voor de 2e keer gezakt bij ogentest CB

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door brownielover, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nee, ze hebben geen last van de oogdruppels, die zetten ze binnen 1sec in. Ze heeft helemaal geen kans om niet mee te werken ;)

Test bij de oogarts is heel uitgebreid, en bij ons maken ze daar een heel spel van. 3d boekjes, boekjes voor kleurblindheid, ook plaatjes kijken enz, maar echt heel anders dan bij het Cb.

Ik zou het zeker doen.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.354
    113
    Haha, wel dus hoor. 1 oog gedaan, mooi niet dat die andere druppel er nog in ging hoor, moesten het ee kwartier aankijkem, maar pupil werd niet groter, dus dat oog moest nog weer opnieuw gedruppeld, ging toen wel goed gelukkig.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik lees en hoor vaak dat ze bij de oogartsen het heel leuk doen.

Cb echter vaak niet. Vandaag ook 2e oogtest en de bril deed pijn bij haar ogen omdat ze daar eczeem heeft. Ze was net 1 min bezig terwijl we een half uur zaten daar. Zegt die vrouw ik blijf niet aan de gang met je. Bah bah bah.

4. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Onze oogarts doet het inderdaad erg leuk. Ze hebben ook een speciale kinderkamer. Er hangt wat aan het plafond om naar boven te kijken voor de oogdruppels. Er is een knuffel voor op het lampje zodat ze echt ergens naar kunnen kijken.
    Oogtest bij het CB heb ik nooit met mijn dochter gehad want we hadden daarvoor al een bril.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier twee keer gezakt bij het CB. Bij de oogarts daarna twee-drie keer met vlag en wimpel geslaagd. Dus enthousiast uitgezwaaid zonder om een bril te hoeven.

Het zal er mee te maken hebben dat onze meid inmiddels wat ouder was en minder snel afgeleid was. Plus dat de oogarts helemaal ingesteld was op kinderen en het veel leuker bracht dan de ongeduldige CB-arts van de oude stempel.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier vorig jaar ook. Ze was 4.5. Eerst niet goed. Terug gekomen wel goed nu net van schoolarts en weer niet goed nu naar de oogarts en ik ben best wel boos op mijn zelf hier voor. Ik weet al jaren dat ze soms wat loenst.
    Nu volgende maand afspraak bij oogarts. Ze is wel bijna 6.

Wel niet wel niet..Pfff.

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.170
    3.053
    113
    Nederland
    Haha ja. We hadden gezegd dat wanneer ze goed mee zou werken ze een kadotje mocht uitzoeken. Eenmaal daar nadat ze dwars werd nog eens gezegd, werk nou even mee dan krijg je straks wat lekkers en gaan we in de winkel een kado uitzoeken. Maar ze zei gewoon "ik wil geen kado en ook geen lekkers".;)

Ben trouwens terug gebeld en krijg een doorverwijzing naar de oogarts.

Deel Deze Pagina