Ons zoontje is bijna 4 en in principe al ruim een jaar zindelijk. Hij heeft ook echt nooit ongelukjes maar durft niet op de wc te poepen. Nooit gedaan ook en hij houdt het net zo lang op totdat hij 's nachts in bed ligt met een luier... Overdag dus vaak buikpijn en hij wilt dan ook niet overdag even in een luier poepen ofzo...hij wilt het echt alleen in bed doen wanneer niemand erbij is. Vaak gebeurt het ook als hij slaapt en het dan dus loslaat... Ik heb nu een verwijzing gekregen voor de poeppoli maar ik vraag me eerlijk gezegd af wat zij dan kunnen doen wat een huisarts/CB niet weet of kan doen? Iemand hier ervaring mee? Wat kan ik dan eigenlijk verwachten?
Mijn dochtertje va ruim 4 loopt ook bij de poeppoli en wij hebben er echt baat bij. Er wordt daar eigenlijk alleen maar gepraat en dingen uitgelegd. Ze doen het heel leuk naar de kinderen toe. Je gaat samen met hun in hele kleine stapjes naar zindelijkheid. Ga er dus niet vanuit dat je binnen n week er vanaf bent. Ze hebben leuke boekjes en beloningssystemen. Daarnaast helpt het gewoon heel erg dat de poepjuffrouw (zo noemt ze zichzelf) uitlegt aan je kind hoe het werkt en wat je kind moet doen.. Uiteraard vraagt het ook discipline vd ouders, zij moeten het kind erbij helpen en oefenen oefenen en oefenen. Misschien kan je vast een keer met je kleintje het boekje van Joep moet poepen lezen. Gewoon op internet te vinden.
Ok, bedankt voor de reactie. Durft jullie dochter ook niet op het toilet te poepen dan? Want eigenlijk is het bij ons zoontje een gedragsprobleem. Hij is gewoon zindelijk want hij zal nooit in zijn broek poepen..hij durft het gewoon niet op het toilet...