Wat moet ik hier nu weer van denken???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Salamander, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    En weer plaats ik een nieuw onderwerp...
    Ik zal proberen om in t kort mn situatie uit te leggen:

We kregen begin nov te horen dat ik een miskraam zou krijgen omdat t hartje van ons kindje niet meer klopte. Tijdje gewacht, uiteindelijk de miskraam laten opwekken door middel van Cytotec op 20 november. Was echt verschrikkelijk! Die nacht opgenomen omdat ik enorm veel bloed verloor. De placenta bleek in mn baarmoedermond te hangen en die hebben ze toen verwijderd (via een eendenbek, zonder verdoving). Ze zeiden dat ik de volgende ochtend een controle echo zou krijgen en aan de hand daarvan zou ik naar huis mogen of misschien nog een curettage krijgen. De volgende ochtend was er uiteraard een andere gyn, die keek alleen maar in mn maandverband en drukte een keer op mn buik en zei dat ik weer naar huis mocht.
    Weken later hadden wij een klachtgesprek in het ziekenhuis omdat we vonden dat we heel erg slecht waren voorbereid en begeleid bij de miskraam. Ik gaf ook aan dat ik geen controle echo meer had gehad en dat ik eigenlijk nog steeds onzeker was. Ze wilde wel om me gerust te stellen alsnog een echo doen, en toen kregen we dus te horen dat ik nog niet schoon was. Er werd vervolgens dus een curettage gepland. Op 20 november was het zover (2 dagen na t gesprek, gelukkig vrij snel). Ze zijn lang met me bezig geweest omdat het behoorlijk vast zat. De gyn kwam daarna vertellen dat het dus zo vast zat en dat ze op een gegeven moment maar is verstopt, omdat ze anders bang was voor verklevingen. Ze gaf aan nu niet zeker te weten of ze alles nu weg had gehaald. En met die onzekerheid werd ik weer naar huis gestuurd.
    Wij waren het inmiddels zo zat dat we afgelopen vrijdag bij de huisarts om een doorverwijzing naar het UMC hebben gevraagd, voor een second opinion. Er zijn teveel fouten gemaakt in Amersfoort en daardoor is ons vertrouwen weg. De huisarts was het eens met de fouten en dat deel snapte ze wel. Maar de second opinion vond zij niet nodig. Wij hebben aangedrongen dus ze heeft het nu wel geregeld. Ik wacht nu op een brief of telefoontje voor een afspraak.

Maar nu het volgende. Ik heb 1 a 2 dagen na de curettage nog gebloed en daarna is het overgegaan in bruine en roze afscheiding. Gisteravond (hoe fijn met oud en nieuw??!!) kreeg ik opeens krampen en ontdekte ik dat ik weer helderrood aan het vloeien ben. Het is vandaag nog steeds zo, helderrood en pijn in buik en rug (echt flinke ongesteldsheidspijn). Als ik geen curettage had gehad, zou het mijn 1e ongesteldheid zijn sinds de miskraam. Maar dat lijkt me nu vrij onlogisch, aangezien met de curettage mn baarmoeder is schoongemaakt...
    Wat moet ik hier mee? Ik maak me echt weer zorgen. En dat is ook niet gek na het hele proces wat we al achter de rug hebben..
    Pff ik weet het niet meer hoor, denk erover om morgen maar weer de huisarts te bellen. Dit kan toch niet goed zijn??

Vandaag is mijn miskraam 6 weken geleden. Tot 2 dagen voor mn curettage (die dus een maand na de onvolledige miskraam plaats vond) heb ik constant gevloeid. De laatste 2 weken daarvan waren wel alleen bruine afscheiding maar toch. Toen dus 2 dagen eindelijk even geen inlegkruisje hoeven te gebruiken. Na de curettage natuurlijk weer bloeden. Dit hield 2 dagen aan en sindsdien bruine en roze afscheiding. Nu sinds gisteravond weer helderrood bloed verlies met krampen.... heb geen koorts, maar dat heb ik nooit.
    In totaal ben ik nu dus al 6 weken aan t vloeien (min die 2 dagen)!!

Pff het heeft al met al zo'n belachelijk lange nasleep, ben het echt spuugzat! Wil zo dat het nu allemaal klaar is.... en die onzekerheid maakt me echt gek. Kan het zo niet afsluiten. :(

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    He bah Salamander. Wat verschrikkelijk dat je het nog steeds niet kan afsluiten en dat je nog zo lang in deze onzekerheid moet zitten.
    Als je het niet vertrouwd kun je altijd de ha bellen,daar zijn ze ten slotte voor.
    Sterkte ermee

Dikke knuffel

3. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Dank je wel, ik ga ook zeker bellen! Anders blijf ik ongerust...

