Helemaal niet stom hoor, heel logisch. Het is zo irritant dat je maar een korte periode tijdens je cyclus erg vruchtbaar bent, dan gaat het denk ik al snel als "verplichte" kost aanvoelen. Helemaal als je al een tijd bezig bent dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment er ook wel helemaal zat van word. Nu maar hopen dat ze er snel achter komen waardoor het nu niet meer lukt, misschien is het wel makkelijk te verhelpen Hou ons op de hoogte he!!!
En wat zei de HA hierop? Ik ben nl ook best bang minder vruchtbaar te zijn omdat ik rook.. Zal ook wel terecht zijn maar goed ik ga ook stoppen als ik posi test...tenminste dat ga ik serieus proberen. Wat fijn dat je doorgestuurd wordt he! Fijn ook dat je HA lief was. Hopelijk kan er snel een evt oorzaak gevonden worden en daartegen behandeld worden zodat het maar snel raak mag zijn!
Hoi Ninetje De HA zei dat er nooit bewezen is dat je niet zwanger kan raken als rookt. Een feit blijft, wat iedereen weet, dat het ongezond is. Maar hij vindt het erger als je rookt als je zwanger ben. Dus ja, veel verschillende adviezen. Groet RuBaKiWe
Deze site kwam ik tegen: http://www.zwangerstraks.nl/roken.php Er spelen naast het roken natuurlijk nog zoveel anderen factoren mee, maar het roken KAN misschien net de druppel zijn. Maar nogmaals succes!!!
gelukkig pakt het positief uit en word je gelijk door gestuurd en mannetje gecrontroleerd hopen dat er nu iets uit komt zodat je snel in blijde verwachting ik ben 3 jaar gestopt met roken heb ik bewust voor gekozen maar ik vind dat ieder dat voor zich moet weten wel of niet is altijd beter niet te roken omdat je risico's als je rookt groter zijn dan als je niet rookt we wensen je van deze kant succes groetjes maria
Fijn meisje dat het bezoek aan de HA is meegevalllen. het klinkt of hij jullie goed wil helpen. Hopelijk kunnen jullie snel een oplossing vinden!
Veel sterkte he! En goed dat je een verwijsbrief hebt gehaald. Ik ben een paar maanden geleden je voor gegaan..... Ik moet wel zeggen dat de ha mij wel meer gerust kon stellen en dat ik nu blij ben dat er iets gedaan gaat worden. Sterkte En ik hoop dat je uitslagen gewoon goed zijn
gelukkig heeft hij jullie doorgestuurd dat zal wel een hele opluchting wezen heel veel liefs samantha
Ik begrijp dus dat jullie 7 jaar onbeschermt gevreeen hebben? Jeetje... Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt! Succes!
ik heb ook nog nooit de pil gebruikt en nog nooit met condoom gedaan (in het begin wel) want mijn vriend was de eerste liefs samantha
He tigger, we hebben geloof ik een paar maanden met condoom gedaan. Maar dan is de lol er snel af. Als ik het zo terug lees, is zeven jaar best lang inderdaad. Maar we zijn pas vanaf aug 2005 serieus aan het klussen Maar inderdaad nooit per ongeluk gelukt.. Ik wacht rustig m'n 1e bezoekje af bij de gyn. Wez ullen zien. Groetjes RuBaKiWe
Hi RuBaKiWe, Fijn dat je HA er vaart achter gemaakt heeft, onzekerheid helpt nergens bij. Ik zelf heb 10 jaar geen pil gebruikt omdat ik ze op een gegeven moment niet meer wilde, voelde gewoon niet goed in mijn lijf. Mijn hubbie heeft altijd goed opgelet wilden toen nog geen kinderen. Maar toen we voor het eggie gingen was ik zo zwanger van mijn zoontje. Kan dus heel goed begrijpen als het maar niet wil lukken, je hoeft niet te ontpillen en zo dat je twijfels alleen maar toenemen. Na mijn bevalling heb ik 3 jaar mirena spiraal gehad en in jan 06 eruit laten halen. In april was ik weer zwanger maar helaas mk Gyn brengt misschien meer duidelijkheid en hopelijk is het alleen een kwestie van geduld Succes liefs
Fijn dat je meteen werd doorverwezen heel veel succes bij gyn hopelijk krijg je meer duidelijkheid. Heel veel succes. Piglet
Hi RuBaKiWe, wat een goed topic! Ik denk dat heel veel meiden tegen het moment opzien dat ze naar de HA moeten. Fijn dat de HA het zo goed heeft opgepakt. Dan heb je ook weer het gevoel dat je een beetje het heft in eigen handen krijgt, dat er weer wat gebeurt. Veel succes bij het verdere traject!
