Vroeg testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door liefsvanmama, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik vroeg me af, hoe vroeg testen jullie wel eens. Zit dit maal op een erg ongeduldig wachtbekken. ;)
    Vrijdag hebben we een etentje met vrienden, waarbij ik geen rood vlees e.d durft te pakken, want stel dát....:D
    Dan is het 10 dpo. Zou ik vooraf even testen? Er is natuurlijk best kans op een negatief resultaat die later alsnog positief wordt toch?

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Meestal ben ik niet zo'n vroege tester, maar deze maand zat ik in precies dezelfde situatie als jij en heb ik op 10dpo getest alleen dan om te weten of ik een wijntje kon drinken. Antwoord was 'nee' :D. Het nadeel van het vroege testen vind ik wel dat je daarna nog veel meer en langer in spanning zit. Als je test positief is, is het natuurlijk altijd de vraag of het goed blijft gaan en als je test negatief is weet je eigenlijk nog niets, maar ben je wel meer gespannen om straks toch een positieve te krijgen (ik tenminste). Bij mn dochter testte ik 13 dpo en die 3 dagen maken toch wel uit voor mn gevoel. Wanneer je ook test, ik hoop dat hij positief is. Veel succes!

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Bij mijn zoontje testte ik netjes op nod negatief en een week later pas positief.

Bij mijn bbz testte ik op 10 dpo in de avond gewoon om de "drang" uit mijn lichaam te krijgen en bleek toch een extra streepje te krijgen.

Nu wacht ik braaf tot mijn nod, maar ja, blijft moeilijk.

4. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.557
    2.025
    113
    Je hebt pas na 5 weken een bleodband met je kindje. Dus vrijdag rood vlees eten kan best hoor.
    Ik heb toen ik zwanger raakte van prinsje (maandag was nod) in het weekend nog een paar drankjes genomen, maar echt met mate omdat wij natuurlijk wel bezig waren in de mmm.

5. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Je moet doen wat het beste voelt.

Als je normaal geen voorstander van vroeg testen bent ( nadelen:langer onzeker, mogelijk onduidelijke uitslag, nog meer twijfel, etc) dan kun je het beter niet doen en lekker een visgerecht bestellen of voor de vega-variant gaan.

Als je graag wil testen, dan is het mogelijk om op 10DPO iets te zien. Het is niet TE vroeg, soms is er al een streepje zichtbaar, maar dan moet je wel een testmerk nemen waar je gevoeliger mee test. Markant detail: dat zijn niet altijd de standaard "vroege testen", maar wel bijvoorbeeld KV2V5. Uiteraard is het dan mogelijk dat je negatief test en dat het later alsnog positief is. En dat brengt je dan op het volgende: stel dat je negatief test, eet je dan alsnog wel rood vlees? Want de mogelijkheid van een zwangerschap is op 10 DPO zonder bloeding nog niet uitgesloten.

Een derde alternatief is om het vlees gewoon lekker te bestellen. Persoonlijk zou ik dat gedaan hebben ( ware het niet dat ik vegetarisch eet). Ik heb het weekend voor mijn test ook nog twee glazen wijn gedronken tijdens een etentje. Zolang je geen uitschieters maakt, en het allemaal voor je NOD is, is het allemaal geen ramp!

Eet smakelijk! En ik hoop op een prachtige streep op je test!

6. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Ik testte 5 dagen voor nod positief als t er geen 6 waren :D

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik testen ook 4 dagen voor nod posi. En dag eerder nog nega

8. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Ik test al positief 4 dagen voor de nod

9. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Nee, ik denk dat ik dan uiteindelijk toch geen rood vlees pak. Maar als het dan positief is, zou ik er nog meer op letten denk ik.
    Ik heb al eens een mk gehad en ben zo bang dat ik door rood vlees mogelijk weer een mk krijg (als ik al zwanger ben dus hè). Ik denk dat een wijntje zo vroeg niet meteen zoooo slecht is. Ook niet goed, maar gok niet dat dat een mk veroorzaakt.

Deel Deze Pagina