Ik zie dat ik de datum van de curettage niet goed heb gegtypt, dat krijg je met zo'n lang verhaal..
    In t kort:
    - 20 nov miskraam dmv cytotec
    - die nacht opgenomen en dmv eendebek placenta verwijderd
    - volgende ochtend zonder controle echo naar huis gestuurd
    - 18 dec klachtgesprek in zh, om controle echo gevraagd, bleek nog niet schoon te zijn
    - 20 dec curettage, het zat erg vast en gyn wist niet of ik nu wel helemaal schoon was
    - 31 dec savonds opeens weer helderrood vloeien en krampen, en vandaag 1 januari nog steeds....

morgen dus de ha bellen, zucht!

4. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Mijn gevoel had weer eens gelijk, volgens de huisarts klopt het ook niet dat ik nu weer aan het vloeien ben.....

Omdat ze dus al bezig was met die doorverwijzing naar Utrecht, heeft ze nu gefaxt dat ik deze week nog gezien moet worden, vanwege het weer vloeien. Ben benieuwd, nu dus wachten op een bericht uit Utrecht.

Bah zeg, wanneer komt er eindelijk een eind aan dit verhaal????

5. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Fijn dat je deze week nog terecht kan, dat wordt morgen of overmorgen? Gaf de ha wel aan waar het misschien aan kon liggen?
    Nou ik hoop voor je dat ze er wel iets aan kunnen doen en dat jullie het kunnen afsluiten en verder kunnen gaan.
    Laat je me nog weten wat er aan de hand is?

Succes igg

Xx

6. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Ja ik ben nog niet gebeld, dus denk dat de kans groot is dat ik vrijdag terecht kan.. als ik morgenochtend nog niet gebeld ben, trek ik zelf wel weer aan de bel. Vind t echt niet fijn als dit nog weer over t weekend getild wordt, het duurt allemaal al veel te lang!
    Ik heb de ha zelf niet gesproken, t verliep via de assistente. Maar zij zei dat de ha ook niet wist wat dit was, alleen dat het niet klopte....
    Ik zal wat laten horen zodra ik meer weet. Hoop heel snel van die onzekerheid af te zijn!!

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje meid.......wat erg allemaal.
    Helaas zelf ook een lange nasleep na een spontane mk....

Hoop voor je dat je snel terrecht kunt en het eindelijk kan gaan afsluiten....sterkte.

8. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    he salamander, mijn situatie is iets anders dan die van jou maar ik ben al bijna 2 maanden aan het vloeien. was net 2 dagen zonder bloed en het is eergister weer begonnen. mijn gyn zij dat het kan komen als je hcg daalt. dat zal voor mij alleenmaar goed zijn. dus hoopelijk voor jou ook.

groetjess

9. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Hoop dat je snel terecht kan en heel veel sterkte! Jammer dat je soms zo voor jezelf moet vechten voordat er wat gebeurd!! Maar erg goed dat je een klachtgesprek had aangevraagd! Ik voelde me tijdens mn opname in het ziekenhuis ook aan mn lot over gelaten. De curettage was niet gepland maar ik verloor zoveel bloed dat ik moest worden opgenomen. Niemand vertelde mij iets, ook niet wat een curettage inhield. Ik ben zelf maar gaan kijken of er ergens brochures lagen over een curettage. Het is best schandalig maar ik heb er zelf geen last van. Er zijn ook niet echt fouten gemaakt en bij jou wel, wat de gang van zaken uiteraard nog meer frustreert.

Succes wanneer je weer naar het ziekenhuis toe moet! Ik hoop snel

10. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    @Lov23 wat vervelend dat je ook zo'n lange nasleep hebt... wat is er bij jou dan?

@Jackystory heb je wel een controle echo gehad dan? weet je dat je schoon bent? Ik ben gewoon echt bang dat ik nog niet schoon ben...

@ MamaHeleen, dank je wel! het is inderdaad echt bijzonder dat je echt moet vechten voor jezelf ja! anders laten ze je gewoon aan je lot over.

Zo ook vandaag, word ik door Utrecht gebeld, hebben ze pas een plekje voor me begin Maart!!!!! :O Ik werd echt boos! Heb ik niet laten merken hoor, want zij kunnen er ook niks aan doen dat er bij mij hiervoor zoveel fout is gegaan. Maar dan denk ik: hallo wat heeft het voor zin om pas in Maart langs te komen? Als er iets aan de hand is moet daar toch zsm iets aan gedaan worden?! Tjonge jonge!
    Na een hoop heen er weer gebel met het UMC, de assistente van de huisarts en een ziekenhuis in Harderwijk, heb ik nu eindelijk aankomende maandag een afspraak in het UMC. Dit is dan wel bij een assistent-arts. Maar ze hebben mijn situatie wel duidelijk, dus als ze er niet uit komt dan kan ze er een supervisor bij roepen. Ben benieuwd! Heb om 11.00 uur een echo en om 11.30 dan een gesprek... Ben er nu echt veel mee bezig, en baal wel dat ik dan nu toch het weekend nog moet afwachten. Maar ja, niks aan te doen.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat onzettend vervelend allemaal Salamander. Ik heb verder geen advies. Het is goed van je dat je eerst door middel van het klachtengesprek en nu via die second opinion voor jezelf opkomt. Ik leef met je mee en hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, zodat je kunt gaan beginnen met afsluiten.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maart???? Dat is toch erg vreemd?!
    Gelukkig mag je eerder......jeetje....alsof het nu niet belangrijk is dat je snel iets weet? Echt vreemd....

