Voor de 2e keer zwanger raken met bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rashidaatje, 7 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje...
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik bekkeninstabiliteit gekregen in een behoorlijk erge mate, ik was toentertijd ook ingeleid met 39 weken.

Nu zijn mijn vriend en ik bezig voor een 2e kindje.
    Is er iemand die voor de 2e keer zwanger is geraakt met bekkeninstabiliteit?
    Zo ja, hoe waren jullie ervaringen en zijn jullie vaginaal bevallen of met een keizersnede?

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja ik had zware bi tijdens mijn eerste zwangerschap, tot en met rolstoel aan toe. Heb me niet laten inleiden (40.0 spontaan bevallen) omdat een spontane natuurlijke bevalling het beste is voor jouw eigen herstel.

Tijdens mijn tweede zwangerschap begonnen de eerste klachten met 10 weken. Ik ben dírect naar een bekkenfysio gegaan die mij de hele zwangerschap heeft begeleid. Desondanks moest ik met 30 weken echt stoppen met werken. Ostheopaten schijnen je 100% pijnvrij te kunnen maken.
    Wederom een spontane natuurlijke bevalling, ondanks dat ik geen 2 meter meer kon lopen. Ja het was zwaar, had al een kindje rondlopen natuurlijk maar met de rolstoel kwam ik een heel eind en als hij sliep ging ik ook liggen.

Dus het is te doen, maar bereid je voor, zoek goede begeleiding en hulp vanaf de eerste klachten.

Na mijn eerste bevalling was ik direct 100% van mijn klachten af, na mijn tweede bevalling 8 dagen strikte bedrust (puur vanwege de bi) voor 75% en na een week of zes was ik er volledig vanaf.

3. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Hoi Cathelijne,

Wat fijn dat je er geen last van hebt meer, ook niet meer op bepaalde momenten na zware activiteiten bijv?
    Ik heb nu nog steeds last van bi, heb ook morfinepleisters voorgeschreven gekregen voor als de pijn niet te doen is.

Ik heb ook weke delen reuma waardoor de bi verergerd kan worden.
    Bedankt voor je advies en tips en zal zeker vanaf het begin hulp zoeken.

Was de bevalling pijnlijker of moeilijker door de bi bij de 2e?

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nee mijn bevalling was een eitje. De vk was te laat, zo snel ging het. Heb 1x geperst :)

Nee heb niet echt last, soms als ik ongi ben zeurt het een beetje maar dat is dan een paar uurtjes en verder niet, het beperkt me ook niet. Wat rot dat jij nog zoveel pijn ervaart :( misschien kun je het al op voorhand met een ostheopaat of andere behandelaar bespreken?

5. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik heb er helaas ook ervaring mee. Bij de eerste behoorlijke last van gehad. Kon erg moeilijk lopen en vooral langdurig zitten en dan weer opstaan was bijna niet te doen. Daarom de laatste weken voor verlof halve dagen gewerkt ( kantoorbaan ).

Bij de tweede begon het wat eerder, zo rond de 12 weken ipv rond de 16 weken zoals bij de eerste. Hier wel direct naar gehandeld. Gezorgd dat ik erg vaak even een rondje liep op werk en echt wat meer rekening met mezelf gehouden. Het was echt het langdurig zitten op werk wat het enorm triggerde dus toen al met een week of 28 gestopt met werken. Liep er die laatste weken echt een stuk vlotter bij dan bij de eerste.

Tijdens bevallingen gek genoeg geen last gehad ervan. Het is daarna altijd wel een gevoelig punt gebleven. Heb er niet veel last van, maar bij bepaalde bewegingen of langdurig in dezelfde houding blijven merk ik toch wel wat.

Nu bij de derde nog nergens last van...

Succes!

Deel Deze Pagina