltje gaat. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden, gezien hij toch wel erg veel aan me hangt.
Nou, ik zit hier ook nerveus te zijn op m'n werk hoor! Kyra is vanochtend door papa naar de PSZ gebracht. Is haar 2e keer en deze keer nog een uurtje "wennen". Papa vertelde dat ze toch wel moest huilen bij het achterblijven Hij mag haar rond 10:00 uur ophalen en dan hoor ik hoe het geweest is en of ze dus woensdag weer mag komen. Pfff...vind het ook zo zielig als ze moeten huilen, maar misschien moet ze er gewoon even doorheen bijten en went ze er snel aan..
He bah, dat wil je niet horen als moeder zijnde he? Wat gaat er nu verder gebeuren? Mag hij nog een keer wennen, of wordt het wachten tot hij wat ouder is?
Dat vraag ik me af he..........nu heb ik een super makkelijk meisje, maar dat is ze ook alleen maar omdat ik haar altijd alles uitleg en vertel! Zo heb ik haar dus ook verteld van te voren dat we naar de psz zouden gaan, dat ze daar lekker kan spelen met andere kindjes, dat mama en papa dan naar huis gaan en Kyra daar blijft om te spelen en dat we haar dan daarna weer ophalen. Vervolgens kijkt ze ons daar de deur uit en gaat het gewoon zo goed, dat de leidsters zich afvragen of ze echt nog nooit eerder naar een creche of kinderopvang is geweest, omdat ze zich zo goed aanpast, alsof ze het al jaren doet etc..... Dat zeg ik, mijn meisje is heel makkelijk, maar vraag me dus af aan mama's van kinderen die huilend achterbleven, hebben jullie je kindjes het echt goed uitgelegd en verteld wat er ging gebeuren???
Nou hier precies hetzelfde verhaal....ik heb haar duidelijk verteld wat ze daar gaat doen en dat ik naar huis ga...ik heb het zo gedraaid dat ze zich wel heel erg stoer voelde dat ze daar alleen bleef Ze is vrij verlegen maar ik heb geen problemen gehad met haar
Ja hoor, het is haar duidelijk uitgelegd dat ze naar het schooltje gaat en daar met kindjes gaat spelen. Papa heeft haar bij het wegbrengen duidelijk verteld dat papa nu boodschapjes gaat doen en Kyra met de kindjes gaat spelen en dat papa haar straks weer komt ophalen. Het is gewoon per kind verschillend. De een is wat gedurfder als de ander, is echt per karakter verschillend. Het ging al iets beter, ze moet gewoon erg wennen en blijft nog wat bij de leidsters in de buurt, maar ze is niet continu aan het huilen. Woensdag mag ze een ochtend, ben benieuwd!
zeker je hebt helemaal gelijk ook ligt het aan het karakter! Maar ook is het denk ik goed om duidelijk uit te leggen wat er gaat gebeuren....anders kan ik me voorstellen dat je kindje het niet leuk vindt... Maar het gaat al een stuk beter he super!!! Als ze eenmaal doorhebben dat het er eigenlijk best leuk is zal het snel beter gaan denk ik..
Bij mijn zoontje is het ook een beetje raar gegaan hoor, de 1e 2 weken dat hij daar was heeft hij niet gehuild en daarna begon het en het heeft ook nog wel ff geduurd, maar moet er wel bij zeggen dat ik op het moment dat hij naar de psz ging hoogzwanger was, dus misschien dat het daar aan lag.
@sam: hij staat je prachtig! ons mannetje is vanmorgen voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest! Papa was mee want ik moest werken. Papa is een uurtje gebleven en hij vond het prima dat ze toen gingen. NaAfloop belde hij me helemaal blij op mijn werk op, hij vond het super leuk! Gelukkig! Ben blij dat het zo goed is gegaan.
Hier ook goed verteld wat hij ging doen etc.. HijZit ook een dag in de week op kdv, dus dat scheelt veel natuurlijk! Maar heeft net even een periode van verlatingsangst achter de rug dus was er wat bang voor!
Ja hoor, ik had goed uitgelegd wat er ging gebeuren. Niet een dag van tevoren, maar wel die dag zelf. Maar hij is gewoon een kind met 'een gebruiksaanwijzing', om het zo maar te zeggen. Hij is zeker niet makkelijk, én daarbij ook nog eens een mama's én papa's-kindje. Vandaag ging het iig wéér niet op de psz. Om 9.00(!) belde ze al op, of ik wilde komen want Kenji bleef huilen. Of ik dan met hem wou gaan spelen daar zodat ie los zou komen. Nja, dat lukte wel, en uiteindelijk ben ik ook tot 12.00 gebleven. Maar dit vind ik eigenlijk ook niet de manier. Want de leidsters verwachten min of meer dat we het a.s. dinsdag weer zo gaan doen, maar daar ben ik het nog niet helemaal mee eens. Dus... als iemand tips heeft??