Hier heb ik mijn mk gehad....bm schoon....maar stijgend hcg. Waarom weten ze niet....

13. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Begin maart!!!?????? Knap dat je rustig kon blijven!!! Jeetje hoezo je niet kunnen indenken in je patiënten??? Vreselijk zeg. Hoe ging de echo en het gesprek? Wordt er nu eindelijk (goed) actie ondernomen? Hoop het voor je!

14. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    @ Lov23 Wat apart dat je hcg blijft stijgen! Moet je dan nu 1 x in de zoveel tijd bloed prikken ofzo?
    Ik zou bij mij niet weten wat mn hcg is, is niet op geprikt....

@MamaHeleen, bizar he?? Maar goed, ik heb nu dus aanstaande maandag de echo en het gesprek.. het weekend dus nog even doorkomen... ben er heel veel mee bezig en slaap er ook niet zo goed van. Het duurt nu al zolang! Maar goed, hopelijk maandag dus eindeljik duidelijkheid!

15. ilo14

ilo14 Actief lid

15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Tjee wat een gedoe zeg. Hoop voor dat nu bijvoorbeeld het laatste stukje eraf komt en je dan helemaal klaar ben, zonder dat je die artsen nog een keer nodig hebt. Kan me namelijk voorstellen dat je daar niet meer zoveel vertrouwen in hebt.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja moet volgende week weer;)

17. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    @ ilo14, klopt dat ik niet veel vertrouwen meer heb in artsen... ik hoop ook dat het laatste stukje er nu uit is, al heb ik geen stolsels voorbij zien komen.
    Het bloeden is trouwens weer gestopt.. Heb nu weer bruinverlies. Dus geen idee of dit dan een nabloeding is geweest ofzo... Had echt weer flinke krampen erbij. En de gyn die me in Amersfoort gecuretteerd heeft, zei dat ik bij klachten aan de bel moest trekken. Dat hebben we nu gedaan. En daarbij wilden we sowieso al een second opinion. Dus we wachten af tot maandag...

@ Lov23, spannend zeg.. hopelijk daalt het! mag je zolang het stijgt niet zwanger worden?

Gek.. alles wat fout kon gaan bij een miskraam is bij ons fout gegaan. Wet van Murphey noemen ze zoiets..
    We hebben ringen laten maken ter herinnering aan ons kleintje. We kwamen vanochtend bij de juwelier om ze op te halen, bleken ze niet zo te zijn gemaakt als wij gezegd hadden! Argh!! Nu moeten we nog langer wachten (ze zouden eigenlijk voor oud en nieuw klaar zijn!). Het 1e wat mn man zei toen we naar buiten liepen was: ja dit past ook helemaal bij hoe alles de afgelopen tijd is gegaan. Ook dit is niet goed gegaan.
    Ik zei: nou ik hoop toch zo dat dan bij een volgende zwangerschap alles goed gaat! Bah, ben er nu wel klaar mee. Denk dat ik een feestje vier als we maandag goed nieuws krijgen! :)

18. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik wilde alleen even zeggen dat ik je heel veel sterkte wil wensen. Het is het fijnste als je gewoon weer door kan.
    Ook voor jullie zal de zon weer gaan schijnen.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Salamander nou ik krijg niet eens een eisprong als ik te veel hcg heb meen ik.
    Jammer van de ringen...idd soms lijkt het alsof alles tegelijk komt he

20. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    @ Marjol, dank je wel! Het zou zeker fijn zijn als we weer verder kunnen, ik hoop zo dat we maandag goed nieuws krijgen.

@Lov23, krijg je dan geen eisprong? O... dat is echt vervelend! Ik denk dat ik hier maandag ook naar ga vragen, of ze dat ook bij me willen prikken. Huisarts had gezegd dat het geen zin heeft, omdat iedereen anders op zo'n test reageert... maar ja wat weet zij er eigenlijk van. Dokters houden er nooit van als je zelf op onderzoek uit gaat, dan kom je aan hun vak. Maar het is maar weer gebleken dat artsen het ook niet altijd goed hebben.
    Wanneer heb jij je miskraam gehad? Was het een spontane mk?

Deel Deze Pagina