Hallo, Onze kleine vent is nu 3,5 week oud. De eerste paar dagen gingen goed totdat ik op dag 8 na de bevalling borstontsteking kreeg. Het gevolg: Hoge koorts (soms wel oploppend tot 40-41 gr.) Ik kreegvan de huisarts een kuur: Flucloxacilline 4x daags (7dagen) Ook ben ik toen overgegaan op kolven. (Om de 3 uur) Na 2 dagen was de koorts weg en nam de ontsteking af. Maar helaas!! Nadat de kuur af was speelde de ontsteking weer op ditmaal in mijn andere borst. Een grote rode schijf en weer koorts. Ik weer naar de huisarts. Kreeg weer dezelfde kuur nog een keer voor een week. Het advies was te blijven kolven zodat ik de ontsteking eruit zou kolven. Dus ik ben de kuur weer gaan slikken en nog steeds blijven kolven om de 3uur. Wel merkte ik dat de melkproductie iets is afgenomen. Maar ik heb toch besloten om over te stappen op flesvoeding omdat ik hier zo snel mogelijk vanaf wil. Ik wil gewoon voor mijn kleine vent zorgen en niet steeds die pijn en koorts hebben. Nu was ik 5 dagen bezig met de 2de kuur. Koorts was weg maar ik moest toch de kuur afmaken.. Nog 2 dagen te gaan En... WEER een borstontsteking en koorts nu weer op een andere plek in diezelfde borst. Ik word er helemaal gek van!!! Vanmorgen naar de huisartsenpost geweest.. Daar een andere (sterkere) kuur gekregen daar mag je geen borstvoeding bij geven maar dat maakt niet uit aangezien ik toch overgegaan ben op de fles. Alles wat ik kolf gooi ik weg. Ik heb ook 2 pillen gehad om de borstvoeding stop te zetten (hormoon). Nu vraag ik me af.. Moet ik nu blijven kolven? De arts zei van niet omdat ik nu binnen 2 dagen geen melk meer zal hebben i.v.m die hormoonpillen. Maar ik ben bang dat ik nu de ontsteking laat zitten omdat het advies eerst was de ontsteking eruit te kolven. Wat moet ik doen? wat is jullie advies? Alvast bedankt.
Meid, het zit je niet mee he? Ik kan me voorstellen dat je er helemaal door heen zit. Probeer zelf maar te voelen wat je lijf nodig heeft, leeg kolven, spanning er af kolven of niks doen. Wat voor medicijn heb je gekregen? Draag een goed stevige BH en probeer ook je borsten niet onnodig te stimuleren onder de douche. Koude compressen kunnen je helpen om de stuwing wat te laten afnemen. Beterschap meid.
Bedankt voor je reactie! De kuur die ik nu heb is amoxicilline 3x daags en dat 7dagen. De pillen om de melkproductie stop te zetten zijn Cabergoline Sandoz 2x 0,5mg.Groetjes
Hoi, Die pillen om de melkproductie te stoppen werken snel als het goed is. Zoals ik al zei, voel zelf wat nodig is en handel daar ook naar. Als je moet plassen ga je ook vanzelf naar de wc. Beterschap.