wat heerlijk om al die berichtjes te lezen. Bedankt. Ik zit pas 2 dagen bij dit forum maar voel me echt begrepen. Ik voel me beter. Lekkerder in m'n vel. Soms heb je het idee dat je niet begrepen wordt door vrienden en collega's. Het afgelopen jaar heb ik verschilllende malen naar m'n hoofd geslingerd gekregen van:'Goh, jij nog niet aan kinderen, je bent bijna 5 jaar getrouwd, 29 jaar en je man 32' Je zou ze soms wat doen. Zelf ben ik geadopteerd met 6 weken uit een warm land, mijn moeder (nederlandse) kon geen kinderen krijgen. Best zuur dan, dat ik nu ook zo loop te tobben..... Het blijkt wel weer dat je GEEN KINDEREN NEEMT!!!! Maar.... hoopt en probeert ze te krijgen. En je niet kan plannen, maar moet afwachten.....
dat ben ik helemaal met je eens RuBaKiWe je neemt geen kinderen je hopen dat je ze krijgt fijn te horen dat het beter met je gaat het is ook best moeilijk om de stap te maken naar de HA wanner mag je naar de gyn en laat je ons weten hoe het is gegaan bij de gyn heel veel succes
het ziekenhuis zou ons bellen voor een afspraak. Volgende week moet manlief wat brengen. Jullie horen het zeker wanneer ik moet. Groet RuBaKiWe
RuBaKiWe, vreselijk is dat hè, al die bemoeienis van je omgeving. Ik vind het helemaal niet erg als mensen vragen of ik kinderen heb, maar die belerende opmerkingen die je erbij krijgt: "goh, je kunt niet eeuwig blijven wachten hoor, jullie zijn immers al aardig op leeftijd." of, ook een hele leuke: "weet je wel dat de kansen op een kind met een handicap groter worden naarmate je ouder zwanger bent?" Alsof we dat zelf nog niet bedacht hadden! Ik heb een tijdje op de vraag of we kinderen hebben geantwoord: "nee, helaas niet" maar dan krijg je van die meewarige blikken of zelfs verhalen over hoe het bij een ander stel na x-keer IVF toch nog gelukt is. Ook niet alles. En al die opmerkingen hakken er extra in, als je er zelf bewust mee bezig bent...
Ja, ik vind dit ook een goede topic! Ik "moet" binnenkort ook een afspraak maken bij de HA. Ik ben in november gestopt met de pil en ben nu nog maar 3 keer ongesteld geweest. Dat schiet niet echt op! Mijn man heeft de HA gisteren even gebeld (ik durf niet zo goed te bellen ) en de assistente zei dat we "gewoon" even langs moeten komen voor wat testjes enzo! Ik hoop dat ik iets krijg waardoor ik weer een normale cyclus krijg! En als het zwanger worden dan nog niet lukt moeten we idd maar testjes laten doen! Ik vind het SUPER eng om te gaan, heb ook nog geen afspraak gemaakt, maar ik weet dat het moet! Dit is ook niets! Fijn om te lezen dat het bij jou mee viel RuBaKiWe!!! Succes! X